تحلیلگر معروف عرب از روزهای شگفت آور خاورمیانه خبر داد

«عبدالباری عطوان» در تحلیل تجاوز اخیر رژیم اسرائیل به شهر تدمر سوریه و عکس العمل نیروهای مقاومت در حمله به پایگاه التنّف آمریکا در سوریه معتقد است روزهای شگفت آور منطقه در پیش است، حزب الله لبنان هشدار داده با صدها هزار نیرو و موشک خود به هرگونه حمله آمریکا و رژیم اسرائیل به سوریه، عراق و لبنان پاسخ محکم می دهد.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب و سردبیر روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» در فایلی که در «یوتیوب» منتشر کرد، اظهار داشت آمریکا و رژیم اسرائیل شهر تدمر سوریه را هدف قرار دادند و در این شهر کشتار به راه انداختند. اتاق عملیات همپیمانان سوریه در دمشق بیانیه ای صادر و اعلام کرد که عکس العمل سخت خواهد بود. به حمله رژیم اسرائیل و آمریکا به تدمر سوریه، با حمله به پایگاه نظامی التنّف آمریکا در سوریه پاسخ داده شد و ۵ پهپاد و موشک این پایگاه را هدف قرار دادند. آمریکایی ها هم به این حمله اعتراف کردند. آنها ادعا کرده اند که حمله هیچ خسارتی به دنبال نداشت. آنها دروغ می گویند همانطوری که آنها پیش از این هم هنگامی که ایران در انتقام ترور سردار «قاسم سلیمانی» پایگاه «عین الاسد» آمریکا در عراق را با موشک هدف قرار داد، اعلام کردند که این حمله هیچ خسارتی به دنبال نداشت، اما آنها بعدها اعتراف کردند که بیش از یکصد نفر دچار ضربه مغزی شده اند.

عطوان گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و اهرم های آنها اکنون پس از حمله به پایگاه التنّف در شرایط بغرنجی به سر می برند. آمریکا شکست خورده و ناکام خواهند ماند. اکنون معادلات در منطقه تغییر پیدا کرده است. آمریکا و رژیم اسرائیل در جنگ آینده فرار خواهند کرد همانطوری که آمریکا از افغانستان فرار کرده است.

 عطوان افزود: سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله پیامی را به آمریکا و متحدان آن در لبنان ارسال کرد. وی در این پیام اعلام داشت که مقاومت از هر زمانی قدرتمندتر است و دشمنان باید دست از بازی با آتش بردارند. سخنرانی سید حسن نصرالله خیلی مهم بود. او بیش از ۲۰۰ هزار نیروی ماهر در اختیار دارد که بیش از ۱۰ سال در جنگ های سوریه، یمن و ... تجربه و مهارت کسب کرده اند. آنها بیش از ۱۵۰ هزار موشک در اختیار دارند. اگر جنگی رخ دهد و هواپیماهای رژیم اسرائیل برای حمله به حریم هوایی سوریه، لبنان و عراق وارد شوند دیگر به اسرائیل بازنخواهند گشت. مقاومت لبنان می تواند روزانه و حتی در یک ساعت ۲ هزار موشک به سوی سرزمین های اشغالی شلیک کند.

وی در پایان افزود: اکنون همه معادلات تغییر پیدا کرده است و کسانی که حمله به تدمر سوریه را با حمله به پایگاه آمریکا در التنّف پاسخ می دهند در آینده هرگونه حمله آمریکا و رژیم اسرائیل را پاسخ خواهند داد. در روزهای آینده شگفتی های بسیاری رخ خواهد داد و امت مقاومت هرگز شکست نخواهد خورد و روزهای خوبی فرا خواهد رسید.

پایان/

۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 13376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      0 0
      خوبه آخر داستان چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • ariui US ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      0 0
      مردم لبنان از گرسنگی خاهند مرد نه از بمب