انتظارات بودجه‌ای و بورسی مجلس از خاندوزی چیست؟

لازمه‌ ایجاد اعتماد در میان افکار عمومی، ابتدا اعتماد دولت به بازار سرمایه است و لازمه این اعتماد براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ فروش سهام شرکت‌های برتر در بازار سرمایه توسط دولت و افزایش عرضه اولیه است.

به گزارش تحریریه، زنگنه، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: از وزیر اقتصاد انتظار می‌رود با توجه به اینکه پیش از رفتن به این وزارتخانه ایده‌های خوبی داشتند، درخصوص ورود سریع‌تر نقدینگی به بورس که ارتباط مستقیم با زندگی و سرمایه مردم دارد، ورود کند.

لازمه‌ ایجاد اعتماد در میان افکار عمومی، ابتدا اعتماد دولت به بازار سرمایه است و لازمه این اعتماد براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ فروش سهام شرکت‌های برتر در بازار سرمایه توسط دولت و افزایش عرضه اولیه است که این موضوع سیگنال مثبتی را به بازار سرمایه ارسال خواهد کرد.

باید اقدام عملی شود و اعتماد دولت به بازار سرمایه به افکار عمومی نشان داده شود. ابزار این اعتمادآفرینی هم در بودجه ۱۴۰۰ دیده شده است.

موضوع بعدی جلوگیری از افزایش فروش اوراق مالی است. دولت امروز اکثر تامین مالی خود را از طریق فروش اوراق مالی انجام می‌دهد.

اوراق حدود ۲۴ درصد ارزش افزوده سالیانه دارد و این موضوع موجب شده است سرمایه‌‍‌ها به جهت اطمینان سرمایه‌گذاری این محل به سمت اوراق حرکت کند که باید مراقبت شود تا سیاست‌های بانکی و انتشار اوراق در تضاد با حمایت از بازار سرمایه نباشد.

این کمیسیون طی جلسات خود بحث سرمایه در بازار و تثبیت ارز را بررسی خواهد کرد و ایده‌های خود را در اختیار دولت قرار خواهد داد.

پایان/

۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 13268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      0 0
      در این کشور همه خرشان از پل میگذرد حرفهای را که زده بودن فراموش میکنند، این خاک دلسوز ندارد 😔😔😔😔😔😔😔