اولین گام بایدن علیه بیت کوین

رییس جمهوری و رییس مجلس نمایندگان آمریکا که تمام عمر خود را صرف تامین قدرت و کنترل جهان با دلار می کنند اولین قدم را برای ممنوعیت بیت کوین در ایالات متحده برداشتند.

به گزارش تحریریه، «جیسون ویلیامز» تحلیلگر و مشاور اقتصادی در تارنمای «ثروت روزانه» آورده است: شاید اخبار این هفته را از دست داده باشید. اگر این اتفاق افتاده باشد هم من شما را سرزنش نمی کنم. در واقع این خبر پوشش زیادی نداشت. اگر من نیز دائما به دنبال اخبار نبودم، احتمالا من نیز این خبر را نمی شنیدم.

منظور من این است که کل بازار سهام و هرکسی که فکر می کند از امور مالی آگاه است نمی تواند در مورد «فیاکوس اورگراند» چین صحبت نکند. اورگراند یک شرکت املاک چینی است که نمی تواند بدهی های خود را پرداخت کند.

این خیلی نگران کننده به نظر نمی رسد تا زمانی که متوجه شوید این نهاد فقط یک شرکت املاک و مستغلات نیست و اکثر این صورت حساب ها مربوط به شرکت ها و بانک های آمریکایی مانند «بلک راک»(Blackrock) )، «جی پی مورگان»(JPMorgan) ، «گلدمن ساکس»( Goldman Sachs) و «مورگان استنلی» است.

بنابراین این تمرکز بیشتر در طول هفته بود، تا زمانی که حزب کمونیست چین ۱۴ میلیارد دلار را به این شرکت تزریق کرد و آن را از اولین مانع احتمالی که با آن مواجه بود نجات داد.

مردم نگران بودند که این رویداد همچون سقوط بانک سرمایه گذاری «Lehman Brothers» باشد. آنها حق داشتند که نگران باشند زیرا همانطور که لهمن برادرز تقریبا در هر گوشه از اقتصاد ایالات متحده نقش داشت، اورگراند بخشی مهمی از اقتصاد چین است؛ اقتصادهای جهانی به هم مرتبط هستند. بدهی ۳۰۰ میلیارد دلاری اورگراند فقط از طرف سرمایه گذاران چینی تامین نشده است. بنابراین انفجار در آنجا واقعا می تواند تاثیرات منفی در دیگر نقاط جهان داشته باشد.

اما همه ما دیدیم چه اتفاقی برای بانک لهمن افتاد. هیچ دولتی نمی خواهد این تقصیر را به گردن بگیرد. بنابراین اکثر ما در اینجا کاملا مطمئن بودیم که شرکت نجات می یابد (و تیم مدیریت ناپدید می شود) تا حزب کمونیست چین بتواند پیروزی خود را اعلام کند.

بیش از یک دهه درباره بیت کوین اخبار خوب شنیده اید اما از همان زمان دولت ایالات متحده در مورد بدی آن صحبت می کند. آنها می گویند آن را دوست ندارند زیرا از آن برای فعالیت های غیرقانونی استفاده می شود اما دلار آمریکا نیز همینطور است. تعداد معاملات غیرقانونی که سالانه به دلار انجام می شود بسیار بیشتر از سایر ارزها است.

دلیل واقعی اینکه سیاستمداران، بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده را دوست ندارند این است که قدرت آنها را از بین می برد. فکرش را بکنید. اگر تنها راهی که می توانید اقلام ضروری مورد نیاز خود را خریداری کنید، استفاده از ارزی است که آنها ایجاد و کنترل می کنند ، شما ۱۰۰ درصد به آنها پایبند خواهدی بود اما اگر وسیله مبادله ای وجود داشته باشد که توسط هیچ نهاد سیاسی ایجاد یا کنترل نشده باشد، تمام قدرت آنها در نحوه زندگی شخصی شما از بین می رود.

این برای افرادی مانند «جو بایدن» و «نانسی پلوسی» رییس جمهوری و رییس مجلس نمایندگان آمریکا که تمام عمر خود را صرف تامین قدرت خود در بقیه کشور کرده اند بسیار ترسناک است.

بنابراین در هفته گذشته، آنها سرانجام از لفاظی به سمت عمل حرکت کردند و اولین قدم را برای ممنوعیت بیت کوین در ایالات متحده برداشتند.

کارهای کمی وجود دارد که کاخ سفید می تواند در مورد بازار جهانی بیت کوین انجام دهد. اما مطمئنا می تواند در ایالات متحده کارهایی انجام دهد. یکی از این موارد ممنوعیت مبادلات ارزهای رمزنگاری شده در داخل مرزهای آمریکا است.

کاخ سفید در اصل هنوز دلار را کنترل می کند و دلار همچنان محبوب ترین واحد پول در جهان است. بنابراین قطع دسترسی صرافی های بیت کوین از وسیله مبادله مورد علاقه جهان می تواند تاثیر بسیار مخربی بر کل بازار داشته باشد و این دقیقا همان کاری است که دولت بایدن این هفته شروع کرد!

جدیدترین تحریم های بایدن دسترسی به مبادلات ارزهای رمزنگاری شده صرافی سوئکس (Suex) را به دلیل تسهیل حداقل هشت تراکنش برای باج افزارهای غیرقانونی در آمریکا را قطع کرد.

این یک صراقی نسبتا کوچک است اما مقامات آمریکایی آن را متهم به تجارت با هکرها در پشت چندین نوع باج افزار می کنند.

وزارت خزانه داری به ریاست شخصی که مخالف بیت کوین است حدس می زند که حدود ۴۰ درصد از معاملات در صرافی می تواند با فعالیت های غیرقانونی مرتبط باشد.

بنابراین در حالی که این امر به عنوان دفاع از آمریکا  در برابر دشمنان مطرح می شود، در واقع یک حمله تمام عیار به بیت کوین و توانایی آن برای توزیع عادلانه قدرت از دست چند سیاستمدار است.

این خبر بازارهای رمزنگاری را غافلگیر کرد  اما هر کسی که توجه کرده باشد، می دانسته که این تغییرات مدتها پیش به وجود آمده است.

پایان/

۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 12883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =