خودروسازان داخلی ماشین لباسشویی و یخچال تولید می کنند!

ایجاد انحصار بر سر راه واردات برندهای خوب خارجی باعث شده است منطقی مانند آنچه در صنعت خودرو کشور وجود دارد در بازار لوازم خانگی حاکم شود.

به گزارش تحریریه، ایجاد انحصار به بهانه حمایت از تولید داخل باعث شده است تا برندهای داخلی تولیدکننده لوازم خانگی محصولات خود را با قیمت هایی نجومی روانه بازار کنند و گویی منطقی مانند صنعت خودرو بر بازا آنها حاکم شده است و خودروسازان داخلی ماشین لباسشویی و یخچال تولید می کنند!

رضا رزقیان‌مقدم رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد از رکود بسیار شدید حاکم در بازار لوازم خانگی خبر داد و گفت: بالغ بر ۷۰ درصد لوازم خانگی‌ تولید شده ایرانی اکنون در انبارهای تولیدکنندگان انباشته شده‌اند. زیرا وضعیت بازار نامساعد است و خریدار وجود ندارد.

این مقام صنفی اشاره نکرد که برندهای ایرانی با بیرون راندن برندهای معتبر و باکیفیتی مانند بوش آلمان از بازار ایران که با بهانه تحریم و کمبود ارز! انجام شد، قیمت هایی سرسام آور برای محصولات خود مطالبه کرده؛ و سود زیاد و فروش کم؛ را جایگزین سود منطقی و فروش زیاد کرده اند که در نهایت باعث افزایش درآمد شده و به سود خود آنها است.

هنوز این فهم در سطح کلان مدیریتی کشور ایجاد نشده است که حمایت از تولید با ایجاد انحصار و ممنوع کردن ورود برندهای با کیفیت خارجی تنها به نابود شدن مزیت های رقابتی و از بین رفتن رفاه مصرف کننده می انجامد و در نهایت کمکی هم به تولید ملی نمی کند، و تنها نتیجه آن سود بادآورده و غیرمنصفانه برای گروهی تولیدکننده بی کیفیت و انحصاری است.

این سیاست در صنعت خودرو در 43 سال گذشته اعمال شده و نتیجه آن چیزی است که نیازی به توصیف ندارد.

پایان/

۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 11040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمد IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      1 0
      این از نفهمی نیست بلکه فقط به خاطر سود گروه های خاص این سیاست در خودرو و الان لوازم خانگی و در اینده در همه چیز اعمال میشه. چون 4 دهه هست که به فکر مصرف کننده واقعی یعنی 80 میلیون ایرانی نیستند و فقط فکر چندده هزار نفر منفعت طلب خاص در هر حوزه هستند. به نام مردم به کام اقلیت