تجارت دارویی و بیمارستانی برخی با "ترویج طب سنتی" بر باد می‌رود!

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با اشاره به سیاست‌زدگی و تعارض منافع در نظام سلامت کشورمان گفت: وقتی عده‌ای می‌بینند طب سنتی جایگاه خوبی در میان مردم ایجاد کرده و طالب دارد، منافع خود در حوزه بیمارستانی و طب نوین را برباد رفته می‌بینند!

به گزارش تحریریه؛ محمدتقی نقدعلی با اشاره به برخی سیاست‌زدگی‌ها در حوزه وزارت بهداشت و برخی مقاومت‌ها در مسیر ترویج و توسعه طب ایرانی ـ اسلامی اظهار کرد: تعصب در هر عرصه‌ای از نظر عقلی مردود است و تعصب بیجا، سبب کور شدن چشم عقل می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر انسان از  چارچوب منطق خارج شد و تعصب کوری نسبت به آن مسئله داشته باشد، یقینا مسیر پیش روی خود را نمی‌بیند، تصریح کرد: طب پیشگیری‌محور ایرانی ـ اسلامی، طبی است که بر محور جلوگیری از بیماری و بر محور طبع انسان استوار است اما طب نوین عمدتاً بر محور درمان استوار است.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به به‌روز شدن طب سنتی اظهار کرد: طب ایرانی ـ اسلامی در عصر حاضر نیز جواب داده است و می‌بینیم که امروز حتی بسیاری از بیماری‌های حاد با طب ایرانی ـ اسلامی به راحتی و با حداقل هزینه، درمان شده‌اند.

وی تاکید کرد: مسئولان بهداشت و درمان کشور  باید این واقعیت  را درک کنند که طب ایرانی ـ اسلامی بسیار کارآمد و برای جامعه امروز ما بسیار ضروری است.

نقدعلی ادامه داد: البته ما معتقدیم که در راس وزارت بهداشت یعنی وزیر بهداشت به طب ایرانی ـ اسلامی اعتقاد دارند اما برخی رده‌های پایینی و میان‌دستی یک تعصب خشکی روی طب و پزشکی امروزی دارند و گویا مسیر دیگری را برای رشد و تعالی عرصه نظام سلامت کشور نمی‌بینند!

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: توصیه می‌کنم وزیری که در آینده  قرار است بر مسند وزارت بهداشت بنشیند، از تمام ظرفیت‌های طبی و درمانی کشور به دور از تعصبات به‌ویژه در عرصه طب ایرانی ـ اسلامی به خوبی استفاده کند.

وی متذکر شد: طب ایرانی ـ اسلامی از دیرباز مورد توجه همه مردم بوده است چرا که اساس و پایه درمان در کشور ما بر این امر استوار بوده است.

این نماینده مجلس به برخی زاویه گرفتن‌ها در وزارت بهداشت با طب سنتی اشاره و تصریح کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند "مردم دشمن چیزی هستند که از آن آگاهی ندارند!" یک بخشی از  بدنه بهداشت و درمان به دلیل جهل به پایه‌های طب ایرانی ـ اسلامی، باوری به توانمندی‌های این طب ندارند.

وی افزود: بخشی هم همانطور که ما در عرصه فرهنگی، غرب‌زدگی داریم، یک غرب‌زدگی هم در عرصه  بهداشت و درمان مشاهده می‌شود و اگر ما گرفتار غرب‌زدگی نباشیم یقیناً براساس خیلی از داشته‌های خودمان می‌توانیم خیلی از مرزهای بهداشتی و درمانی را براساس طب ایرانی ـ اسلامی پیش ببریم.

نقدعلی به برخی تعارضات منافع در جبهه‌گیری بدنه نظام سلامت کشور با طب سنتی اشاره کرد و گفت: امروز می‌بینیم در برخی عرصه‌های سلامت واقعاً یک بازار برای کاسبی برای برخی از اشخاص به راه افتاده است که مسلماً وقتی می‌بینند طب سنتی جایگاه  خوبی در میان مردم ایجاد کرده و طالب دارد، منافع خود در حوزه بیمارستانی و طب نوین را برباد رفته می‌بینند!

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی به برخی از خواسته‌ها در دیدارهای مردمی اشاره و تصریح کرد: بارها پیش آمده در ملاقات‌های عمومی انبوهی از اشخاص  طومار به دست آمده‌اند و خواستار توسعه طب سنتی بوده‌اند آن هم افرادی که خود از بیماری‌هایی رنج میبرده‌اند و با طب ایرانی ـ اسلامی درمان شده‌اند.

وی با بیان اینکه ممکن است در طب ایرانی ـ اسلامی هم افرادی سودجو پیدا شوند که متخصص طب سنتی نباشند، گفت: همانطور که در طب نوین شیاد هست، ممکن است در این عرصه هم چنین افرادی باشند اما باید بین اطبا و پزشکانی که خوب کار می‌کنند و تبحر دارند مانند طب نوین با کسانی که دکان‌داری می‌کنند، تفاوت قائل شویم.

نقدعلی یادآور شد: باید در حوزه نظام سلامت کشور، سیاست‌زدگی و تعارض منافع را کنار بگذاریم و آنچه به نفع مردم است یعنی بها دادن به همه عرصه‌های پزشکی و بهداشت را  در جهت تعالی کشور و ملت ایران در دستور کار قرار دهیم.

پایان/

۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 11428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =