دو انتخاب خوب اقتصادی در دولت رئیسی

دولت سید ابراهیم رئیسی پس از چند انتخاب بحث برانگیز، دو انتخاب خوب اقتصادی در نظام بانکی انجام داد که می تواند باعث کاهش مشکلات شود.

به گزارش تحریریه، سپرده شدن مدیریت دو بانک بزرگ کشور به محمدرضا فرزین و آیت ابراهیمی باعث شده است امیدها به کاهش مشکلات اقتصادی حداقل در نظام بانکی کشور افزایش یابد، زیرا بانک سپه و بانک ملی؛ اولین و دومین بانک های بزرگ کشور هستند. 

بانک سپه پس از ادغام 5 بانک معروف به بانک های نظامی به بزرگترین بانک کشور تبدیل شده است و بانک ملی هم از زمان تاسیس تا پیش از ادغام ها ذیل بانک سپه، بزرگترین بانک ایران بود که زمانی چاپ پول را هم انجام می دهد. 

آیت ابراهیمی در نظام بانکی افسارگسیخته ایران مدیری خوشنام است که در زمان تصدی مدیریت بانک انصار درصد معوقاتی در حد 2.5 درصد داشت که بهترین عملکرد را در بین بانک های ایرانی دارا بود که نشان می داد مدیریت سالمی بر آن بانک حاکم است. 

محمدرضا فرزین نیز در صندوق توسعه ملی، ستاد هدفمندسازی یارانه و بانک کارآفرین عملکرد مطلوبی داشته است و بانک کارآفرین یکی از بهترین نسبت های کفایت سرمایه را در بین بانک های ایرانی دارا می باشد. فرزین فهم دقیقی از بنگاهداری بانک ها داشته و باتوجه به دانش نظری و تجربی عملی که دارد، می داند که بانک ها چگونه می توانند به توسعه بخش واقعی اقتصاد کمک کنند و خود به محل تجمیع سپرده ها و انتقال آن برای خرید دارایی های موجود تبدیل نشوند. 

سپرده شدن دو بانک اصلی کشور به دو مدیر سالم و مسلط به نظام بانکی را می توان یکی از بهترین انتخاب ها در دولت سید ابراهیم رئیسی دانست، که به دلیل سپردن تیم اقتصادی دولت با منطق شرکت سهامی و بدون فرماندهی مشخص؛ مورد انتقادهای زیادی قرار گرفته بود. 

پایان/ 

۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: 13489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =