دولت رئیسی نباید کار کند!

 محمد مهدی نثاری فعال سیاسی در یادداشتی به بررسی اثر سو اجرای طرح های جدید باوجود ناقص ماندن طرح های نیمه تمام پرداخت.

نکته مهمی که در لابه لای سخنان ریاست محترم جمهور در سفر استانی در شیراز به ان اشاره نمودند. تکمیل طرحهای نیمه تمام باقیمانده از دولت نهم ودهم است بسیار مورد انتظار بود. در طول حکومت دولت لیبرال یازدهم و دوازدهم تقریبا تمامی پروژه  عمرانی، خدماتی، زیربنایی،علمی و... با پیشرفت فیزیکی بین ۲۰ تا ۸۰ درصددر طول ۸ سال گذشته در کانون توجه دولت نبوده و باعث گردیده هزینه های زیادی از باب این غفلت بزرگ به کشور تحمیل گردد.                            

براساس امارهای اعلام شده حدود ۸۷ هزار طرحهای ملی و استانی که بخشی از دولت نهم و دهم به دولت یازدهم به ارث گذاشته شده داریم. که اگر نیمی از طرحهای  فوق در بخشهای مختلف عملیاتی میشد مشکلاتی که در بخش تامین برق، اب، مهار سیلابها، اشتغال و...طی سالهای گذشته برای مردم ایجاد شد نداشتیم، طرحهایی که هر کدام در جای جای کشور میتوانست منشاء برکات وخیرات زیادی باشد، بعلت دیدگاه لیبرالی و وابستگی به غرب زمین گیر شدند و الان باید با ده ها برابر هزینه ومشکلات زیاد تکمیل گردد.

طرحهایی که شاید دیگر اثربخشی لازم را ندارد، و شاید هم با توجه به هزینه های تمام شده و پیشرفت تکنولوژی برخی طرحها توجیح لازم فنی و اقتصادی را نداشته باشد، و این خیانتی نابخشودنی بود که با دست لیبرالها و دولت عبرت انجام شد.                                                        

براساس آمارهای ارایه شده توسط منابع مختلف فقط ۲۹۰۶طرح ملی نیمه تمام در پایان دولت دهم به دولت  یازدهم با پیشرفت فیریکی اعلام شده تحویل گردید، این طرحها که براساس گفته رییس اتحادیه پیمانکاران کشور برای تکمیل آنها به نرخ آن روز ۴۰۰هزارمیلیارد ریال نیاز داشت، که پیش ببینی لازم در بودجه سال ۹۲ وبعد از ان شده بود. و اگر میانگین افزایش قیمت مصالح را نسبت به سال ۹۲ حدود ۱۵ برابر در نظر بگیریم بودجه ایی معادل ۶۰۰۰ هزار میلیارد ریال نیاز دارد. بعبارتی برای یک دوره چهارساله هرسال ۱۵۰۰ هزارمیلیارد ریال باید برای تکمیل طرحهای بر زمین مانده کشور اختصاص یابد. 

 فلذا باتوجه به منابع وامکانات موجود و محدودیتها تصمیم اتخاذ شده بهترین ومنطقی ترین تصمیم برای مدیریت بهتر کشور و تکمیل طرح های نیمه تمام است. هر چند توجه به مشکلات معیشتی قشرهای آسیب پذیر و مقابله با باندها مخوف واسطه گری و اختلالگران اقتصادی که دست در دست معاندان نظام دارند باید کماکان در کانون توجهات دولت محترم وریاست محترم جمهور باشد. 

با آرزوی توفیق بیشتر دولت انقلابی.

پایان/

۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 13354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =