چرا ایران خودرو و سایپا فقط به خانواده شهدا خودرو قسطی می دهند؟

در قرارداد اخیر خودروسازان آنها متعهد شده‌اند ۳۰ هزار دستگاه خودرو به صورت اقساط پنج ساله به جانبازان، خانواده‌های معظم شهدا و مدافعین حرم تحویل بدهند.

به گزارش تحریریه، ایران خودرو و سایپا که در سایه انحصار بدترین محصولات را در دهه های گذشته در مقایسه با سایر کشورها به مصرف کننده داخلی فروخته اند، در یک طرح سوال برانگیز! تصویب کرده اند که ۳۰ هزار دستگاه خودرو به صورت اقساط پنج ساله به جانبازان، خانواده‌های معظم شهدا و مدافعین حرم تحویل دهند. تبعات این طرح از جهات مختلفی قابل بررسی است.

نخست اینکه تمرکز جامعه از وضعیت اسفناکی که انحصار در صنعت خودرو بر سر ملت آورده پرت کرده و خانواده شهدا را به عنوان مقصر و ویژه خوار صنعت خودرو معرفی می کند. با این بازی تبلیغاتی جدید کمبود 4 میلیون خودرو در 3 سال اخیر که باید به وسیله این دو خودروساز تولید می شد با 30 هزار دستگاه فروش اقساطی لاپوشانی می شود.

دوم اینکه، عدم تقاضا برای محصولات بنجل خود را با فروش اقساطی پوشانده و تامین نقدینگی می کند.

کیست که نداند مدل های تولید شده به وسیله ایران خودرو و سایپا مانند پژو 405، پراید، پژو پارس، ال 90، سمند، پژو آردی، تیبا، دنا، رانا و ... به معنای واقعی کلمه بنجل بوده و در هیچ جای دنیا تولید نمی شوند، اما در ایران به محصولاتی دست نیافتنی برای خانواده ها تبدیل شده اند.

شرایط فروش اقساطی 30 هزار خودرو؛ در جریان امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ایران(ایدرو)، شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا با بنیاد شهید و امور ایثارگران، بانک مرکزی و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام شد.

آن طور که اقتصادنیوز نوشته است، به موجب این تفاهم‌نامه، هماهنگی و همکاری در واگذاری ۳۰ هزار دستگاه خودرو به صورت اقساط پنج ساله به جانبازان، خانواده‌های معظم شهدا و مدافعین حرم توسط دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا با هدف تسهیل در تردد جانبازان و خانواده های معظم شهدا صورت خواهد گرفت.

در مزایده خودروهای معیوب ایران خودرو صدها پژو 2008 با قیمت پایه 760 میلیون تومان به بالا؛ معادل 30 هزار دلار؛ عرضه شده بود که باعث ایجاد بحث های زیادی شد. زیرا تولید پژو 2008 به اندازه ای نبوده است که فقط خودروهای معیوب ان در یک مورد مزایده به صدها مورد برسد.

ایران خودرو و سایپا به عنوان سلاطین انحصار به جای پاسخ به سوال های بیشمار ضروری به فرافکنی هایی مانند فروش اقساطی محصولات بنجل خود به خانواده شهدا مشغول هستند و نهادهای ذی نفع هم در مقابل این شعبده بازی ها که به اسم خودروسازان تمام می شود سکوت کرده اند.

پایان/

۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 11102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 9
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسن IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      1 0
      چقدر خوب بود این طرح شامل خانواده های داری فرزند چند قلو هم شامل میشد من خودم ۳قلو دارم هر دوره هم ثبت نام میکنم‌ برنده نمیشم ماشین هم ندارم به شدت نیاز به ماشین هم دارم توان خرید از بازار ازاد رو هم‌ ندارم
    • پارسا IR ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      2 0
      این دو شرکت فرعونی قصد فریب ملت. ا دارند مردم نباید از تابوت‌های این دو شرکت انحصاری فرغون بخرند
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      3 0
      چرا فقط خانواده شهدا یا مدافع حرم همه جا فقط اولویت این دو خانواده است میخان استخدام رسمی کنه شهرداری برا پاکدامن ها گفته فقط خانواده شهدا و مدافع حرم این چه تبعیضی یه دیگه
      • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
        0 0
        سلام یک ماشین اونم قسطی کسی تو این جامعه که زندگی میکنیم حق توهین به شهدا رونداره
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      2 0
      والا من جانباز رفتم هیچ خبری نیست فقط حرفه بعدشم یه پراید نه میلیونی کردن 120میلیون اونم کلی ازش دزدیدن بیچاره ملت ما ک دست چند تا دزد اسیر شدن
    • محسن نوروزی IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      1 0
      این هم دروغ است...فقط بازیست...برای فرار از محاکمه ...
    • دایی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      0 0
      چون مملکت بی صاحب هستش وکسی جوابگوی مردم وحرف حق نیست
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      0 0
      هی بابا قسطی نخواستم پول بدست نقد وکسی بما خودرو نمیده ۳سال دارم ثبت نام میکنم
    • رسول IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      0 0
      از بس ک بدبختیم گیر اینا افتادیم