بحران واکسیناسیون اجباری در کانادا

برخی چهره های کانادایی در نامه ای سرگشاده به مقام های ارشد و مردم این کشور نسبت به اعمال فشار در زمینه واکسیناسیون دسته جمعی هشدار دادند و این اقدام را عامل ایجاد شکاف عمیق اجتماعی و احتمال بروز بحران ناشی از بیماری کووید ۱۹ دانستند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «Ontario Civil Liberties Association» در مطلبی نوشت، پس از انتشار نامه ای سرگشاده به افراد واکسینه نشده، گروه گسترده ای از دانشمندان کانادایی اکنون نامه ای خطاب به افراد واکسینه شده نوشته اند. نویسندگان ایجاد تقسیم بندی بین واکسیناسیون شده ها و واکسینه نشده ها را افشا کرده و شکاف حاصله در جامعه را محکوم می کنند.

تسلیم کردن آزادی ‌های مدنی در قبال یک حس نادرست از وجود ایمنی، بیهوده است. ما نباید سقوط به آپارتاید را در کانادا و سراسر جهان بپذیریم.

این نامه هم برای کسانی که واکسن را انتخاب کرده اند و هم برای کسانی که مجبور شده اند که انجام واکسیناسیون را بپذیرند، جذاب است. این امر مفاهیم گسترده تری از اقدامات ما را در تلاش برای همکاری در مسیر سازنده رو به جلو منعکس می کند.

نامه ای سرگشاده به واکسینه شدگان

«جاستین پیر جیمز ترودو» نخست وزیر کانادا اخیرا هشدار داد که اگر کارکنان دولت به دستورات مربوط به تزریق واکسن پایبند نباشند این امر عواقبی برای آنان به دنبال خواهد داشت. این صدای استبداد است که ترس را در سراسر کشور طنین انداز کرده و تشویش را افزایش داده است. این اعمال فشار کشور را در زمینه واکسیناسیون دسته جمعی به شکاف عمیقی کشانده و بهبود جمعی ما را از این بیماری همه گیر به مرحله بحرانی رسانده است. در واقع، ما را به عنوان مردم یک کشور مجبور می کند که در نهایت بپرسیم: در واقع، پیامدهای تقسیم بندی براساس واکسیناسیون چیست؟

پیامدهای اجتماعی ناشی از تقسیم بر اساس وضعیت واکسیناسیون چیست؟ تحمیل چنین تصمیمی که از نظر پزشکی به اندازه کافی آزمایش نشده است چه نتایجی دارد؟

به طور حتم عواقب این امر وخیم خواهد بود. و عواقب آن بر همه ما چه افراد واکسینه شده و چه غیرواکسینه، تاثیر خواهد گذاشت.

در طول ۶ ماه گذشته، بسیاری از ما تصمیم خود را برای انجام واکسیناسیون گرفتیم. این اقدام بهترین راه برای ادامه انجام کار، مسافرت و ملاقات با افرادی که دوستشان داریم بود. متاسفانه امابرخی از مردم تحت فشار یا اجبار قرار گرفته اند و اکنون شواهد فزاینده در سراسر جهان نشان می دهد که این واکسن ها نمی توانند انتقال ویروس و انواع مختلف را متوقف کنند، با این حال دستورات واکسیناسیون همچنان ادامه دارد.

شاید شما یک بار از کسانی که در دریافت واکسن تردید می کردند، به عنوان افرادی که وظیفه خود را انجام نمی دادند، ناراحت شدید. اما شاید وقت آن است که در نظر بگیریم که همه ما مسافر یک قطار هستیم. معنای واکسیناسیون کامل به سرعت در حال تغییر است زیرا رهبران تقاضای واکسن های تقویت شده بعدی را دارند و در صورت عدم استفاده از آنها ما را از فضاهای عمومی اخراج خواهند کرد. بنابراین، اگر شما امروز جزو افراد کاملا واکسینه شده هستید، فردا ممکن است یکی از افرادی باشید که واکسیناسیون آنان ناکافی است و مجبور شوید یک بار دیگر واکسن بزنید.

Unvaccinated Is Different From Anti-Vax - The Atlantic

در صورت عدم انجام واکسیناسیون، دیگر نمی توانید غذا بخرید، به بانک دسترسی داشته باشید، شخصا رای بدهید یا از مرز استانی عبور کنید، بنابراین کاملا واضح خواهد بود که همان شیوه های تبعیض آمیزی که امیدوارید آنها را از بین ببرید، به طور محکم تری برقرار خواهد شد. پیامدهای واقعی در انتظار همه ماست.

ما مدام از خود می پرسیم: چرا اجازه داده نمی شود داده ها مورد بررسی دقیق قرار گیرد و چرا متخصصان مستقل در صورت تلاش برای انجام این کار با سانسور مواجه می شوند؟ این غیرقابل درک است که شاهد سکوت پزشکان و دانشمندان معتبر بهداشت در کشور و سراسر جهان باشیم.

در همین حال، شرکت های داروسازی میلیاردها دلار پول از این طریق به دست می آورند و تلاش می کنند واکسن ها را سریعا برای تایید کامل بدون روند مناسب یا بحث عمومی ارایه کنند. کاملا واضح است که وقتی پول و سیاست با هم در هم می آمیزند، علم و اخلاق به عقب می نشیند.

با محدودیت هایی که از قبل برای پاییز برنامه ریزی شده است و واکسن های تقویت کننده که در حال آماده شدن هستند، ما وارد یک لحظه مهم می شویم. آیا همه ما مایل به ادامه تزریق به صورت نامحدود هستیم؟ در کانادا و سراسر جهان گذرنامه های واکسن رابطه جدید و بلندمدت ما را با اجبار پزشکی در ازای آزادی های اساسی نشان می دهد. تا کنون، وعده داده می شد که هر درمانی آخرین خواهد بود  اما نمی توان به روشنی پایانی برای این مشکل دید.

Angela Durante, PhD
Denis Rancourt, PhD
Jan Vrbik, PhD
Laurent Leduc, PhD
Valentina Capurri, PhD
Amanda Euringer, Journalist
Claus Rinner, PhD
Maximilian C. Forte, PhD
Julie Ponesse, PhD
Michael Owen, PhD
Donald G. Welsh, PhD

پایان/

۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 12258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علیرضا US ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      4 0
      از اینکه مطالب ضد واکسن میذارید از شما ممنونیم .
    • US ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      3 0
      نه به واکسیناسیون اجباری ...کرونا هراسی را متوقف کنید ...ما موش آزمایشگاهی نیستیم دست از سر ما بردارید ...