۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
کابینه قوی و تاثیر روانی آن بر اوضاع

بی شک یکی از دلایل افزایش نرخ ارز، قیمت خودرو، ارزاق و....بازتاب معرفی کابینه ای است.

به گزارش تحریریه، رئیس جمهوری محترم بعنوان منتخب مردم حق دارند کابینه خود را با نظر خود انتخاب و معرفی نمایند. قطعا محور و شاخصهای تعیین همکاران رئیس جمهور همان شعارهایی است که در دوره انتخابات گفته شده و یا بیان دیدگاه ها در مناظره ها، سخنرانی‌ها، و مجالس عمومی، میتینگ های انتخاباتی و وعده هایی که هر کاندیدای می دهد باشد.

هر چند پس از هشت سال نابودی اقتصاد و صنعت و کشاورزی و.....کابینه با هر ترکیب و شکلی انتخاب گردد نمی‌توانند در بازه زمانی کوتاه وحتی میان مدت خسارات و خرابیهای حاصل از ۸ سال خیانت و ویرانی را جبران کند و مردم فهیم هم بخوبی آگاهند، ولی ترکیب کابینه و افراد معرفی شده می‌تواند دربین مردم و جامعه امید افزا باشد. و به همان اندازه که می‌تواند در بین نیروهای انقلابی امید افزا باشد و نوید آینده ایی روشن را بدهد.

به همان اندازه می‌تواند کور سوء ای از امید در جبهه ضد انقلاب، معاندین نظام و اصلاح طلبانی که امید به عدم موفقیت دولت در وعده هایش دارند بشود، و بعد از چند ماه عدم موفقیت مطلوب را دست بگیرند و تو سر نظام و نیروهای وفادار به انقلاب بکوبند.

بی شک یکی از دلایل افزایش نرخ ارز، قیمت خودرو، ارزاق و....بازتاب معرفی کابینه ای است که مردم فکر می کنند در برخی بخش‌ها مخصوصا تولید، اقتصاد و اشتغال و حتی نفت و امورخارجه در تراز دولت جهادی و انقلابی و قوی و کارآمد نیست. و بدلیل نداشتن سوابق اجرایی مناسب و قوی و یا وابستگی به برخی کانون‌های قدرت و نداشتن استقلال لازم نتوانند از پس مشکلات برآیند و در آینده نزدیک شاهد اتفاقات ناگواری باشیم، مخصوصا در این شرایط اسفبار مملکت که از لحاظ درآمدی وضع مطلوبی نداریم.

هرچند وزاری محترم پیشنهادی رئیس جمهور محترم قطعا پس از عبور از فیلتر های لازم معرفی شدند و همگی دارای سلامت نفس، پاکدستی، و انقلابی می‌باشند، ولی شرایط مملکت و مخروبه تحویل شده مردانی را می‌طلبد که در آزمونهای سخت قبلی موفق بودند و توانستند بخوبی بحران‌ها را مدیریت نمایند، نه کسانیکه سابقه حضور در آن پستها و مناسب را نه تنها نداشته بلکه سابقه‌شان ضعیف و یا در عملکردهای قبلی آنها ابهامات و مسائل مختلفی است و هنوز ردپایشان و سوء مدیریت و یا سوء استفاده در قراردادهای بین المللی وجود دارد. 

همین ایرادات باعث نگرانی در خیمه دلسوزان و انقلابی‌ها شده، که مبدا عوامل نفوذی بتوانند با استفاده از نقاط ضعف افراد خودشان را به دولتمردان اثبات کنند و بتوانند در سنگرهای خیانت و ناکارمدی باعث عدم توفیق دولت سیزدهم شوند و کم کم از حاشیه به متن بیایند و همچون دولت دهم که مدیران اصلاح طلب و نفوذی لانه کرده در بدنه‌ دولت با استشمام بوی کباب چهره واقعی خود را نشان دادند. مسئله مهمی که متاسفانه اکثر دولتمردان دولت نهم و دهم از آن غافل بودند.

تجربه مدیریت مستقل و مقتدر رئیس جمهور و دولت نهم و دهم تجارب ارزنده ایی است که دولت سیزدهم باید به آن دسته از تجارب مثبت و مفید بدون حب و بغض  توجه کنند، وبکار ببندد
توصیه ناپذیری.
اقدام براساس منافع کشور نه منافع نماینده ها و یا صاحبان کانون قدرت،
مقابله و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی های افراد با نفوذ و سودجو.
الزام وزرا به پاسخگویی فقط به دولت و اقدام صرفا بر اساس مصوبات دولت و دستورات رئیس جمهور.
ارتباط قوی با مردم شنیدن نظر و اهمیت دادن به خواست واقعی و مردم. و....

همه ما آرزوی توفیق حداکثری را برای تمامی ارکان نظام داریم و تمام تلاش خود را برای موفقیت رئیس جمهور محترم و دولت ایشان می نمائیم. ولی نکته قابل تامل اینجاست که چرا اولا از اشخاص با تجربه تر وقوی تر کمتر شده و ثانیا برخی افراد هم با توجه تجارب قبلی در جایگاه‌های دیگری بکارگیری شده اند. با آرزوی صحت و موفقیت رئیس جمهور محترم و دولت مردان.

پایان/

۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 11920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =