برنده و بازنده پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای

پیوستن ایران به عنوان عضو دایم سازمان همکاری شانگهای منافع مشترک و متقابلی را برای تهران و دیگر اعضای این سازمان دارد و باعث تقویت این سازمان در عرصه بین المللی می شود؛ بزرگ ترین بازنده عضویت دایم ایران در سازمان شانگهای آمریکا است که نقش و نفوذ آن به طور ملموسی در آسیا در حال از نابودی است.

به گزارش تحریریه، تارنمای «المیادین» لبنان در گزارش خود درباره اهمیت سازمان شانگهای برای ایران نوشت: اهمیت دادن ایران به سازمان شانگهای بیانگر رویکرد تهران در جهت تقویت بیشتر روابط اقتصادی، سیاسی و امنیتی با کشورهای شرق آسیا و اروآسیا و کشورهای همسایه است. این رویکرد در چارچوب راهبردی صورت می گیرد که دولت سید «ابراهیم رئیسی» در سیاست خارجی و اقتصادی خود با هدف مقابله با تحریم های آمریکا و تقویت امنیت جمعی این کشورها در دستور کار قرار داده است. پیوستن ایران به عنوان عضو دایم سازمان شانگهای اهمیت سیاسی و اقتصادی این سازمان را افزایش خواهد داد. زیرا ایران از امنیت و ثبات برخوردار است و در سطح منطقه ای و بین المللی هم نقش برجسته ای دارد. این کشور دارای جایگاه جغرافیایی راهبردی است و شرق و غرب را به هم ارتباط می دهد. جمهوری اسلامی ایران بر اقیانوس هند، دریای عمان و آب های خلیج فارس اشراف دارد و این موضوع امتیاز اقتصادی بسیاری برای کشورهای سازمان شانگهای به ویژه هند، روسیه، چین و پاکستان به مار می رود. 

Calls for Iranian President Raisi To Be Shunned by the UN - Iran Focus

تارنمای المیادین افزود: دستیابی ایران به عضویت دایم سازمان شانگهای منافع مشترک و متقابلی برای تهران و دیگر اعضای این سازمان به همراه دارد و تردیدی نیست که این موضوع نقش این سازمان را در عرصه بین المللی تقویت خواهد کرد و نخستین و بزرگ ترین زیان دیده و بازنده از عضویت دایم ایران در سازمان شانگهای آمریکا است که نقش و نفوذ آن به طور ملموسی در شرق آسیا به ویژه پس از عقب نشینی از افغانستان در حال از دست رفتن است.

پایان/

۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 12667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =