قیمت این خوراکی قشر مرفه ایران معادل یارانه 2سال اقشار آسیب پذیر است

دبیرکل بنکداران موادغذایی ضمن اشاره به اینکه بیسکوییت های وارداتی یک میلیونی در کشور مورد استقبال قرار گرفته است، خبر از ورود بیسکویت های یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به کشور را داد.

به گزارش تحریریه، قاسمعلی حسنی در این باره اظهار کرد: با شیوع کرونا و کاهش سفرهای خارجی مصرف تنقلات و کالاهای خوراکی لوکس نسبت به سال های گذشته افزایش یافته و همین امر منجر به افزایش واردات این دست کالاها شده است.

وی ادامه داد: به دلیل فروش فوق العاده این تنقلات و استقبال بالای بخشی از افراد جامعه از این اقلام،  بیسکویت های یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی آلمانی، سوییسی، فرانسوی و انگلیسی در راه است.

دبیرکل بنکداران مواد غذایی اضافه کرد: قیمت این بیسکویت ها معادل یارانه دوسال اقشار آسیب پذیر جامعه است و به صورت غیر رسمی وارد کشور می شوند و دولت نیز حقوق گمرکی از آنها دریافت نمی کند.

وی در پایان گفت: به دولت پیشنهاد می کنیم که در این بخش شفاف سازی انجام شود. اگر واردات این کالاها آزاد است پس بایستی اجازه داده شوند واردات کالاهای اساسی تر مانند شکر و ...هم آزاد شود.

منبع: ایسنا

پایان/

۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
کد خبر: 11147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ZOHA IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      2 0
      ترکیبات تولیداتی این بیسکویتاچیه؟ من خودم ازتنقلات خوب سردرمیارم چون متاسفانه غذاخورنیستم هله هوله زیادمیخورم....حتی خودمون کیک وکلوچه ووووومیپزیم....وتاجائی که اطلاع دارم ایران ازنظرتولیدات تنقلات (هله هوله جات )چیزی کم نداره....وانواع متنوع هرچی بخوای توبازارهست...ازکیک باظرفای مخصوص بسته بندی خودشون گرفته تابیسکویتای صبحانه بالیوانای تبلیغاتی....ووووووه! جمع بندی مطلب اینکه اگه قشرهایی روآوردن به خرید این بیسکویتای وارداتی فقط وفقط به یک علته:اونم اینه که توترکیبات این بیسکویتاازانواع یانوع خاصی شراب و موادانرژی زاوووووشایدبدترازاینا استفاده بشه که به مذاق بعضی هاخوش میادولی به مزاق من واطرافیانم که مسلمانیم وعادت به کثافت خواری نداریم این تنقلات وارداتی بدونجس هستش...دولت بهتره چیزای دیگه ای روواردکنه.....نه این نجاساتو.....
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      0 0
      میگن وقتی اینها رو میخوری ...
    • کمال IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      0 0
      من این بیسکویت نماها را دیدیم .بیشتر انژری زا و.مفرح ....هستند .ماده اولیه بیسکویت در ایران طبیعی تراست.کاکائو وفندق و... نیز مانند همه کشورها وارداتی از غنا وترکیه است.پس مواد اولیه ما طبیعی تراست.تنها فرقشان در نوع موادشیمیایی ان (بسته گفتم)البته خوشمزگی به برندهم ربطی دارد.الان انسان لاکچری به سلامتی خود خیلی بها میدهد وان هم در محصولات ارگانیک است .نه محصولات سرطانزایی ساخت دست بشر.انسان عاقل میرود خشکبار و اجیل خشک شده طبیعی میخرد.شیرینی و.. با ارد رقم امید.کره حیوانی و تخم مرغ روستایی وادویه جات... تهیه کنید و...بپزی البته چندبرابر قیمت بازاری تمام میشود انوقت لذت میبری .