در سوریه ورق برگشت، تحولات جدید در شرق فرات

مخالفت رهبران قبائل عربی در منطقه شرق الفرات سوریه با طرح آمریکا با عنوان «صحوات: شورای بیداری» نشان می دهد که مقابله با اشغالگری نیروهای آمریکا در عراق و سوریه به مرحله سرنوشت سازی رسیده است؛ این جنگ تا خارج شدن آخرین سرباز آمریکای اشغالگر از این دو کشور ادامه خواهد داشت.

به گزارش تحریریه، روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» در گزارش خود درباره مقابله قبائل عربی با طرح آمریکا در شرق فرات سوریه تحت عنوان طرح «شورای بیداری» (صحوات) نوشت، قبایل عربی با طرح آمریکا در شرق فرات سوریه مبارزه می کنند. این شاخص مهم نشان دهنده افزایش مقاومت و عملیات علیه نیروهای آمریکا در مناطق نفتی و گازی در شرق فرات و مناطق حاصلخیز کشاورزی در سوریه است. دولت آمریکا از اینکه نیروهای آن با خطر روبرو شده اند، احساس نگرانی می کند.

آمریکا این موضوع را درک کرده است که شرط بندی آن بر روی نیروهای دموکراتیک سوریه که اغلب کرد هستند با شکست روبرو شده است. از این رو، آمریکا نمایندگان خود را به سوی طوایف عرب منطقه فرستاده است تا نیروهای شورای بیداری را که شامل مزدوران می شود، مانند تجربه عراق تشکیل دهند. گزارش هایی از شرق الفرات نشان می دهد که نمایندگان نظامی آمریکا همراه با کارشناسان آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی ای) و مترجمان عرب از بسیاری از شهرها و روستاهای استان الحسکه بازدید به عمل آورده اند و با برخی شیوخ قبائل دیدار کرده اند و به آنها وعده داده اند که اگر طرح شورای بیداری آمریکا را بپذیرند به آنها حقوق ماهیانه پرداخت خواهد شد. اما قبایل عربی و رهبران شرافتمند آن با این پیشنهاد آمریکا مخالفت کرده اند و فرستادگان آمریکا را طرد کرده و بر روی گرایش ملی گرایی خود و ایستادگی در برابر اشغالگری آمریکا و مزدوران آن تاکید کرده اند.

طبق این گزارش، آمریکا این موضوع را درک نمی کند که زمان تغییر کرده است و آن چیزی را که هنگام اشغال عراق از سوی آمریکا رخ می داند اکنون درباره سوریه تکرار نخواهد شد. زیرا چهره زشت آمریکا برای قبایل عربی برملاء شده است و این قبایل نتایج ویرانگر سیاست های آمریکا در عراق، سوریه، لیبی و یمن دیده اند. از این رو، بار دیگر آنها فریب دروغ های آمریکا را نمی خورند و کالاها و دلارهای سمی آن ها را نمی خرند.

باید بر این قبایل اصیل عربی در شرق فرات که به طرح های استعمارگرانه آمریکا نه گفته اند و بر روی هویت عربی خود تاکید کرده اند و در حرکت مقاومت ملی برای بازیابی حاکمیت سوریه بر منابع نفتی و سراسر منطقه شرق فرات وارد شده اند، آفرین گفت.

روزنامه رای الیوم در بخش پایانی گزارش خود آورد، جنگ آزادسازی علیه نیروهای آمریکا در عراق و سوریه به مرحله سرنوشت سازی رسیده است و این جنگ تا خارج شدن آخرین سرباز آمریکای اشغالگر از این دو کشور ادامه خواهد داشت. آمریکا نه تنها در سوریه و عراق بلکه در سراسر منطقه خاورمیانه شکست خورده است و همانطوری که نیروهای آمریکا به طور یکجانبه و بدون شرط از افغانستان خارج می شوند نیروهای این کشور از سوریه و عراق هم با شکست در مقابل مقاومت خارج خواهند شد و روزهای آینده آکنده از اخبار خوبی در این زمینه خواهد بود. 

پایان/

۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 11562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =