چرا دولت سیزدهم از حماقت دولت روحانی دل نمی کند؟

چرا دولت سیزدهم از حماقت دولت روحانی دل نمی کند؟ آیا پای مسائل خاصی در میان است.

به گزارش تحریریه، ادامه حماقت و خیانت دولت حسن روحانی در ایجاد و استمرار پرداخت دلار 4200 تومانی در در دولت سیزدهم باعث حیرت کارشناسان شده است. به خصوصی به این دلیل که تیم اقتصادی آن مانند سید احسان خاندوزی در مجلس از مخالفان جدی پرداخت ارز ترجیحی بود.

ظاهرا قرار است آتش زدن سرمایه های کشور به اسم مردم و به کامل جریان های رانتی ادامه یافته و ابعاد جدیدی پیدا کند.

علیرضا پیمان پاک رییس‌کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه هم اکنون نفت صادر و در ازای آن فقط کالای اساسی وارد می‌شود، گفت: تهاتر نفت با تمام کالاهای مورد نیاز کشور با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قابلیت اجرا پیدا می‌کند. آیین نامه اصلاح ضوابط تجاری و ارزی برای تسهیل قوانین تجاری ابلاغ شده که یکی از بخش های آن، تهاتر کالای صادراتی است. بر اساس این آیین نامه، صادرات کالایی انجام می شود اما به دلیل سخت بودن سیستم انتقال ارز، بازگرداندن ارز آن امکان پذیر نیست، در این شرایط، صادرکننده می تواند در ازای ارز، محصولات مورد نیاز کشور را بدون سقف و سابقه وارد کند که این روند صادرات در شرایط فعلی را توجیه پذیر می کند.

و اما نکته مهم این است که پیمان پاک در خصوص تهاتر نفت با کالا می گوید: تهاتر صادرات نفت عمدتا با کالاهای اساسی(نهاده های دامی، کنجاله سویا، روغن و گندم) صورت می گیرد زیرا امکان تبدیل ارز ۴۲۰۰ تومانی نفت با دیگر محصولات سخت است. در صورتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود شرایط برای تهاتر صادرات نفت با تمام کالاهای مورد نیاز کشور فراهم می شود.

مدیران حسن روحانی متهم به انتفاع از محل این ابررانت تاریخ انقلاب(دلار 4200 تومانی) بودند، سوال این جا است که چرا دولت رئیسی به این سیاست ویرانگر ادامه می دهد و از آن دل نمی کند؟

پایان/

۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 13129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 3
    • . IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
      2 1
      برادر صحبت این دولت و ان دولت نیست ، حکومت کارآیی خودش رو به خاطر فسا داخلی و فشار خارجی از دست داده و اینهایی که قبلا جور دیگری افاضات میکردند وقتی وارد گود شدند تازه متوجه شدند که کبابی در کار نیست .
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
      1 0
      ابر رانت مطرح شده برای دومین بار اجرایی شد . اولین بار در زمان رفسنجانی + کارگزارانش در سال 1372 پرداخت شد : دلار 165 تمانی و 5000 دلار دریافتی هر کس از بانک مرکزی بود . نتیجه صعود دلار به 930 تومان در سال 75 بود . این بار جهانگیری کارگزارانی و وارث رفسنجانی دلار 4200 را با همان فرمول ارائه کرد و نتیجه دلار 33 هزارتومانی بود . ملتی که تاریخ نداند مجبور به تکرار تجارب همیشه تلخ خواهد بود .
    • ناشناس IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
      1 0
      اگر بجای نفت اجناس ضروری وارد کنندخوب است
    • ناشناس IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
      0 0
      قبلا از کنار گود میگفتن لنگش کن حالا باید عملا دلار۴۲۰۰ بردارن که دراین صورت تنها مرغ که اقشارضعیف میتوانند بخرند دوسه برابر میشود
    • ناشناس IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      1 0
      مثل کشتی میمون که یکی سوراخ کنه بقیه هم غرق میشن