بنجل ساز فرانسوی در برابر اتحادیه اروپا!

دولت فرانسه در مقابل برنامه زیست محیطی اتحادیه اروپا مبنی بر ممنوعیت فروش اتومبیل های احتراقی از سال ۲۰۳۵ مقاومت می کند.

به گزارش تحریریه، فرانسه در مقابل اتحادیه اروپا و حذف تدریجی فروش اتومبیل با موتور احتراقی تا سال ۲۰۳۵ مقاومت می کند و طرفدار هدف ملایم تری برای پایان این دوره ۱۰ ساله و مهار بیشتر خودروهای مدل پلاگین هیبریدی است.

چند روز قبل یک مقام در دفتر «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه گفت، دولت فرانسه از هدف کاهش ۵۵ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۳۰ و باقی ماندن هیبریدها در بازار پشتیبانی می کند. اخبار بلومبرگ هفته گذشته گزارش داد که کمیسیون اروپا قصد دارد تا میزان انتشار گازهای گلخانه ای را تا سال ۲۰۳۰ میزان ۶۵ درصد کاهش داده و از سال ۲۰۳۵ انتشار این گازها را به صفر برساند.

این مقام که نخواست نامش فاش شود، پس از دیدار مکرون با مدیران ارشد شرکت های خودروسازی از جمله «استلانتیس»، «رنو» و همچنین نمایندگان کارگری در مورد حرکت به سمت وسایل نقلیه الکتریکی اظهار نظر کرد. این مقام مسئول گفت: این کشور همچنین پشتیبانی تازه ای از این صنعت در نظر خواهد گرفت تا به آن در پذیرش فناوری جدید کمک کند.

موضع فرانسه می تواند نشانه ایجاد چالش برای اتحادیه اروپا بر سر اهداف جدید آب و هوایی و چگونگی تاثیر آنها بر صنعت خودرو باشد. ممنوعیت موثر موتورهای احتراقی تا سال ۲۰۳۵ بخشی از یک طرح بلند پروازانه برای همسویی اقتصاد منطقه با اهداف تهاجمی آب و هوایی است. این همچنین به معنای از بین رفتن سریع خودروهای هیبریدی نسبت به آنچه برخی از مدیران و مقامات کارگری انتظار داشتند، است.

«ژان ماری رابرت» نماینده اتحادیه کارگری «کنفدراسیون دموکراتیک کار فرانسه» (CFDT) که در جلسه شرکت کرده بود، گفت: ما می دانیم که چاره ای جز روی آوردن به اتومبیل های الکتریکی نخواهد بود. مهم این است که از قبل آماده شویم.

اهداف جدید مقابله با آلایندگی در اتحادیه اروپا نسبت به اهداف موجود در سراسر ناوگان که نیاز به کاهش ۳۷.۵ درصدی انتشار تا سال ۲۰۳۰ دارند، سختگیرانه تر خواهد بود. در حالی که صنعت خودرو از قوانین سختگیرانه استقبال می کند اما دیدار با مکرون نشانگر بخشی از تلاش وی برای حرکت کندتر به سمت خودروهای الکتریکی و عبور از موتورهای احتراقی بود.

گروه پلتفرم اتومبیل ( La Plateforme Automobile )، تخمین می زند که ۱۷.۵ میلیارد یورو (۲۱ میلیارد دلار) سرمایه گذاری در کشور برای تولید باتری ها، ایستگاه های شارژ، هیدروژن و خدمات مرتبط با آن از اواسط دهه مورد نیاز باشد.

طبق گزارش این گروه، حذف تدریجی موتورهای احتراق می تواند منجر به از بین رفتن تقریبا ۱۰۰هزار شغل در عرصه اتومبیل در فرانسه تا سال ۲۰۳۵ و بسته شدن سایت های تولیدی شود. در حال حاضر این صنعت به طور مستقیم برای حدود ۱۹۰هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش، تولید وسایل نقلیه پیل الکتریکی و پیل سوختی در مقایسه با خودروهای هیبریدی و موتورهای دیزلی نیاز به کارگر کمتری دارند. فرانسه از نظر تعداد ربات های مورد استفاده در صنعت خودرو از کشورهایی از جمله آلمان، ژاپن و ایالات متحده عقب است و کارگران فرانسوی گران تر از کارگران از کشورهای اروپای شرقی و جنوبی هستند.

پایان/

۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 11362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      شماها دارین به فرانسه میگین بنجل ساز؟؟؟!!! :)))