پیش به سوی 100 هزار دلار

فعالان بازار رمز ارز پیش بینی می کنند بیت کوین تا آغاز سال آینده به ۱۰۰ هزار دلار برسد.

به گزارش تحریریه، شبکه «سی ان بی سی» آمریکا در گزارشی عنوان داشت که رئیس یک پلتفرم جدید و به سرعت در حال رشد در زمینه ارائه ارزهای دیجیتال پیش بینی می کند که بیت کوین تا آغاز سال آینده به ۱۰۰ هزار دلار برسد.

«گراهام جنکین» مدیر عامل صرافی «کوین لیست» نسبت به ارز دیجیتال نگاهی خوش‌بینانه دارد و بر این باوراست که پس از راه‌اندازی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) بیت‌کوین در ایالات متحده، این رمز ارز رکورد جدیدی را به مبلغ ۶۶ هزار دلار به ثبت رساند. این ارز دیجیتال از آن زمان تا کنون گاهی با کاهش ارزش مواجه شد به گونه ای که صبح پنجشنبه در لندن با قیمت ۵۹۰۵۲ دلار به ازای هر سکه مورد معامله قرار گرفت اما جنکین نسبت به صعود بیت کوین به نقاط بالاتر بیشتر خوشبین بود.

جنکین در این زمینه اظهار داشت: «بیشتر افراد در صرافی کوین لیست بر این باورند که این ارز دیجیتال تا پایان سال به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد. این تقریبا سخت است، بنابراین مطمئن نیستم که به آنجا برسیم اما این چیزی است که برای ابتدای سال پیش‌بینی می‌کنیم.»

برای توضیح دادن تقاضای فزاینده برای هلدینگ های کریپتو، کوین لیست ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری سری A را در این عرصه انجام داد که به آنان ارزشی حدود ۱.۵ میلیارد دلار داده است.

تعدادی از کارشناسان و شرکت های مالی بر این باورند که این ارز دیجیتال به مرز ۱۰۰ هزار دلار رسیده و حتی از آن فراتر خواهد رفت. آنها به تورم و راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله به عنوان ایجاد یک محیط عالی برای رشد بیت کوین اشاره و آن را به عنوان پوششی برای تورم توصیف می کنند.

«پل تودور جونز» سرمایه‌گذار میلیاردر، کارآفرین و کارگزار بورس اوایل این ماه به شبکه تلویزیونی سی ان بی سی (CNBC) گفت که او ارز دیجیتال را به عنوان پوششی برای تورم بر طلا ترجیح می ‌دهد.

جونز در گفتگو با سی‌ان‌بی‌سی گفت: «برنامه ‌ای برای ارزهای دیجیتال وجود دارد و واضح است که در حال حاضر در رقابت با طلا پیروز می ‌شود... من فکر می ‌کنم که این به عنوان یک پوشش در برابر تورم بسیار خوب خواهد بود. در حال حاضر این مورد ترجیح من بر طلاست».

در همین حال، شعبه کریپتوکارنسی جدید شرکت «فیدلیتی اینوستمنت» (Fidelity Investment) پیش بینی می کند که بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار برسد اما در یک جدول زمانی بسیار طولانی تر.

«جورین تیمر» رییس این شرکت در این ماه به سی ان بی سی گفت که این پیش‌بینی بر اساس مدل عرضه و تقاضا است که او مطالعه می‌کند. او گفت: «دفعه بعدی و آخرین باری که این دو مدل با هم تلاقی می‌کنند ۱۰۰ هزار دلار در چند سال آینده است».

پایان/

۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 13527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =