هر ایرانی باید به ایران خودرو 600 هزار تومان پرداخت کند

هر ایرانی باید به ایران خودرو 600 هزار تومان پرداخت کند تا زیان انباشته این شرکت به دلیل سیاستگذاری ویرانگر انجام شده، جبران شود.

به گزارش تحریریه، وضعیت بازار خودرو ایران نیازی به توصیف ندارد و با هنرمندی هنرمندان عرصه صنعت و مدیریت، موجودی خلق شده است که از مصرف کننده تا تولیدکننده و کارشناس و تحلیلگر از آن ناراضی هستند. اساسا طراحی عرصه ای که هیچ برنده ای ندارد کار راحتی نیست و شاید بتوان گفت که طراحان این شیوه مدیریتی منافع ملی را هدف گرفته اند و از صنعت خودرو، ابزاری برای ناراضی تراشی و بدنام کردن کارآمدی نظام ساخته اند. در واقع برنده این وضعیت بیگانگان و دشمنان جمهوری اسلامی هستند که با سیاستگذاری پیچیده ای که ناکارآمدسازی صنعت خودرو را باعث شده است توانسته اند مردم را نسبت به درخشان ترین دستاوردهای نظام هم بدبین کنند. مردمی که با شنیدن دستاوردهای فضایی، موشکی، هسته ای و پهپادی، ناخودآکاه وضعیت پراید و سمند را یادآور می شوند، و گوینده را ناراحت می کنند.

ترجیع بند سیاستگذاری طراحی شده برای صنعت خودرو ایران؛ تولید داخل، خودروی ملی و حمایت از کارگر ایرانی بوده است، اما چون زیربناهای ایجاد شده در تضاد با منطق تولید، بهره وری و بازار بوده است به علیه خود تبدیل شده و وضعیت کنونی را ایجاد کرده است که می توان آنرا نماد ناکارآمدی مدیریتی کشور دانست. در این گزارش به مساله زیان ایران خودرو با عینک سیاست های اعمال شده بر صنعت خودرو می پردازیم و نشان خواهیم داد که چگونه یک سیاست عرفی و بیگانه با منطق حقوقی و علمی و در تضاد با قوانین بالادستی کشور تولید فاجعه کرده است. 

زیان ایران خودرو از 50 هزار میلیارد تومان فراتر رفته است و از آنجا که این شرکت، بورسی است، طبیعتا این زیان را باید سهامداران آن پرداخت کنند. چون این شتر گاو پلنگ؛ دولتی هم محسوب می شود می توان گفت که به هر ایرانی تقریبا 600 هزار تومان آورده برای جبران زیاد ایران خودرو می رسد.

تعداد سهامداران ایران خودرو میلیون ها نفرند، اما عده ای سهامدار عمده هستند که منطقا یا باید با تصمیم به افزایش سرمایه این وضعیت را عوض کنند و یا اگر خودروساز اصلی کشور مشمول قانون ورشکستگی محسوب نمی شود، می بایست با بهبود مدیریت و سودآوری، شرکت را نجات دهند. 

سهامداران ایران خودرو به شرح زیر هستند:

  • شرکت تدبیرسرمایه آراد-سهامی خاص -  ۱۵.۰۰۰  درصد
  • شرکت سرمایه گذاری ایران خودرو - 10.87  درصد
  • شرکت سپهرکیش ایرانیان-سهامی خاص- ۱۰.۲1۰  درصد
  • شرکت سرمایه گذاری ملی ایران - سهامی عام-  5 درصد
  • شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا ۴.۹۸۰  درصد
  • سازمان گسترش و نوسازی ایران - 3.97
  • شرکت سرمایه گذاری سمند-سهامی خاص- ۳.160  درصد
  • شرکت.س.صندوق بازنشستگی کشوری-سهامی عام- ۳.۰۳۰    درصد
  • شرکت سرمایه گذاری وتوسعه راهبردی راز-سهامی خاص- ۲.۲۸۰   درصد
  • سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران بخش 0 - ۱.۷۳۰   درصد
  • شرکت بانک ملت - سهامی عام - 1.680 درصد
  • شرکت سرمایه گذاری مانانوین - 1.42
  • شرکت گروه مالی پارسیان-سهامی خاص- 1.420 درصد

انبوه سهامداران درصدی شمار را تحت تاثیر قرار ندهد، زیرا همه سهامداران تصمیم گیر نیستند و وزارت صمت این خودروساز بزرگ کشور را مدیریت می کند. انبوه سهامداران دولتی با عناوین مختلف طبیعتا با هدف سرمایه گذاری و سود وارد بازار سرمایه و خرید سهام ایران خودرو شده اند، اما چرا در برابر وضعیت کنونی ساکت هستند. به عنوان نمونه، صندوق بازنشستگی کشوری با نزدیک به 3 درصد سهام ایران خودرو و دارا بودن 9 میلیارد سهم، از این شرکت سودی نمی برد و کمکی به صندوق بازنشستگی برای پرداخت حقوق های زیرمجموعه نمی شود و طبیعتا این وظیفه ذاتی صندوق به دولت منتقل شده و از جیب همه مردم برداشت می شود. پس چرا در برابر زیان ایران خودرو ساکت است.

ظاهرا مجموعه های دولتی اهمیتی به زیان شرکت نمی دهند و دولت از یک طرف در آن سهامدار است و می خواهد سود ببرد و از طرف مقابل، زیرمجموعه دیگر دولت یعنی شورای رقابت با قیمتگذاری های بی منطق، دست و پای این شرکت و خودروساز دیگر کشور(سایپا) را می بندد و آنها را زیانده می کند. 

قیمتگذاری های شورای رقابت باعث شده است، مدل های پرتیراژ زیرقیمت تمام شده قیمتگذاری شوند و درنتیجه خودروساز آنها را پس از تحمل زیان فراوان از خط تولید کنار بزند، و برای جبران؛ بر مدل های لوکس خارج از محدوده قیمتگذاری متمرکز شده و آنها را با قیمت مضاعف بفروشد که در نتیجه از دسترس قدرت خریدار مصرف کننده خارج شده و مردم را به حق ناراضی کرده است. ارزانترین خودروی جهان که ساخت شرکت چینی چری به نام QQ است و تنها 4 نفر سرنشین دارد و یک مینی خودرو محسوب می شود، بیش از 140 مییلون تومان قیمتگذاری شده است، اما شورای رقابت قیمت پژو 405 را 120 میلیون تومان قیمتگذاری کرده است و انتظار دارد ایران خودرو زیر قیمت تمام شده فروشنده باشد. 

این همه ماجرای ایران خودرو نیست و بررسی زیانی که باید به سهامداران منتقل شود خود حکایت دیگری دارد که باز هم به شورای رقابت باز می گردد. تدبیرسرمایه آراد و شرکایش را شورای رقابت از ورود به مدیریت ایران خودرو منع کرده و این کار را به بهانه قطعه ساز بودن آنها انجام داده است و طبیعتا در وضعیت ایجاد شده کنونی تاثیری ندارند، اما در زیان ایجاد شده شریک هستند! زیرا شورای رقابت این کار را برخلاف اصل "رقابت" در بازار انحصاری خودرو کشور می داند. 

شورای رقابت و دیگر هیچ!

شورای رقابت نهاد مهمی است و در هر کشوری نیاز به چنین نهادی وجود دارد، اما در نوع ایرانی آن شاهد کاریکاتوری از رقابت هستیم که در تمام کشور تنها به صنعت خودرو رسیده و هنوز نمی داند که آیا ایران خودرو و سایپا را باید انحصاری دانست و یا رقابتی. برای اکثر مردم، ایران خودرو یک شرکت انحصاری است و نیازی به توضیح ندارد. این گزاره هم درست است و هم غلط، زیرا بازار خودرو کشور انحصاری است که می توان آنرا با ایران خودرو و سایپا به طور عرفی قرینه گرفت، اما انحصار در بازار خودرو ربطی به شرکت های خودروساز ندارد. سیاستگذار باید پاسخگوی انحصاری سازی صنعت خودرو کشور باشد. هیچ شرکتی به طور کلی مخالف انحصار نیست به شرطی که خود به انحصارگر تبدیل شود. پس دولت و مجلس در این کشور چه می کنند که اجازه داده اند در بازاری مهم مانند خودرو انحصار شکل بگیرد و هر روز یک بهانه جدید برای جلوگیری از واردات خودرو که بازار را رقابتی می کند ساخته می شود. 

ایران خودرو از مرسدس بنز E 200، سوزوکی گرند ویتارا، هایما اس 7، سوزوکی کیزاشی و تارا اتومات؛ تا پژو پارس، پژو 206، پژو 405، سمند و پژو روآ را تولید می کند؟ گروه اول مشمول انحصار نیستند، اما گروه دوم مشمول انحصار هستند و قیمتگذاری می شوند، سهامداری که سهام ایران خودرو را در اختیار دارد؛ سهامدار یک شرکت رقابتی است یا انحصاری؟ و اساسا آیا این مرزبندی قابلیت عینیت سازی دارد یا خیر؟ چگونه برخی سهامداران از حضور در هیات مدیره ایران خودرو با این بهانه من درآوردی منع می شوند که شرکت انحصاری است، اما برخی مدل های آن شامل قیمتگذاری است و برخی نیستند، اما باید در زیان آن شریک باشند؟ ساختار قانونی کشور که مبنای ساختار حکمرانی را شکل می دهد نمی تواند تا این اندازه شلخته و عرفی باشد به طوری که نتواند در برابر چند سوال ساده و ابتدایی مقاومت کند. 

چرا شورای رقابت بخشش دهها میلیارد دلار ارز ترجیحی با نرخ 4200 تومان به یک جمع چند نفره برای واردات نهادهای دامی که خوراک مردم را از سفره ها پرواز داده است، خلاف رقابت تشخیص نمی دهد؟ ایا اساسا نظام چندنرخی ارزی می تواند با رقابت سازگار باشد. 

چرا شورای رقابت گرداب مجوزها را در اقتصاد ایران خلاف رقابت ندانسته و وارد عمل نشده است؟ مجوزبازاری که به تشکیل یک بازاره مکاره امضافروشی مدیران دولتی تبدیل شده است. 

چرا شورای رقابت قدمی برای شفاف سازی منطق وام های پرداختی از سوی بانک های دولتی به ذی نفعان رانتی سیاسی برنداشته و تماشاچی محض بوده است؟

چرا شورای رقابت اجازه می دهد بانک های خصوصی ناترازی خود را با خلق پول از جیب 85 میلیون ایرانی جبران کنند؟ کدام صنعت می تواند با دستگاه خلق پول بانک های خصوصی رقابت کند. 

اینکه منتظر اصلاح بازار خودرو باشیم، اما مقدمات آنرا فراهم نکنیم نشانه جهل و کارنشناسی است و به جای 40 سال حتی اگر 400 سال به وضعیت کنونی ادامه دهیم نتیجه متفاوتی نخواهیم گرفت و بازار خودرو کشور بیشتر به قهقرا خواهد رفت و بهبود نخواهد یافت. باید قوانین کشور را دقیق و کارشناسی شده تدوین کرد و از اجرای آنها مطمئن شد. تداخل سیاستگذاری با ورود نهادهایی که جایگاه آنها تصریح نشده و با تازیانه "آزموده شدن در آوردگاه گذشت زمان" صیقل نیافته اند، جز ایجاد آشفتگی بیشتر نتیجه ای ندارد. 

پایان/

۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 13582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 373
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 30
    • جلالی IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      213 5
      ضرر احتمالی ایران خودرو باید از جیب مدیران ناکارآمد آن شرکت پرداخت گردد،نه از جیب عموم مردم، مدیران بی لیاقتی که رفتند در کشور آذربایجان سرمایه گذاری کلان بدون پشتوانه سیاسی نمودند، حالا کجایند که خسارت خود شیفتگی خود را پرداخت کنند
      • علی IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
        90 3
        احسنت
      • محمد IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
        120 5
        درود به تفکر و واقعیتی که توضیح دادی این حاصل دزدی مدیران ناکارامد و مدیرانی که با سفارش به اون جایگاه میرسن وتخصص ندارن و یک مشت از خود راضی و ذوق زده نادان میباشد و باید به جای ضرر انهارا اعدام کرد
      • غرش IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
        76 2
        عالی عالی خیلی عوضین بعد از این همه دزدی کله همتون تو خاک با ماشین ساختنتون من که ماشین ندارم پول پرداخت کنم چه فضولیا زیادی
      • کوروش IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
        64 3
        به درک که حرفای منو منتشر نمیکنین
      • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
        80 1
        واقعا این مدیران ناکارآمد الان کجا هستند که صنعت خودرو سازی مارا با داشتن حقوق های نجومی به این روز و به ورطه زیان های انباشته انداخته اند ؟!...
      • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
        82 1
        احسنت . مملکت ما همیشه تاوان بی لیاقتی و ناکارآمدی و رانت خواری پستی و مدیریتی را میخورد این همه دستگاه عریض و طویل سالن و اتاق های مدیریتی نتیجش میشه این !!!!!!!
      • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
        9 56
        ضررش می دیم ولمون کنید بخدا
      • خسرو IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
        13 1
        واقعیت انکار نشدنی
      • مجید IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
        39 1
        ایول چقدر پرو تشریف دارن بی همه چیزا ابله
      • صبا IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
        15 1
        انقدر دزدیدن که توش موندن خب وقتی برای یه صندوق عقب پژو ۲۰۶ ، ۲۵۰ ملیون دلار هزینه میشه این چیزی غیر از دزدی میتونه باشه درضمن اون خودروی چینی مال ۳۰ سال قبل نیست و بروزه نه مثل ۴۰۵ که هیچ استاندارد جهانیی نداره
      • من IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
        19 3
        درش را گل بگیرید خلاص 🤣🤣🤣
      • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
        15 1
        علاوه بر اون عراق و سوریه هم خط تولید زدن😂
      • مهدی IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
        3 1
        ایران خودرو انقدر از جیب مردم خورده که تا صد سال دیگه هم ضرر نمیکنه مطمعن باش. بعدم وقتی که ایرانخودرو به خاطر اینکه مجلس دخالت نکنه تو قیمتهاش میاد دنا صفر میده به هر نماینده و تو هر قضیه باج میده که صدای کسی در نیاد ضرر هم میکنه مگه.
      • ناشناش IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
        1 0
        دروغه بابا،ابن کلاهبردارن سرمردم کلاه میزارن!
    • امین IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      97 7
      ای خداقربون اون عظمتت ،این ایرانفرغون روبخاطردزدی در روزروشنش وعلنی وبخاطردعای کسانی که آرزوی یه خودرودارندامارانت بازی اینهانمی زاره خودروبه مصرف کننده واقعی برسه اینگونه داری ویران میکنی صداش دراومده ان شاالله ورشکست کامل بشه یاالله نابودش کن ویرانش کن بخاک سیاه بنشونشون....آمین یارب العالمین
      • کیوان IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
        17 0
        احسنت خدا لعنتشون کنه گل گفتی چه پرو تشریف دارن اتفاقا برعکس باید یه پولی هم به هر ایرونی بدن که قبضه کردن بازار خودرو وانحصاری کردن اون یه عمره که مردم عزیز ایران رو از سوار شدن به خودرو های خوب محروم کردن
    • سبلان IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      106 6
      یه سوال،همه چیز تو داخله همه مدیرا هم ایرانی و مسلمون به خارجی جه ربطی داره که باعث خرابی خودرو داخلی شده،انگار که من کار نکنم زن وبچه از گرسنگی تا حد مرگ برن بعد من بگم لعنت به آمریکا !!!!!!!!
    • حالا IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      89 7
      چرابحث وناراحتی، عزیز دل همه، از دولت گرفته تاکوچک ترین سهامدار این دوخودروسازی همه پاک ومنزه هستند، همه گندکاریها. واشتباهات تقصیر من ومردم شریف ایران هستش، لطف کنید یه شماره کارتی بدین تاضرروزیان این دو شرکتخودروساز رو تقبل کنیم، واقعا چی باخودتون فکرکردین، بهترنیست اون زیپ رو بکشی وچیزی نگین
    • IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      70 5
      دولت باید دست از سر قیمت گذاری بردارد و واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی را آزاد کند تا این شرکت ها به فکر رقابت بیفتند نه انحصار اگه اینکار بشه پراید از نظر من قیمت بخوره 1 میلیارد کسی اعتراض نمیکنه
      • یکی IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
        24 4
        کلام حق
    • اکبر IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      70 1
      بایدمدعی العموم وارد عمل شده و دو خودروساز بزرگ راتعطیل و از صندوق دولت حقوق کارکنان را پرداخت کرده و اقدام به واردات خودرو کند.مگر می شود گفت زیان داده اند؟ اخه با کدام منطق؟مردم ایران را چه فرض کرده اید؟ درکشوری که هشتاد میلیون جمعیت دارد چرا نباید یک همه پرسی در زمینه چگونگی تولید خودرو و نقاط ضعف آن نظرگرفت؟ اگر واقعا ضرر داده بودند همان سال اول کنار می کشیدند نه الان با این چرندیات مظلوم نمایی کنند.همین الان واردات خودرو را آزاد کنند نا معلوم شود کت تن کیست؟
      • کوروش کبیر IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
        3 0
        جمله حق
    • ناشناس IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      66 4
      دیروز وزیر صنعت می گفت ایران خودرو ساختمان سازی می کنه و خیلی جاهای دیگه غیر خودرو سازی سرمایه گذاری کرده و ملک و املاک خریده و غیره.خب دیگه خودتان قضاوت کنید این خودروسازه یا ...
    • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      76 3
      سلام خخخخخخخ خندم گرفته بعدشم برای چی باید بدیم برای ماشینای بی کیفیت که قیمت واقیش از 2 میلیون تا 20 میلیون اما داره اونارو به قیمت 170 میلیون تا..... میده دست مردم منظورم پراید 2 میلیونی بودا
    • ایران IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      48 0
      باسلام در دهکده جهانی که می توان بهترین برند ماشین را با قیمت یه پنجم یا بیشتر تهیه کرد آیا عقلانی هست که ماشین با کیفیت پائین و قیمت بالا خریداری شود؟ اگر برای ایران خودرو و سایپا تولید ماشین ضرر دارد پس چرا اصرار به تولید ارابه مرگ دارند؟ بگذارید ماشین بدون عوارض گمرکی وارد شود هم کیفیت دارد هم مصرف سوخت کمتر و هم ... حالا چه اصراری بر تولید داخلی هست نمی‌دانم مثال کسی است که سورن به خود می گویید و فریاد می زد آخ مردم گفتند چی شده گفت درد دارم گفتند خوب نکوب باید پیدا کرد پرتقال فروش را
    • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      53 1
      اقای نویسنده محترم اگر تولید خودرو زیانده هست جمع اوری کنند بس از از جیب مردم به سودهای کلان رسیدن وجیب پر کردن ایران خودرو اگر لیاقت دارد خودروی صادارتی تولید کند که رقابت با برندهای روز دنیا بکند تا زیان ندهدقرارنیست جنس بنجل چینی را با صد برابرقیمتبه زور به داخل بفروشدومانع واردات خودرو برند شود وسود هم بکند منت هم بگذارد
      • تهران IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
        2 0
        مقایسه ای که بین پژو ۴۰۵و خودروی چینی کرده خودش کافیه برای توضیح واقعیتها
    • محمود IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      24 2
      قیمت لگناتو بیارین پایین فروش بیشتر تولید بیشترهمه چی رو جبران میکنه ،من نمیدونم این چه منطقیه دارید به قیمت خون مردم ماشین میفروشید بازم کامتون برای بلعیدن بازه بابا تولید و ببرین بالا فروش بیشتر با قیمت مناسب درست میشه
    • جانباز جنگ IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      46 1
      الان این چرت پرت ها چه سودی برای ملتی دارد که بااین همه ثروت اکثر انها ارزوی یک پراید ارابه مرگ دارند جمع کنید بابا نمک روزخم مردم نپاشید مگه طلا میسازید که این همه زیان زیان میکنید
    • علی IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      21 2
      سلام تاکی مردم بایدازایران خ‌ودروحمایت کنند۴۰سال بس نیست ولله خسته شدند.ماشین های خوب وکم مصرف برای یک عده نه نه برای همه اقشارجامعه
    • جمشید IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      25 0
      چه اصراری بر تولیدی که از پیش مشخصه ضرره؟ کلا تعطیلش کنند بذارن خودرو وارد بشه... بخدا ما راضی به ضرر این آدمای مظلوم و ساده نیستیم... البته هیچ گربه ای هم محض رضای خدا موش نمیگیره..
    • علی IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      29 0
      ۶۰۰ تومن × ۸۰ میلیون نفر = ۴۸ تلیارد ایرانخودرو تو عمرش ۴۸ تلیارد فروخته ک بیاد ۴۸ تلیارد تومن ضرر کرده باشه بعدشم چ زبطی ب مردم داره خودشون دزدن
    • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      28 0
      همشون دزدن
    • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      5 64
      قیمت اتومبیل به نسبت خانه واقلام دیگر افزایش نداشته به خاطر همینه که خودرو ساز داره ضربه میخوره همین چند سال پیش که قیمت پراید ۷ میلیون تومان بود من فروختم وبا ۱۰ میلیون تومن یه اپارتمان ۵۰ متری خریدم ولی الان برای خرید همون اپارتمان ۵۰ متری باید ده تا پراید بفروشی به همین راحتی طی چند سال اخیر خودرو سازی از تورم جا موند وشورای قیمت گذاری فقط قیمت رو پایین نگه داشت ولی برای اقلام دیگه هیچ شورای رقابتی نبود.
      • یبال US ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
        5 0
        خره ماشین نبایدسرمایه حساب بشه خونه فرق میکته
      • یوسف IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
        0 0
        سلام برشما که بافروختن یکعدد پراید میگید خونه خریدی حضرتعالی بزرگترین اشتباه کردید چون اگر پراید رو نفروخته بودید باور بفرما بازماندگانت میتونستند چندین دستگاه خونه خوبتر بخرند مگه نمیدونستید اونروزیکه ماشینت دادی ده تومن دیه چن بوده؟ 😂😂😂 پراید چنان برکت دارد که اعضا بدن انسان و اعضا خانواده رو نابودمیکنه مشتی مگه خوابی پراید از صدتا تریلی برا صاحبانش بیشتر درآمدزایی میکنه
      • حالا IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
        0 0
        ببخشیداون موقع که پراید ۷ تومن بود کجا خونه ۱۰ تومن بود من خودم گرفتم ۶۵ تومن تازه محله خیلی معمولی رو به جنوب معلوم نیست کدوم دونقوز اباد گرفته حالا قیمت میلیاردی میزاره روش
    • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      40 1
      خندم گرفت واقعا 206تیپ5یکماه سوارشدم بعدش کامپیوترش خراب شد حالا زیانش برا ایرانخودرو کجاس دقیقا خخخخخخخخخخخخخ
      • محمد IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
        4 0
        بی زحمت تمام خودروهای داخلی و خارجی رو با دلار بفروشید و اگه واقعا فکر تولید و مردم هستید باید گمرکی ماشین خارجی رو به مردم بدید نه از مردم بگیرید
      • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
        0 0
        چرت نگو توهم ازسر خودشونی
    • امیر IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      52 1
      انشالله هر چه زودتر سرنگونی ایرانخودرو و سایپا رو ببینیم
      • ابوذر IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
        11 0
        الهی آمین امیدوارم به خداوندی خدا هرچه زودترهردوخودروسازنابودوویران بشند.چون خون مردم روتوشیشه کردن و یه پرایدحلبی روبه قیمت خون باباشون میفروشند.خدایا حق ماروازاین قوم ظالم بگیر...به امیددعای همه مردم ایران
    • خسروجردی IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      20 1
      هرچی کند میخوره مردم باید جمعش کنند نه مدیران بیسواد
    • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      29 0
      زودتر تعطیلش کنید دعا یه ملت پشت سرتونه ما که دعا می کنیم
    • جوکر IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      14 2
      شماره کارتش نفرستاده که
    • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      41 0
      دست دولت همیشه تو جیب مردم هست پس دیگه لزومی نداره بی لیاقت هایی که راس کار هستند بخودشون زحمت بدهند
    • شهرام IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      3 40
      در صنعت خودرسازی اینقدر گرفتاری داریم بگردیدپرتقال فروش رو حالا باید دید چه مشکلاتی در صنعت فولاد وپتروشیمی ونفت وگاز داریم حالا یک حقوق دان یا یک دلسوز یا ماجراجو که باشفافت دیدگاه وتحقیقات خودشو بعد چهل سال گفته چوب برده توی لانه مورچه ببین چه خبره ببخود نیست رهبر عزیزمان رو اینقدر رنج میدن حال شما باید ببینید توی سیاست کلان کشور چه مشکلاتی مثل این داریم که مسولین اینقدر به مردم بدهکارن رهبر به این خوبی وبا بصیرت همه خط ومش ها رو روشن کرده بعد هر کسی به بیراهه میره اقا این انگلیس امریکا واقعا نمی خوان ما پیشرفت کنیم اینها در هر دوره ای برای ما وحکومت ما نقشه میکشن مرگ بر انگلیس مرگ بر ذات کثیف وحیله گرش خدا به ما کمک کنه عمر نازنین ما رفت هنوز کاسه چکنم چکنم تودستمان مانده خداوند برکت خودشو از استانه غیب به ما اعطا بفرمایید. خداوندا سپاس
    • محمّد اعمّی IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      11 0
      چشم. شماره حساب می‌فرمایید لطفاً؟
      • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
        0 0
        درشو گل بگیرید
    • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      14 0
      پول زور هرروز از مردم میگیرند تازگی ندارد این مدیریت فقط اختلاس وپارتی بازی ووو فقط بلد هستند نه خدمت به مردم ...
    • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      11 0
      راهکار مشخص برای دنیا تجربه شده و ان هم اجازه واردات با حداکثر 5 درصد تعرفه سازمان تجارت جهانی و اجازه به خودروسازان خا جی برای سرمایه گذاری و ساخت کارخانه در ایران است.منافع مافیای خودروسازی اجازه این کار رو نمیده و نمایندگان مجلس هم دست بسته یا دارای منافع هستن از این وضعیت اسفناک. درست نمیشه یه اراده ی آهنین در سطح بالا میخواد که دست این زالوها رو قطع کنه و اجازه بده مردم ایران مثل همه جای دنیا حق انتخاب داشته باشن
    • مصلح IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      23 1
      ,مجلس و دولت چکاره اند؟هیچ کاره. گره در جای دیگری است. مجلس چند بار خواسته واردات را آزاد کند. اما نتوانسته. پیدا کنید پرتقال فروش را.
    • خ IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      16 2
      لطفا قماربردباخت درقرعه کشی خودرو رامتوقف کنیدچراهزینه چنین کاری بایدازجیب تمام مردم برداشت شود وسوداین کاررایکعده خاص ببرند
    • mph6078 IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      23 1
      آقای نویسنده شما واقعا اعتقاد دارید پراید و پژو که دیگر در هیچ جای دنیا تولید نمی شوند ارزشی بیش از این دارند اگر واردات خودرو آزاد شود و عوارض عجیب و غریب واردات خودرو نباشد ایران خودرو و سایپا حتی قادر به فروش یکی از محصولاتشان نخواهند بود و در مورد سود سهام باید گفت سود سهام توزیع شده در شرکت های ایران بیشتر شبیه یک جک است
    • بی باک IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      13 0
      شما دولت تمام پول بورس مردم بیچاره رو خوردین پس سران مملکت سر کیسه ها رو شل کنید وتمام پول مردم رو که این همه ضرر رسوندین رو جبران کنید شماها دزدین پولای مردم ایران رو که در بورس دزدیدن رو برگردونین
    • علی IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      13 0
      بابا جمع کنید کشاورز عشایر ازبین رفتن به خاطر این دوشرکت ایران خودرو سایپا همه این بد بختی ها ازاین دوشرکت است
    • Hosein IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      19 0
      به نظر من در این طویله های سایپا و ایران خودرو رو ببندن تا هم مجبور نباشن ضرر کنن نه از مردم مجبور شده دزدی کنند ۴۲سال این صنایع خودرو سازی دزد سالارو ناشایسته سالار هیچ گهی نشدن و پسرفت کردن ۱۰۰سال دیگه هم پخی نخواهند شد بجاش خودرو با ارز بری کمتر و کیفیت و قیمت تمام شده پایین تر از ژاپن یا کشور درست حسابی دیگر وارد کنند
    • Mokhtar IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      2 0
      باش تا صبح دولتت بدمد.
    • سامیار IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      15 0
      واقعا خجالت خوب چیزی،مگه ایران خودرو و سایپا ماشین میدن به دست مردم‌، مگه خودرو تولید میکن.فقط خودرو های که تولید میکن میدن به دست دلال های بزرگ و ماشین ها رو تو پارکینک ایران خودرو و سایپا،میشه شفاف سازی کن تعداد خودرو های که ساختن و تعداد خودرو که دست مردم دادن با یه حساب سر انگشتی عمق فاجعه ها رو میفهمیم.
    • مرتضی IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      16 0
      100 برابر این پول رو از جیب مردم دزدی کردین. جیب شما پر شدنی نیست
    • قاسم IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      10 0
      باید بیشتر از اینا ضرر بده وقتی تو یه کشوری خط تولید میسازن بعد میبینن اون کشوز نمیتونه برق خط تولید رو تامین کنه با این مدیرای بی عقلشون
    • DE ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      12 0
      همون ايران فرقون!؟
    • محمود IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      10 1
      مردم چرابایدازجیبشون پرداخت کنن مگه چندباربه ماهاماشین فروخته یادرقرعه کشی برنده شدیم که پولم ازجیبمون بدیم مدیران بیکفایت که این گندروبه بالاآوردن الان کجان بیان وایستان اول خط پرداخت کنن شورشودرآوردن بیشتراز۲۰بارثبت نام کردیم دریغ ازیک برنده شدن حالابیایم پولم بدیم به همین خیال باشین تااموراتتون بگذره
      • رضا IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
        32 4
        کسی نمیگه بیایید نفری ۶۰۰ هزار تومان بدهید ، داره میگه از جیب هر ایرانی این پول برداشته شده ، ( با خلق پول بدون پشتوانه ، و ایجاد تورم ) ما مردم ایران متوجه نیستیم که با تصمیمات غلط و خودسرانه حاکمیت ، پولِ موشکهای حزب اله و یمن و ... و هزینه انرژی هسته ای و تحریم ها و ... تا حقوق های نجومی از مدیران گرفته تا وزرا و نمایندگان مجلس و حتی کارکنان دولت ، را ما داریم پرداخت میکنیم بدون اینکه منفعتی برای ما داشته باشد ، و به همین دلیل هزینه زندگی از درآمد بیشتر شده و به سوی فقر میرویم . این پول ها بصورت غیر مستقیم از جیب ما برداشت میشود .
      • منتها IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
        4 1
        بنده ی خدا ،پولو دادی رفته ۶۰۰تومن که هیچ ،چند برابرشم دادی،خبر نداری
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      6 0
      مقدار جزئی از دارایی هاشونو که بفروشن از دلشون بیاد همه چی حل .
    • Mokhtar IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      2 0
      ایران خودرو باش تا صبح دولتت بدمد.
    • kgb IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      19 2
      فقط تو رو خدا بگین این نظام تابه حال چه دستاوردی داشته ،که مردم ازش راضی باشن ،فقط بایدتا میشه تر زد تو این اقتصاد ،چرا که همه فقط به فکر منافع خودشان هستند ،وتمام نوشته ها و گفته های مسولین برای دل خوش کردن ملته ،هر جا که دین وارد سیاست شد باید فاتحه بخانی،کدام یک از کشورهای اسلامی رو میشناسید که درگیر جنگ داخلی وخارجی نباشه،کدام یک
    • احسان IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      41 1
      شما همیشه دست گدایی به سمت مردم دارید و هر اتفاقی هم بیفته بیگانگان مقصرند چون اگر غیر از این بود مشکلات کشور رو گردن کی می‌خواستید بندازیدایران خودرو عرضه تولید یه موتور ملی رو نداره
    • ادم IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      6 1
      وقتی از روز اول هدف منافع عده ای خاص است وبدون مافیا خودرو هیچ کاری پیش نمی رود واز مدل وقیمت خودرو اجباری به خورد مردم داده میشود انتطار دارید مردم چی فکر کنند خوب از موشک وپهباد و.......میگویند همه چینی است وفقط هزینه بری برای کشور دارد ومعلوم نیست در زمان لازم عمل کند به قول معروف مشت نمونه خروار است این تفکر جا افتاده بین مردم حالا درست یا نا درست مدیریت اشتباه در بعصی صنایع باعث شده است
    • امیدرسول IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      17 0
      سلام ودرود برشمابزرگوار من یک کارگرهستم دراوح گرفتاری 600میدهم بشرط اینکه برای همیشه جمع کنی وبری چنان بروید دیگرهیچ اثری ازشماومحصولاتتان باقی نماندتشگرهم میکنم اگربروید
    • O•❤•.¸✿¸.تمنا IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      12 0
      ماچرا پول بدیم ۲۴ دوره اسم نوشتم ۱بار برنده نشدیم ازاونهای که پآرس ۲۸۰میلیونی با ۱۴۰میبرن بگیرین لطفاااااااا
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      7 0
      شما درست بلغور میکنی، ،،پول دزدیها و رانت خواری،،نداشتن مدیریت و بیسوادی شما که باعث شد این صنعت نابود بشه رو دوباره از جیب مردم بدزدید.۰0
    • آرش IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      با یه ضرب و تقسیم ساده میشه به یه عدد رسید، با فرض اینکه ایران خودرو سالی دو میلیون خودرو تولید کنه و جمعیت ایران هشتاد میلیون باشه، اگر قیمت خودروهایی که ملت پیش ثبت نام میکنن و حداقل ۴ ماه بعد تحویل میگیرن رو به طور متوسط بیست و چهار میلیون بالا ببرن تمام زیان به قول خودشون انباشه رو ظرف یک سال جبران میکنن. حالا با این شرایط آیا توانایی فروش و تحویل خودرو به روز با قیمتی ۲۴میلیون بالاتر را دارند یا نه؟ اگر ندارند بهتر است درهای کشور برای ورود خودروهای کم مصرف خارجی باز بشه تا از محل مصرف جویی در مصرف سوخت سود حاصل توسط دولت به شرکتهای خودروساز تخصیص داده شود
    • علی IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      2 0
      مردم که پول ودرامد که ندارن یک ساال ازیارانه معیشتی وهدفمندی را کم بزارن تا ضرر وزیان نکند
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      9 1
      تصمیم کدام مدیران بی لیاقت و بیسواد بود که سرمایه های ایرانخودرو و سایپا رو جمع کردند در سوریه و عراق و بعضی کشورهای افریقایی کارخانه احداث کردند ،در سوریه و عراق که روزهای اول حمله داعش کلا این سرمایه های ملت بر باد رفت و هیچ کدام از شما جرات بزبان اوردن انرا هم نداشتید،،حالا دو باره دم در اوردید...بابا ما ملت نخواستیم کلا درب این کارگاه ها رو گل بگیرید...حیفه که اسم کارخونه رو اینها بگذارید...یا حداقل چند تا با سواد ومدیر لایق و دست پاک رو اجازه بدید از کشورهای دیگه بیان راه اندازی کنن،،بلکه فرجی بشه...
    • حسین IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      8 1
      سلام. متاسفانه اغلب تیترهای شما (رسانه ها و جرائد) در صنعت خودرو، کنایه ای ای، فرافکنانه و معمولا حامی صرف تولیدکنندگان است. البته مباحثی که اینبار نوشته اید منطقی تر به نظر میرسد و مسلما سیاستگذاران تقصیر دارند ولی تولیدکننده نیز مسئول است.سوالات اصلی ملت اینه که: ۱.متولی صنعت خودروی کشور کی بوده و هست؟ یعنی یقه ی کیو بایست بگیریم؟ شفافیت رو از کی بخواهیم؟ ۲. آیا ارائه خودروی مناسب، *لطف به مردم* است یا *حق مردم*؟ ۳. QQ یا mvm110 ، هر قیمتی میخواد داشته باشه... شما بفرمایید *قیمت تمام شده ی* تولید خودروهای پرتیراژتون چقدر است و چه میزان سود روی آنها میکشید. متاسفانه در برابر ملت، صاف و صادق نیستید. ۴. در ازای انحصارچنددهه ای، چه خدمات کیفی و کمی به ملت داده اید و میدهید؟ ۵. از نظر فنی، چی در سر طراح و تولید کننده میگذره؟ برای نمونه چرا بجای تحمیل سقف شیشه ای گران و بی خاصیت و غیر ایمن، و بَزَک کردن خودروها برای مشتریان از اقشار آسیب پذیر‌، روی ایمنی، رفاه و اتومات کردن خودروهاتون کار نمیکنید. حرف زیاده، ولی نرود میخ آهنین در سنگ.
    • ححح IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      4 0
      ایران خودرو مشکل اش هزینه هاش است....اگر درماه خرج چند ده نفر تو انگلیس و اروپا بخکاهد بدهد همین میشود....قیمت تمام شده بسیار بالاست چون نیرو زیاد دارد ...چون بهره وری صفراست....چون محل چاپیدن ملت است...اگر هرخودرو را ده میلیارد هم بفروشد دوبازه سرسال زیان انباشته دوبرابر الان خواهد داشت....
    • H.. A IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      13 1
      فقط ایرانی ها منتظر شماره کارت هستن.. بفرستید تا بجای 600 هزار تومان نفری 1میلیون واریز کنند... 405 که 8 میلیون بود 260میلیون.. سمند 11 میلیونی 290 میلیون.. هایما 90 میلیونی 810 میلیون میفروشین به همه ملت ساده... خجالت بکشین..
    • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 37
      هرکس دم از واردات خودرو بزند خیانت به خون شهدا ودستور فتوای مقام معظم رهبری درمورد ممنوع وحرام بودن چیز هایی که توان ساختش در داخل داریم هست وباید خودسازنده شویم وخودرو را با کیفت تولید کنیم وروی پای خود بایستیم چون هدف انقلاب ما همین است وما می توانیم را بلید اثبات کنیم تا روح شهدا وامام شهدارا راضی کنیم وکشور را صادر کننده بهترین خودرو جهان کنیم واردات خودرو های لوکس شاسی بلند خژلنت به ۸۰میلیون ایرانی هست چون فقط خدمت به سرمایه دار ضد انقلاب خارج نشین وداخل نشین ورانت خورو واختلاس گرا ها وپولدار های بی درد است
      • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
        4 0
