آیا قوی تر از کمیجانی برای ریاست بانک مرکزی وجود ندارد؟

محمدمهدی نثاری فعال سیاسی جریان انقلابی به بررسی وضعیا انتصاب مدیران در دولت سید ابراهیم رئیسی پرداخت.

پس از گذشت ۸۰ روز از شروع کار رسمی دولت سیزدهم،  متاسفانه ایجاد وقفه در برخی اقدامات  اساسی و کاربردی دولت محترم باعث دل نگرانی هایی در بین دلسوزان وعلاقمندان به نظام وانقلاب و همه کسانیکه در عرصه انتخابات جانانه از مال وجان و آبروی خود مایه گذاشتند، گردیده و هر چه جلوتر می‌رویم شاهد افزایش نابسامانی‌های ملموس مخصوصا در بازار ارز، خودرو، لبنپات، برنج و سایر مایحتاج ضروری مردم حتی بلیط هواپیما و...هستیم.

علیرغم تلاشهای اعضای محترم دولت و شخص ریاست محترم جمهوری، بغییر از توفیقات مهمی که در زمینه واردات واکسن و واکسیناسیون مردم و سیاست خارجی حاصل شد، تغییرات ملموسی دیگری مخصوصا در بعد اقتصادی که شاید فقط با کمی نظارت قابل حصول می بود، را  مردم مشاهده نمیکنند.

یکی از اقدامات موثر و مفیدی که می‌بایست قبل از تشکیل دولت وحتی معرفی کابینه وحتی همزمان با اعلام کاندیداتوری ریاست جمهوری انجام می‌شد، برنامه ریزی روی معرفی سریع معاونین ومشاوران ریاست محترم جمهور  وتعیین مدیران ارشد نظام بود که مورد درخواست رهبری فرزانه برای تسلط سریع بر امور اعلام گردید، ولی متاسفانه  هنوز هم بعد از گذشته ۸۰ روز نقایص زیادی در این خصوص به چشم می‌خورد  و این نقایص و بلا تکلیفی اثرش وقتی براقتصاد وتولید و بازار بیشتر میشود که حسب عرف میدانیم مدیران دولت قبل از یکی دو ماه قبل از انتخابات دربلا تکلیفی بسر برده و به فکر لابی و جا پایی محکم در دولت آینده بوده و این یعنی بلا تکلیفی ۶ ماهه بیش از سه و یا چهار هزار مدیر در سطوح مختلف. که شامل (استانداران، روسای سازمان‌ها، معاونین وزراء، مدیرکل بانک مرکزی، مدیران استانی، فرمانداران،بخشداران، مدیران عامل شرکت‌های اقتصادی تولیدی وصنعتی، مدیران عامل بانک‌ها واعضای هیئت مدیره شرکت ها وبانک ها و...) میگردد و این سئوال اساسی را در ذهن هر دلسوزی ایجاد میکند که آیا غیر از نداشتن استراتژی در حوزه سرمایه انسانی و عدم توجه به کادر سازی وایجاد ساختاری همسو با اهداف نظام مقدس جمهوری توسط احزاب و گروه های سیاسی و بی توجهی در دولت های قبل، اساسا دلیل دیگری هم  دارد.

با توجه به ساختار موجود وحضور مدیران بعضا اصلاح طلب و سرسپرده در مناصب نسبتا کلیدی در بدنه دولت بعد از حدود سه ماه، توقع بهبود شرایط در سایه اجرایی شدن دستورات مثبت هیئت دولت محترم و هویدا شدن آثار آن در زمان معقول، توقع نابجا و شاید هم غیرمعقول است.

هنوز مهمترین ابزارهای اقتصادی که وظیفه کنترل سیاست‌های پولی و ارزی کشور را دارند، دست اصلاح طلبان است و سئوال اینجاست :

  1. آیاقوی تر ومتعهدتر از آقای کمیجانی در کشور وجود ندارد؟
  2. آیا در میان اینهمه نیروهای انقلابی و عاشق خدمت با تجارب مناسب ۳۰ تا استاندار انقلابی نداریم؟
  3. ایا بین جمع کثیری از با تجربه ها ونخبه ها ۵۰۰ نفر معاون وزیر، ۴۰۰نفر رئیس سازمان‌های اقتصادی و ۵۰۰نفر مدیرکل و ۴۰۰۰مدیر استانی و...پیدا نمیشود؟

  حضرت آیت الله رئیسی عزیز، اعضای محترم هیئت دولت:
 قطعا شما عزیزان بهتر می‌دانید انجام دستورات انقلابی، مسئول انقلابی و دلسوز و متعهد می‌خواهد نه کسانیکه حقوق نجومی گرفتند و از دولت قبل حمایت کردند و سبب وضعیت کنونی هستند.

متاسفانه در این دوره پدیده جدیدی تحت عنوان کمیته انتصابات در گوشه وکنار وزارتخانه ها و...شکل گرفته وهمین ترمزی شده برای شناسایی وجذب سریع نیروهای دلسوز وانقلابی. وشاید هم مفری برای نفوذ نفوذیها.

یادمان باشد یکسال ونیم دیگر انتخابات مجلس است و سه سال و  اندی دیگر انتخابات ریاست جمهوری است واین آخرین آزمون کسانی است که با  شعار خدمت وکار، امور را  بدست گرفتند و وارد مناصب مختلف شدند.

مثل اول انقلاب باید انقلابی عمل کنیم در تمام زمینه ها.
      والسلام علی من اتبع الهدی

پایان/

۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 12901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      0 0
      اقای عزیز همتی را برگردانید
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      0 0
      همتی را برگردانید تا دیر نشده
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      0 0
      آیا شایسته تر از شما کسی نیست که بخواهد به ریاست محترم جمهوری انتقاد کند ؟