محتویات خطرناک ماسک کودکان

پژوهش های آزمایشگاهی در آمریکا نشان داده است ماسک هایی که کودکان هر روزه بر روی صورت خود قرار می دهند حتی در صورت تعویض به موقع، باعث استنشاق سریع تر برخی عوامل بیماری زای خطرناک در کودکان می شود.

به گزارش تحریریه، به نقل از تارنمای « Townhall» گروهی از والدین ماسک صورت کودکان خود را برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه ارسال کردند. آنچه آنها یافتند بسیار حیرت انگیز و دلهره آور بود.

بیش از یک سال است که گفته می شود که استفاده گسترده از ماسک باید اجباری شود زیرا حتی اگر فقط در حد متوسط ​​تا کمی ناچیز در جلوگیری از گسترش کووید 19 موثر باشد، باز هم اشکالی ندارد.

پرسیده می شود پوشیدن ماسک چه ضرورتی دارد و ملتمسانه گفته می شود: اگر این اقدام یک زندگی را حفظ کند، ارزشش را دارد!.

در همین حال، «Team Reality» نه تنها با اشاره به داده های دنیای واقعی که نشان می دهد ماسک کاملا بی اثر است ادامه داده است بلکه همچنان ادعا دارد که پوشش اجباری ماسک در محیط های عمومی، به ویژه در دراز مدت دارای پیامدهای منفی اجتماعی و حتی بهداشتی است.

این دلیل کافی است که یکی از این پیامدهای بهداشتی این واقعیت است که میلیون ها نفر به ویژه کودکان مجبور به پوشیدن و حمل صورتک پارچه ای شده اند که به طور مداوم و ساعت ها از درون آن نفس می کشند. چه عوامل بیماری زای کمین کننده ای را می توان در این ماسک های نفرت انگیز مشاهده کرد که بی وقفه در حال فعالیت هستند، در جیب ها گیر می کنند و بی خیال روی کتاب ها، میزها می ریزند؟ برای یافتن پاسخ این سوال، یک گروه از والدین فلوریدا دسته ای از ماسک های پوشیده شده توسط فرزندان خود را به آزمایشگاه فرستادند تا از این موضوع مطلع شوند.

از طریق بیانیه مطبوعاتی اعلام شد که:

گروهی از والدین در گینسویل فلوریدا ، که نگران آسیب های احتمالی ماسک ها بودند، شش ماسک صورت را برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه ارسال کردند. گزارش حاصل نشان داد که پنج ماسک به باکتری ها، انگل ها و قارچ ها آلوده شده است که از جمله آنها 3 مورد باکتری های خطرناک بیماری زا و ذات الریه است. اگرچه این آزمایش قادر به شناسایی ویروس ها است اما هیچ ویروس کرونایی روی ماسک ها تشخیص داده نشد.

این آزمایش  11 عامل بیماری زای خطرناک زیر را بر روی ماسک ها شناسایی کرد:

• استرپتوکوک پنومونیه (ذات الریه)

• مایکوباکتریوم سل (سل)

• نایسریا مننژیت

• آکانتاموبا پلیفاگا (کراتیت و انسفالیت آمیبی گرانولوماتوز)

• ذات الریه، عفونت های جریان خون، مننژیت، عفونت ادراری مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها

• اشریشیا کلی (مسمومیت غذایی)

• بورلیا بورگدورفری (باعث بیماری لایم می شود)

• کورین باکتریوم دیفتری (دیفتری)

• بیماری لژیونر

• استرپتوکوک پیوژنز سروتیپ M3 (عفونت های شدید - میزان بالای عوارض)

• استافیلوکوکوس اورئوس

نیمی از ماسک ها به یک یا چند سویه باکتری ایجادکننده ذات الریه آلوده بودند.

یک سوم آنها به یک یا چند سویه از باکتری های ایجاد کننده مننژیت آلوده شده بودند.

یک سوم به عوامل بیماری زای باکتریایی خطرناک و مقاوم در برابر آنتی بیوتیک آلوده بودند.

علاوه بر این، عوامل بیماری‌زای خطرناک کمتری نیز شناسایی شدند از جمله عوامل بیماری زایی که می توانند باعث تب، زخم، آکنه، عفونت، گلودرد، بیماری پریودنتال، تبخال و غیره شوند.

ماسک های صورت مورد مطالعه فقط به مدت 5 تا 8 ساعت استفاده شدند و جدید بودند و بیشتر آنها در دوران تحصیل حضوری بر روی صورت کودکان 6 تا 11 سال بوده است. 

«آماندا دونوهو» یکی از والدین شرکت کننده در این مطالعه، اظهار داشت که این نمونه کوچک به لزوم تحقیقات بیشتر اشاره می کند: «ما باید بدانیم که هر روز چه چیزی روی چهره فرزندان خود قرار می دهیم. ماسک ها محیطی گرم و مرطوبی را برای رشد باکتری ها فراهم می کنند».

پایان/

۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 10890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =