۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

آیا برجام فرجامی دارد؟

محمدمهدی نثاری 
آیا برجام فرجامی دارد؟

محمدمهدی نثاری در یادداشتی به بررسی عاقبت برجام جدید پس از 2 سال مذاکره پرداخته است.

سخنان مبهم سخنگوی محترم وزارت امورخارجه حکایت از مذاکرات بی‌نتیجه و در ادامه سیاست بازی و زیاده خواهی های خارجی‌ها و بعبارتی دویدن روی ترمیلی که تا نشانه هایی از موفقیت هویدا می گردد با جفتک اندازی یکی از طرفهای غربی بویژه آمریکا به نقطه اول باز می‌گردد.

تا کی ما باید بین سازمان انرژی اتمی و سازمان ملل و پادمانهایی که فقط منافع خودشان را حفظ می‌کند بازیچه باشیم. چرا یکبار برای همیشه تصمیم به قطع ارتباط و خروج از پادمان هایی که تماما به ضرر ما است تن نمی‌دهیم. و چرا ...

باتوجه به ترکیب تیم مذاکره کننده که به غیر از یکی دو نفر همان تیم خائن دولت روحانی است امیدی چندانی نمی‌رود توافقی حاصل شود که منافع حداکثری کشور در آن دیده شده باشد.

وقتی وزیر خارجه منتصب به .... می‌گوید سندی که‌ ماه‌ها زحمت کشیدند دارای ایرادات زیادی است چطور تامین کننده منافع ملت است؟ پس وای به حال ملت و وای بر مجلس ضعیف مثلا انقلابی که چیزی از مفاد آن شاید ندانند.

متاسفانه بازی غنی سازی اورانیوم و انرژی اتمی بیش از بیست و پنج سال است بخشی از سیاست خارجی ما را تشکیل می‌دهد. و در هر دوره با توجه به وابستگی رؤسای جمهوری آوانس های کمتر و بیشتری به غربی‌ها و بازی گران استعمار پیر انگلیس و آمریکا می‌دهند.

که اوج این وادادگیها و خیانتها در دوره رؤسای جمهور اصلاحات خاتمی و روحانی رقم خورد. آنهم در شرایطی که در اسفند ۱۳۹۱ پس از اجلاس ترکیه و نامه تسلیم اوباما به رهبری انقلاب غنی سازی تا ۲۰درصد و نگهداری اورانیوم تولید شده در کشور مورد توافق همه کشورها قرار گرفته بود.

الان هم باتوجه به توافقات خوب انجام شده در دولت سیزدهم با چین و روسیه و ارتباطات اقتصادی با کشورهای اطراف و فعالیت بهتر در حوزه دیپلماسی اقتصادی به آن اندازه نیاز به برجام و منت کشی از غرببهای خائن نیست. و این همان سیاست‌های حلقه نفوذ اطراف دولتمردان و رئیس محترم دولت است که تلاش دارند همان سیاست‌های خائنانه دولت قبل راپیش ببرند تا توجیهی بر ناکارآمدی خودشان باشد.

متاسفانه تا نگاه غربگرایان در خیمه اصولگراها واصلاح طلبان هست و در بدنه و تار و پود نظام لانه کرده و تا مدیرانی که ارزش‌های انقلاب را به خنده و خوشایند دشمنان نظام ترجیح می‌دهند هستند همیشه نگاه ملتمسانه و خفت بار برخی مسئولین نظام به توصیه های غربی‌ها هست بازی در زمین دیگران هست بیچاره ملتی که کمترین منافع او وسیله مسافرتها، حق ماموریتها و چانه زدنهای دیپلماسی البته بیشتر بنفع مذاکره کننده ها شده است.

چه خوب است در دوره دولت انقلابی و مجلس و انقلابی یکبار برای همیشه تکلیف خودمان را با آژانس انرژی اتمی و...روشن کنیم.

پایان/

۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 21130

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =