رشوه ۵ میلیارد دلاری

مدیران ارشد فیس بوک شرکت ۵ میلیارد دلار رشوه را به کمیسیون فدرال تجارت برای تضمین حمایت از خود پرداخت کرد.

به گزارش تحریریه، رسانه های غربی جزئیات یک شکایت تازه را علیه شرکت فیس بوک منتشر کرده اند که در آن از  رسوایی نقض قوانین مربوط به داده ها در شرکت «کمبریج آنالیتیکا» پرده برداشته است. طبق این اطلاعات مدیران شرکت فیسبوک چندمیلیارد دلار را به کمیسیون فدرال تجارت پرداخت کرده اند تا «مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیس بوک را از مسئولیت شخصی در امان نگه دارند. 

«THE THINKING CONSERVATIVE» نوشت: این شکایت پس از نزاع بر سر افشای عمومی تعدادی از ارتباطات داخلی فیس بوک در دادگاهی در ایالت دلاور و توسط سیستم بازنشستگی کارکنان رود آیلند (ERSRI) ثبت شد. این صندوق بازنشستگی در ماه فوریه برنده این پرونده شد و از این سوابق برای تشکیل آخرین شکایت خود در آگوست استفاده کرد.

سیستم بازنشستگی کارکنان رود آیلند به عنوان یکی از سرمایه گذاران فیس بوک، ادعا می کند که یک پرداخت ۵ میلیارد دلاری به این شرکت رسانه های اجتماعی آسیب رسانده است و در نتیجه وظیفه امانت داری آن در برابر صندوق بازنشستگی را نقض کرده است.

طبق ادعای ۲۰۰ صفحه ای، زاکربرگ و «شریل سندبرگ» مدیر ارشد عملیاتی و سایر مدیران فیس بوک موافقت کردند که به عنوان هزینه اولیه برای محافظت از زاکربرگ در شکایت یاد شده، توافقی چند میلیارد دلاری را با کمیسیون فدرال تجارت منعقد کنند.

این شکایت نشان می دهد که فیس بوک مبلغ ۴.۹ میلیارد دلار اضافی را به این سازمان پرداخت کرده زیرا جریمه قبلی کمیسیون ۱۶۸ میلیون دلار بوده است.

این دادخواست به دنبال بیانیه ای منتشر شد که نشان می دهد اقدامات مدیران فیس بوک نادرست بوده و همچنین جبران خسارت نیز در نظر گرفته شده است. سیستم بازنشستگی کارکنان رود آیلند ممکن است برای اثبات ضرر در این مورد مشکل داشته باشد، چون سهام فیسبوک از ۱۹۸ دلار در زمانی که کمیسیون فدرال تجارت در ماه ژوئیه اقدام اجرایی آن را منتشر کرد، به تقریبا ۳۵۰ دلار در هر سهم رسیده‌است.

این شکایت نشان نمی دهد که کمیسیون فدرال تجارت اقدام نادرستی انجام داده است زیرا بودجه آن از این ۵ میلیارد دلار سودی نمی برد و این پول به وزارت خزانه داری می رود.

با این حال، این شکایت ادعا می کند که طرف های دیگر از جمله «پیتر تیل» سرمایه گذار میلیاردر فیس بوک و «پالانتیر» شرکت تجزیه و تحلیل داده های او  از متهمان دیگر این پرونده به همراه زاکربرگ و دیگر اعضای هیات مدیره فیس بوک هستند.

شکایت سیستم بازنشستگی کارکنان رود آیلند گزارش های قبلی را تایید می کند که تیل از شرکت تجزیه و تحلیل خود برای کمک به تسهیل نقض حریم خصوصی توسط فیس بوک و کمبریج استفاده کرده است.

پایان/

۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 12832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سهند IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      0 0
      متاسفانه رکورد کشور ما در گینس بخطر افتاده!!!