پیش بینی قیمت دلار در روز شنبه 19 تیر

پیش بینی قیمت دلار در روزه شنبه 19 تیر از متغیرهای سیاسی بیشتر متاثر است تا متغیرهای اقتصادی.

به گزارش تحریریه، پیش بینی قیمت دلار در بازار روز شنبه به شدت تحت تاثیر متغیر سیاسی احیای برجام که برای دولت حسن روحانی اهمیتی حیاتی پیدا کرده است قرار دارد که با تنظیم گرهای اقتصادی؛کنترل ورود ارزهای خارجی به بازار؛ مدیریت می شود.

ورودی مطلوب ارزی کشور در سال 1400 به قدری است که تنها در 3 ماه بهار سال جاری 5.5 میلیارد دلار ارز ترجیحی به صورت دلار 4200 تومانی تخصیص داده شده است که تاثیر آن بر بازار به صورت جهش بیشتر قیمت مرغ و روغن خوراکی بوده است!

ورودی ارزی کشور در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از 10 برابر شدن عایدات ارزی کشور دارد، اما در روزهای اخیر تزریق دلار و یورو به بازار کاهش قابل توجهی داشته است. اگرچه بالا بودن قیمت ارزهای خارجی تقاضا برای آنها را کاهش داده و باعث شده است که دلار بال پریدن نداشته باشد، اما کم کردن عرضه باعث حفظ قیمت دلار در سطح 25 هزار تومان شده است.

این کاهش در ورودی ارزهای خارجی به اولویت اصلی دولت برای تحمیل نظر خود در مذاکرات برجامی وین باز می گردد که ظاهرا متن توافق آن نوشته شده و در انتظار امضای نظام جمهوری اسلامی است و دولت روحانی برای امضای آن فشار زیادی را وارد می کند و بازی ارزی دولت هم نشان می دهد که به امضای توافق در سطح عالی نظام امیدوار است، تا پس از گرفتن موافقت سطوح عالی نظام، دلار را کاهش داده و سرمایه سیاسی لازم برای خداحافظی ظرفیت ساز برای آینده را مهندسی کند.

انتظار می رود تا در روز شنبه 19 تیر نیز اتفاق خاصی در بازار ارز رخ نداده و بازی پرریسک دولت در زمین دلار ادامه پیدا کرده و چشم به راه اخبار خوش برای نهایی کردن توافق برجام باقی بماند.

پایان/

۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 11239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فاطمه IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      2 0
      خدا خودش کمک کنه به حق پنج تن ال عبا