هشدار در خصوص بازگشت تورم/ناترازی بانکها از 1000 هزار میلیارد تومان عبور کرد

بانک مرکزی جورکش بانک‌های مشکل‌دار شد و ناترازی بانک‌ها به بیش از ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش تحریریه، وحید شقاقی گفت: تورم سالهاست دامن گیر اقتصاد کشور شده است و مسئولان برای حل این معضل نقشه راه درستی را ترسیم نمی کنند بلکه با سیاست گذاریهای نادرست به جای مهار آن خواسته یا ناخواسته بر رشد آن دامن می زنند.

انتظارات تورمی پدیده خطرناکی است که حاصل ناترازیهای نامبرده در اقتصاد کشور است که نقدینگی را تحریک می کند و ماحصل آن به رشد نرخ تورم در کشورمنجر می شود.

تا زمانی که این ناترازیها در اقتصاد کشور حل نشود بی تردید موتور رشد نقدینگی همچنان روشن خواهد بود و تا موقعی که این موتور روشن باشد انتظارات تورمی در کشور ایجاد و روز به روز بدتر و بدتر خواهد شد. بنابراین حل مسئله تورم مربوط به حل این سه ناترازی در اقتصاد کشور است.

علاوه بر کسری بودجه فراوان و ناتراز تجاری  در کشور وجود بیش از ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان انباشت ناترازی نظام بانکی گلوی اقتصاد کشور را فشرده است تا نقدینگی به جای کاهش سیر صعودی داشته باشد.

با وجود کسری بودجه فراوانی که دولت فعلی برای دولت سیزدهم به جای گذاشته است اما طی چند ماهه انتهای فعالیت دولت با ایجاد هزینه ای زیادی کسری بودجه را بیشتر کرده است. علاوه بر کسری بودجه فراوان وجود بیش از ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان انباشت ناترازی نظام بانکی گلوی اقتصاد کشور را فشرده است تا نقدینگی به جای کاهش سیر صعودی داشته باشد.

پایان/

۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 11083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • جلالی IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      0 0
      سلام،این پدیده ناترازی عمدی است، هدف دولت ایجاد تورم مصنوعی است،چرا که میخواهد با اهرم اقتصاد،قراردادهای ننگین ترکمانچایی را به کشور القا کند،دولت کنار رود ودست ها کوتاه شود ،یقین بدانید وضعیت اقتصادی از ناهنجاری بیرون می اید،بدون برجام نیز قیمت دلار حداکثر بیست هزار تومان خواهد بود، مطمئن باشید
    • محسن IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      0 0
      وام کلان ارزان قیمت رابه یقه سفیدهاودست های پشت پرده فسادداده انداین وام ارزان قیمت صرف احتکارارزمیشودودلارتاشصت هزارتومان هم میرودواقتصادورشکسته ترازقبل میشود.