حواسمان به سرمایه اجتماعی بعنوان مهمترین سرمایه نظام هست!

آیا حواسمان به سرمایه اجتماعی بعنوان مهمترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران هست!

همواره مردم و سرمایه اجتماعی نظام بعنوان مهمترین و اصلی ترین سرمایه نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند. این نیروی بالقوه الهی و مردمی که با فهم درست و درک صحیح از وضعیت رژیم پهلوی و حمایت از نهضت امام خمینی (ره) یکپارچه قیام نمودند که حاصل آن انقلاب اسلامی بود،

این سرمایه اجتماعی که در طول ۴۳ سال گذشته باحضور پرشور خود در همه عرصه همچون، انتخابات ها، فعالیت های اجتماعی، حضور در جبهه های دفاع مقدس، راهپیمایی‌ها، سخنرانی‌ها، جلسه های سیاسی و مذهبی، زلزله، سیل، کرونا، مبارزه با تروریست و....بعنوان مهمتری یار ویاور وحامیان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای کشور و مسئولین حائز اهمیت بودند و انشاءالله هست. در مقابل به همان اندازه که برای نظام مهم واز اهمیت ویژه ایی برخوردار است به همان میزان برای نیروهای معاند با نظام اسلامی و دشمنان داخلی وخارجی دارای اهمیت است.

فعالیت بیش از ۳۶۰ شبکه ماهواره ای ضد ایرانی و ۷۰ روزنامه ونشریه داخلی که برخی از آنها بارها توقیف شده، وفعالیت دهها سازمان های مختلف همچون، سلطنت طلبان، منافقین، توده ای، کمونیست، جدایی طلبان، جمهوریخواهان، و...در این حوزه نشان از اهمیت بالای مردم و افکار عمومی (سرمایه اجتماعی) دارد. وطبیعی است بمیزان اهمیت این عامل اجتماعی و مردمی واثر بخشی آن در رفتارهای اجتماعی و سیاسی مورد حمایت نیروهای وفادار به نظام و انقلاب و معاندان و دشمنان نظام اسلام عزیز باشند.

مسئولیت در طول ۴۳ سال گذشته برای حفظ این ارزش و سرمایه اجتماعی تلاش‌هایی را در حوزه های مختلف انجام دادند ولی متاسفانه عملکرد مسئولین نظام اعم ۱از قوه مجریه، مقننه، قضائیه و... آنطور نبوده که بتواند نیروی عظیم مردمی و اجتماعی را در صحنه نگهدارد و با اقدامات اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و رفاهی زمینه رویش و ورود نیروهای جوان را فراهم بسازند. و برعکس با کاهش رفاهیات، سخت ترشدن زندگی و معیشت مردم، تورم، گرانی افسارگسیخته، اختلاس ها و سواستفاده های گسترده، حقوق های نجومی و اختلاف طبقاتی زیاد در دهه گذشته و مخصوصا دولت قبل و یکساله دولت سیزدهم باعث نامیدی فراوان مردم و دوری مردم وحتی بخشی زیادی از وفاداران از نظام وانقلاب شده است. 

جراحی اقتصادی بدونه بیهوشی دولت سیزدهم که ظاهرا از روی ناچاری هم بوده، با ناتوانی در کنترل قیمت‌های مایحتاج مردم، افزایش آسانسوری قیمتها، نداشتن برنامه های کنترلی بازار و تنظیم عرضه و تقاضا، افزایش قیمت خودرو، مسکن، اجاره ها، و برنج و گوشت و....افزایش غیرکارشناسی حقوق در ابتدای سال و اعمال سیاست های غلط قیمت گذاری در وزارت صمت و رفاه در افزایش حقوق بازنشسته ها و...وعقب نشینی های مکرر دولت و عملی ننمودن بسیاری از وعده های انتخاباتی و همه و همه باعث شده مردمی که با یک دنیا امید به بهبود شرایط بعد از ۸ سال ناکامی‌های مختلف دولت روحانی پای صندوقهای رای آمدند امیدشان رنگ ببازد و بعضا اظهار پشیمانی کنند.

متاسفانه ضربه ای که دولت روحانی و شخص حسن روحانی بخاطر ملبس بودن به لباس روحانیت در از دست دادن سرمایه اجتماعی اسلام و نظام اسلامی زد در تمام ۳۲ سال قبل خود بی‌سابقه وغیر قابل جبران بود و در ادامه تحلیل فزاینده و با سرعت بیشتر سرمایه اجتماعی نظام در دولت سیزدهم، بمراتب زیان‌ بار تر از اثرات منفی عوامل دیگر در دور نمودن مردم از آرمان‌ها و ارزش های نظام‌ اسلامی است.

بنابراین رئیس محترم جمهور ودولت محترم باید بدانند اگر حمایت آحاد مردم و مردمی بودن این انقلاب ونظام ازاین انقلاب گرفته شود قطعا باید در عملکرد یکساله گذشته تجدید نظر کنیم و سیاست‌هایی را اتخاذ نمائیم تا این عامل اساسی و مهم برای همیشه در نظام اسلامی و انقلاب نهادینه گردد.

و السلام علیکم

پایان/

۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 20040

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =