همه دنیا علیه رمز ارزها

بازار ارزهای رمزنگاری شده، آینده مالی آرمانی را در حوزه فناوری رقم خواهد زد؛ کارشناسان ورود محتاطانه کشورها و سرمایه گذاران و انجام انتخاب هوشمندانه در این حوزه ناشناخته را مهمترین اصل در ورود به عرصه رمز ارزها را می دانند.

به گزارش تحریریه، تارنمای « Modern Diplomacy» نوشت محبوبیت سرسام آور ارزهای دیجیتال به موضوعی عادی و همه گیر تبدیل شده است. بدون توجه به سرکوب دولت چین که موجب کاهش قیمت رمز ارزها شد، تغییرات در بازار این پول های دیجیتال به ویژه بیت کوین امری دائمی و قطعی محسوب می شود. البته این بی ثباتی هیجانات خاصی را در سرمایه گذاران کوچک موجب شد. گذشته از نارضایتی و مقاومت ظاهری در استفاده از ارزهای مجازی، سیاستگذاران سرتاسر جهان از آینده کریپتوکارنسی ها مطلع هستند. این امور دیجیتالی به سمت اقتصادهای پیشرفته تر حرکت می کند تا با غول های غیرمتمرکز مقابله کند. متخصصان نیز در حال آماده سازی شرایط برای استفاده از شیدایی طرف مقابل هستند قبل از آنکه این اشتیاق جهان را فرا بگیرد.

بدون تردید مهمترین و محبوب ترین ارز رمزنگاری شده بیت کوین است که در پی سرکوب فعالیت ماینرها در چین نیمی از ارزش خود را از دست داد. با اینحال پذیرش جهانی بیت کوین موجب شد تا قیمت آن در هفته های اخیر اندکی بهبود یابد و به سطح ۴۶ هزار دلار برسد و ارزش جهانی کل آن نیز به ۸۶۳ میلیارد دلار رسید. دیگر ارزهای دیجیتال نیز با یکدیگر حرکت می کنند و ناظران امید دارند در ماه های آتی قیمت بیت کوین به ۵۰ هزار دلار برسد.

هفته گذشته السالوادور قانون استفاده از بیت کوین را تصویب و همه را غافلگیر کرد. البته وجود برخی نقایص باعث اشکالاتی شد اما حتی پس از رفع موانع، در عرض چند ساعت قیمت آن به شدت افت کرد. 

به تازگی از اوکراین هم به عنوان پنجمین کشوری که بیت کوین را قانونی اعلام کرده، نام برده می شود. البته مجلس این کشور در لایحه خود برای قانونی کردن رمز ارزها مقرراتی را برای رسیدگی به ماهیت نامطمئن و بی ثبات کریپتوها وضع کرده است. برخلاف السالوادور، اوکراین بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت نپذیرفت و پارلمان سطح برابری آن با پول ملی اوکراین را هم مجاز ندانست.

برخلاف ورود جسورانه الساوادور مقامات اوکراینی محتاطانه رفتار می کنند و راهبردی را برای یادگیری جهان کریپتو پیش از ورود قانونی بیت کوین به عرصه این کشور در پیش گرفته اند.

در همین حین ایالات متحده هم در برابر افزایش قدرت بیت کوین و دنیای رمزنگاری سختگیرانه عمل می کند زیرا کابوس یک بحران مالی دیگر را به چشم می بیند. قانونگذاران این کشور نسبت به شکوفایی غیرقابل کنترل رمز ارزها هوشیار هستند و لایحه زیرساخت ها که به تازگی به تصویب سنا رسیده است راهنمایی هایی را برای قانونگذاران ایالات متحده به همراه دارد. علاوه بر این مالیاتی معادل با ۲۰۰۰ میلیارد دلار در طول یک دهه برای رمز ارزها در نظر گرفته شده است.

دستورالعمل های خزانه داری به منظور بسیج سرویس درآمد داخلی (IRS) برای مالیات بر کارگزاران رمزنگاری همزمان با نظارت بر الزامات آن در نظر گرفته شده است. هدف این اقدام آشکار است: قبل از تنظیم قلمروی ناشناخته رمزارزها مانند سایر بازارهای سرمایه باید پیچ ها را به تدریج محکم کرد.

با این حال، این لایحه در مورد فعالان بازار که طبق قانون جدید به عنوان کارگزار شناخته می شوند، مبهم رفتار می کند. به طور طبیعی، این امر به دنبال آن است که ماینرها تلاش می کنند معنی کارگزار را در یک مکانیسم بسیار پیچیده و غیر متعارف بازار تعریف کنند. واضح است که قانونگذاران برجسته ای همچون سناتور «الیزابت وارن» اصلی ترین نیروهای محرکه برای قرار دادن موانعی در مقابل این بازارهای نوظهور هستند.

کمیسیون امنیت و مبادلات آمریکا (SEC) در مورد مداخله طولانی مدت خزانه داری در بازار رمزنگاری اظهار نظر کرده است. گفته می شود که ارزهای مجازی به عنوان ابزار اصلی فرار مالیاتی در این کشور مطرح هستند. بنابراین لابی های زیادی برای اصلاح مقررات مالیاتی در لایحه زیرساخت با این هدف لحاظ شده تا به جای ساده سازی اصطلاحات مبهم، محدودیت اعمال را کمتر شود.

نکته مهم دیگر آنکه وزارت خزانه داری در بحث ثبات مالی Stablecoin که همان دارایی های رمزنگاری شده وابسته به دلار آمریکا و دیگر ارزها هستند، فعال بوده است.

وام دهندگان جهان همچون صندوق بین المللی پول ارزهای رمزنگاری شده را سکوی پولشویی و کلاهبرداری مالیاتی می داند. این برچسب ها می تواند رتبه اعتباری و صلاحیت کشورهایی که رمز ارزها را قانونی اعلام کردند جهت جذب سرمایه پایین بیاورد. البته اقدام محتاطانه و گام به گام کشورهایی همچون اوکراین و آمریکا خطرات را به حداقل می رساند. ضمن آنکه قبل از عمومی شدن این ارزهای مجازی سرمایه گذاران باتجربه و کارشناسان وارد این عرصه خواهند شد. اخیرا آلمان هم به سرمایه گذاران اجازه داده است تا ۲۰ درصد دارایی خود را در بیت کوین و دیگر دارایی های رمزنگاری شده سرمایه گذاری کنند. ورود سرمایه گذاران سازمانی که آموزش کافی دیده اند و به صورت حرفه ای وارد این عرصه می شوند مدیریت و نظارت بر این بازار را عملیاتی می کند. مهمتر آنکه همین شرکت های سرمایه گذاری هم الزامات سختگیرانه قانونی را برای رمز ارزها و سرمایه گذاری دارند.

کارشناسان اعتقاد دارند بازار رمزنگاری شده، آینده مالی آرمانی را که ما در حوزه فناوری آرزو داریم می سازد. انتخاب هوشمندانه به دورن آن ساختار، ستون فقرات ورود به این میدان است.

پایان/

۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 12618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • شاپور IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      0 0
      میگفتم این شماره شارژ فروشی را در مارکتها چطوري پیدا میکنند اینهمه نگو اونهم ارز دیجیتال بوده نتونستم تحمل کنم این‌همه کودن تو جهان تا امروز دوستان نمیکند و اینهمه مهندس و دکترای کامپیوتر داریم اصلا علم حالا تزویره و درست یاد نمیدهند دوستان بیت کوین مثل اتریم نیست برید دنبال اتریم تا بگم