یمنی ها جبهه جدیدی علیه اسرائیل گشوده اند

«عبدالباری عطوان» اعتقاد دارد پس از عقب نشینی آمریکا، اسرائیل، انگلیس از اتهام زنی علیه ایران، حال گشایش جبهه جدید علیه اسرائیل از سوی یمن، آینده تیره و تاری را برای صهیونیست‌ها رقم خواهد زد.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در تحلیلی در روزنامه «رای الیوم» عنوان داشت، مقامات انگلیس در نشت خبرها به روزنامه ها مهارت دارند و در این زمینه بر همتایان خود برتری دارند. از اینرو رسانه‌های انگلیسی تمایل دارند روزنامه نگاران متخصصی را تحت عنوان «سردبیر دیپلماسی» برای این مأموریت انتخاب کنند که وظیفه آنها ایجاد حلقه اتصال بین مقامات و سردبیر روزنامه است. بیشتر اخبار و گزارش‌های خبری که آنها منتشر می‌کنند درست است و به طرف‌های ذی ربط پیام هایی را ارسال می‌کنند.

عطوان افزود: این مقدمه را به مناسبت آنچه که روزنامه «دیلی اکسپرس» به نقل از برخی منابع اعلام کرده است، آوردم. این روزنامه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد گروهی از نیروهای ویژه انگلیسی شامل ۴۰ نظامی از جمله شماری از متخصصان در زمینه اطلاعات الکترونیک از طریق هوایی به فرودگاه الغیضه در شرق یمن منتقل شدند که ماموریت آن ها دستگیری اعضای یک گروه است که از طریق پهپادها، نفتکش «مرسر استریت» اسراییل را در دریای عمان هدف قرار دادند.

به نوشته روزنامه رای الیوم، به نظر می‌رسد سه ضلعی اسرائیل، انگلیس و آمریکا از متهم کردن ایران به ارسال پهپاد برای حمله به نفتکش یاد شده و در نتیجه از تهدیدهای خود برای حمله انتقام جویانه به ایران عقب نشینی کردند. این امر موضعگیری ایران و تکذیب رسمی این اتهام از سوی تهران را مورد تایید قرار می دهد. اسرائیل، انگلیس و آمریکا به این باور رسیده‌اند که پهپادها از یمن و از مناطق زیر کنترل جنبش انصارالله یمن و همپیمانان آن و نه از خاک ایران به پرواز در آمده‌اند.

اگر این تحلیل درست باشد نه تنها برای نفتکش‌های آمریکا و انگلیس خطرناک خواهد بود بلکه برای رژیم اسرائیل هم دلهره آور است زیرا این تحول نشان می‌دهد جریان انصارالله در جنگ علیه اسرائیل نقش خواهد داشت و نقش آن به مقابله با حمله عربستان به یمن محدود نخواهد شد. هدف قرار گرفتن نفتکش اسرائیل در دریای عمان به این معنی است که همه نفتکش‌های اسرائیل در آینده در معرض اهداف پهپادهای یمنی  قرار می گیرند. اگر این موضوع را در نظر داشته باشیم که 90 درصد از صادرات و واردات اسرائیل به واسطه کشتی‌ها و از طریق خطوط دریانوردی در دریاها از جمله دریای سرخ، دریای العرب و اقیانوس هند به شرق آسیا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که به موجب توافق «آبراهام» روابط خود را با اسرائیل عادی ساختند، صورت می‌گیرد این حمله‌ها می‌تواند اقتصاد اسرائیل را فلج کند.

روزنامه رای الیوم در بخش پایانی گزارش خود آورد: جریان انصارالله در کشور یمن که دارای جایگاه جغرافیایی راهبردی است کنترل باب المندب، دریای العرب، خلیج العقبه، کانال سوئز را در اختیار دارد. این جریان دارای پهپادهای بسیار پیشرفته‌ و سامانه موشکی دقیقی است. اگر این قدرت موشکی برای بمباران کشتی‌ها، نفتکش‌ها و زیرساخت‌های اسرائیل در بندر ایلات مورد استفاده قرار گیرند به مفهوم آن است که در کنار جبهه های غزه و لبنان، جبهه سومی هم علیه اسرائیل گشوده خواهد شد.

همزمانی حمله پهپادها به نفتکش اسراییلی در دریای عمان با حمله موشکی به اهداف اسراییلی در شهرک صهیونیست نشین کریات شمونا از جنوب لبنان و موفقیت موشک های سوریه در سرنگونی 4 موشک اسرائیلی در حریم هوایی لبنان همه بیانگر آن است که همان مرحله جدیدی که اسرائیل و شهرک نشینان صهیونیست نسبت به آن احساس ترس و نگرانی داشته اند، آغاز شده است و آینده تیره و تاری در انتظار آنها است.

پایان/

۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 11856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      1 0
      خدا رحمتت کنه سرداران مقاومت بالاخص شهید اصغر... و شهید همدانی و شهید فرزانه و.......ووو وشهیدسردار سلیمانی را که برای همیشه شیعیان را ازتیررس رژیم صهیونیستی و صهیونیزم جهانی و ازسلطه و یوغ کافران و مشرکان و وهابی مسلکان نجات دادند%