        اشتباه نکنید نه باید آنقدر واردات را آزاد کرد که مثل یک سونامی صنایع داخلی را نیست و نابود و به قولی کن فیکون کند و نه باید درب واردات را محکم و ناجوانمردانه بست که صنایع خودرو سازی ما بدون هیچ رقیبی هر آشغالی را به خورد مردم بدهد شما به اروپا و آمریکا نگاه کنید واردات خودروهای با کیفیت با استانداردهای اجباری کیفیت کاملا آزاد است و مردم اروپا و آمریکا هرگز مجبور نیستند خودرو بومی یا آمریکایی بخرند در عین حال با رقابت خودرو های با کیفیتی تولید میکنند ما در صنعتمان هم دچار افراط و تفریط شده ایم !!!؟؟
      • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
        8 0
        خوب شاعری هستی
      • GB ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
        1 0
        مثل اینکه به منافع جنابعالی هم صدمه می خوره دستمال به دست نونتانزن تو خون مردم بچه های کثیف پس بنداز دیوانه
    • مسعود FR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      2 1
      باسلام، این واقعآ برای هرکشوری زشته که نرخ کارخونه کبازار تااین حدمتفاوت باشه ودرواقع انگل پروری ودلالی رو سرلوحه قرار بده، مقل مرد قیمت کارخونه رو بتلا ببرید واز این حرکات زشت نکنید. چون درنظرمردم اینکه نتونید دست دلال رو کوتاه کنید بمراتب زشتر و ویرانگر تر از تینه که قیمتهای شرکت بالاتر باشه، عرضم اینه که آقا جان اگر نمیتونید واز عهده کاهش قیمت در بازار برنمیتید قیمت کارخونه رو بالا ببرید که مجبور نباشیم از دلالها بخریم ومستقیم مثل همه کشورهای جهان بتونیم به راحتی از شرکت خریداری کنیم، مثل دوره آقای احمدی نژاد.
    • خخخخخخخخ IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      2 0
      سلام یک ریال هم نمیدیم این مزخرفات چیه برای چی ۱۰بار ثبت نام کردیم اسممون در نیومد بعدشم به مردم چه اونایی که تو قرعه کشی برنده شدند بدند
    • محمد IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      6 1
      چرا مردم باید چوب ندونم کاری و بی عرضگی و بی شعوری و بی سوادی مسئولین خودرو سازی را بخورند . اگه واقعا ضرر میکنند تعطیلش کنن، بهانه اشتغال کارگر دیگه توجیه پذیر نیست. دلیل نمیشه چند ده میلیون نفر فدای چند صد نفر بشن.
    • ایرانی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      4 0
      همه تان دروغگوییدودزدکلاه بردارید وقتی فلان ایت الله سفارش میکند بچه نادانش رئیس شود یافلان مدیربعدبازنشستگی پست بدرنخورمیسازند باسفارش فلان مقام شقالزادگان رافرمایشی استخدام میکنند اگرزیرقیمت تمام شده به ملت می‌فروشید چرا زیرقبمت تربه عراق سوریه لبنان صادرمیکنیدچوب لاف زنی نادانی بی لیاقتی شمارا ملت جواب بدهد مدیری دست خالی امده بعدچندسال میلیاردرشده چرااموالشوبررسی نمیکنید مگرباحقوق به به اینجا رسیده شهامت نداریدیاعلی بروید کنارلاف نزنیدهستندکه بهترازشما وارزانتربدست ملت برسانندچرا ول نمیکنید هری
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      5 0
      ما مردم راضی به این همه ضرر نیستیم بی زحمت درشا تخته کنید ...فکر کردید مردم نمیدونن چند درصد ازین پولا به کدوم ارگان یا سازمان میرن ...خسته نشدید ازین همه دروغ کدوم ضرر
    • امید IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      4 0
      بجای اینکار میشه املاک ایران خودرو رو فروخت که اگه این کار رو کنند قیمت ویلا در شمال هم میاد پایین فقط در روستای ما ایران‌خودرو 20تا ویلای فوق لوکس ساخته الان یه سمند صفر سال 97خریدم باهاش 48000کیلومتر رانندگی کردم افتاده به روغن ریزی سیستم برقیش مشکل پیدا کرده و ... این ماشین باید تو بازار 100میلیون باشه نه 300میلیون بالا رفتن قیمت هم در بازار دست خود ایران‌خودرو هستش چون دلال ها همون نمایندگی های ایران خودرو هستند با ده هزار دلار یا همون پول یک سمند میشه در خارج از ایران یک پرادو 2008سالم خرید ولی اینجا چی ماشین ها نه امنیت دارن نه فنی خوب نه مصرف سوخت پایین دو قورت نیمشون هم باقیه خون همه کسانی که به دلیل امنیت پایین خودرو ها کشته شدند بر گردن شما ست
    • مجید IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      5 0
      قدرتمندترین کشور خاورمیانه ماهستیم به گفته خودتون این هم نمونه قدرتمون ..... زرشک
    • ناشناس IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      4 1
      خاک بر سر دولتمردانتون با این خودروسازیتون.اون شرکت کارآمد و مردمی به مدیریت خیامی را با این دولتمردان بی لیاقت به کجا رساندین.مردم دیگه بجای پول دادن به شما برایتان میر...
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      4 0
      بیا همین امروز ۶۰۰ بدم برو . به جهنم که ورشکست میشین با اون آشغالهای که تولید میکنید. ا تعطیلی خودرو سازهامون آمار مرگ و میر تصادفات هم کمتر میشه انحصارطلبها
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      2 0
      ایران‌خودرو و سایپا مثل آشپزهایی ناشی فاتحه مواد اولیه را می خوانند ! و این است حاصل دستپخت این دو خودرو ساز بزرگ ... دستشون درد نکنه
    • محمد JP ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      3 0
      لطفا دیگه ضرر ندین ایرانخودرو تبدیل کنید به انبار سیب زمینی وخیار وپیاز درب واردات خودرو ازاد کنید هر کس تونست وارد کنه نه در اختیار ی مشت دزد بیوفته
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      4 0
      مدیران ومسئولان نالایق عرضه وتقاضا رابهم زده اند تنها برون رفت خداحافظی جمعی انان ازاین چرخه است ولی اینها تاایران وملت را به خاک سیاه که رسیده دست بردارنیستند
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      4 0
      از ماست که برماست
    • حسین IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      5 0
      اینا که همه چیشون تو ایران تولید میشه تازه قصد دارن قطعه هم صادر کنن چطور زیان انباشته دارن!!! فکر کنم منظورشون از زیان انباشته همون ماشینایی که دپو کردنو به مردم نمیدنه😄 خب بدون قرعه کشی بدین به مردم زیانتونم تموم میشه تازه کلی هم سود میکنین
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      12 2
      به خدا که گند به زندگی مردم زدید من جتی شماها باشم فقط سرم رو میگذارم میمیرم اون ماشینتون اون بازارتون اون مرغتون ووووووو خدا لعنتتون بکن سرتون بخوره موشک وانرژی هسته ای تون که تماما مال روس واین هستش خدا نیست ونابودتون بکن که کشور عزیزمون رو نابود کردید
    • یه غریبه IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      مسئولین دیدین مردم چقدر خودرو دوست دارن چقدر نظر دادن بعد اونایی که خودرو هر روز قیمت رو بالا میبرن چک نکنید مرگ بر آمریکا
    • بهزاد IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      اره راست میگه ضرر کردن ۴۰۵تیوفاو شرکت نمیزنه ولی داخل بازار ازاد همیین ماشین مدل ۱۴۰۰ میفروشن هشتاد میلیون جمعیت مگه نصف این جمعیت ماشین ندارن .با تعداد قرعه کشیا ک‌خودشون میگن ۳میلیون نفر شرکت کردن ۵هزار نفر اسمشون دراومده حساب کنین بیست مرحله قرعه کشی انجام شده ب پنج هزار نفرم ماشبن رسیده یعنی الان کل جمعیت ایران ماشین دار شدن 😂😂😂😂😂😂😂😂مگه داریم مگه میشه افراد زیر ۱۸سالم الان ماشین داره
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      2 1
      اگ از همون اول واردات خودرو آزاد بود جرعت نداشتن همچین حرفی بزنن شما از رو هر خودرو میخاین تا هفتاد درصد سود کنید و قیمت بازار آزاد رو میبرید بالا ک هی قیمت رو بیارید بالا 405 120 ملیونی رو کجای دلم بزارم تولیدش واسه چن سال پیشه یه کار گر چن سال پس انداز کنه هیچی نخوره ک بتونه یه ماشینی ک مال عهد بوق رو سوار شه ماشینی ک ن ایمنی داره ن زییایی ن چیزه دیگ،، بعد مگ تولید ملی نیس چرا پس موقع قیمت گذاری دلاری قیمت گذاری میکنید، بخاطر ایمن نبودن خودرو هاشون سالانه چقدر باید کشته بدیم
    • جواد علیزاده IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      7 0
      خدایا شکر این ایرانفرغون رو به هلاکت داری میرسونی که ۴۳ ساله هم جیب مردمو خالی کرده هم جون مردمو در جاده ها گرفته هم مسئولینشون بی لیاقت و دزدن هم ماشینا شون چوب کبریت نمی ارزه که اینقدر مردم تاوان دادن خدایا شکرت که داره داغون میشه
    • ق IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      5 0
      همش دروغ سودکردند اون هم چه سودی
    • محمد IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      عالی بود لطفا میدون مبارزه رو ترک نکنید هر چند فساد و ناکارآمدی و رانت گسترده از اینه که من و شما درک میکنیم ولی بهرحال این دینی یه که گردن من و شماست در قبال نسل های آینده
    • رضا IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      5 1
      اگه ضررداره درشو ببنده خودتون خر عالم هستین دزدهای کثیف
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      3 0
      مسئولین و مدیران ناکارآمد نه تنها در زمینه خودرو بلکه در همه زمینه های کشوری وجود دارند
    • منوچهر IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      متن نگارش شده کاملا کارشناسی شده و حقیقتی است که بخشی از واقعیتها را بیان میکند ، سوال اینجاست که چرا سهامداران مانند صندوق بازنشستگی کشوری در انتخاب مدیریتی نقشی ندارند و چرا در قبال سهامداران خرد پاسخگو نیستند ، ایا سهامدارانی مانند شرکت کروز که بخشی خصوصی است و بخشی از سهام بلوکی ایران خودرو را داراست و بنگاهی کاملا اقتصادی است دربرابر چنین زیانی سکوت میکند و یا سود خود را از فروش قطعات کسب میکند و چندان برایشان اهمیتی ندارد ؟ متاسفانه عدم تعهدها و سیاسی کاری ها کار خودروسازی را به شرایط موجود کشانده و هیچ امیدی به بهبود با حفظ شرایط موجود نیست و بسیاری مشکلات دیگر که قابل عنوان کردن نیست .
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      3 0
      یارانه باید به این دو خودرو ساز داده میشد ۴۵تومن رو به ایناها بدین تمومش کنید
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      3 0
      کمتر میخوردین حالا کم نیارین
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      4 0
      اگه ایران خودرو ضررده هستش چرا حقوق های نجومی پرداخت میکنه آقا اینها همش حقه بازیه وانمود میکنن ضرر کردن که قیمت ها رو بالا ببرن
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      تو که میگی هر ایرانی به ایران خورو باید ۶۰۰ تومان پرداخت کند خیلی بی ن... هستی بی شرف عوضی دوزد۷
    • ناشناس IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      8 0
      هیچ صنعتی در هیچ جای دنیا دیده نشده انحصازی پیشرفت کرده باشه فساد در آن نباشه . بازنگری در سیاست های صنعتی کشور تنها راه پیشرفت صنایع مختلف است .
    • ازراییل IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      2 1
      بازبی عرضگی خودتون انداختیدگردن خارج جم کنیدباباکاسه کوزه هاتونوخجالتوازروبردین جمله که بشه بهتون گفت هنوزساخته نشده
    • نورمحد محمدی شمس آ بادی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      8 0
      مردم یک زمانی با روضه خوانی گریه میکردن حالا دلمان برای دزدان باید بسوزد خیلی احمقی با این مدیریت
    • محسن قربانیان IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      4 0
      تمام مشکلات خودروی کشور فقط وفقط با واردات خودرو حل خواهدشد..همانند محصولات خانگی مثل یخچال ولباس شویی و...ولی متاسفانه ازآنجایی که مسئولان کشور دستی در جیب شرکت خودرو سازی سایپاو. ایران خودرو دارن و رانت میخورن منفعتی داره براشون این درمان همیشگی ینی واردات را انجام نمیدن اگرهم انجام بدن با اما واگر و صدبرابری کردن خودرو. وارداتی انجام میدهند...اگر واردات خودرو باکیفیت خارجی انجام شود رقابت تنگاتنگی بوجود میاد واین فاسدین یاصحنه راترک میکنند ویا خودشون رااصلاح خواهند کرد...ولی صدحیف که مسول دلسوزی نمیبینم که همچین تصمیم درست وبجایی را انجام دهد.
    • PW IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      15 0
      اخیییییئ بمیرم براشون ندارن .؟من یه دستگاه پژو405مدل95دارم بیان ببرن تامشکلشون حل بشه. خب چی میشه؟بنی آدم اعضای یک پیکرند پس کجارفته؟
    • خجالت IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      16 0
      بر کدام اساس ایرانخودر و سایپا ضرر میدهند 🤔 🤔 🤔 🤔 🤔 🤔 🤔 🤔 🤔 🤔 🤔 اخه ۰رت و پرت ننویس چی چی میگویی یه پراید وقتی انالیز میکنی حدود ۳۰میلیون در میاد
    • اسمعیل IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      2 0
      دارایی مدیران و منسوبین ومسئولین ایران خودرو و سایپا را از سال ۶۰ به بعد برآورد کنید دقیقا می‌رسید به بدهی این دو شرکت .
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      11 0
      تاحالاکی رودییدیدکاری براش ضررداشته باشه ادامه بده که ایران خودروداره ادامه میده.سروته همین پرایدروبزنیصفرش50تومن نمی ارزه دارن170میفروشن تازه باضررخنده داره
    • وطن پرست IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      4 0
      آخرکدوم ورشکستگی،فرغون روباچندبرابرقیمت میندازن به مردم،اونم نه به هرکسی فقط به نورچشمیای خودشون خودرومیدن،توی چندکشورسرمایه گذاری الکی کردی ازکشورهای آفریقایی بگیرتاآذربایجان،آخرشم هیچ،به اوناماشین میدم باکمترین قیمت وبابالاترین کیفیت،بعدش می خوان ضرروزیانشون روبازکردم بدبخت بگیرن،واقعأکه
    • بینام IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      چرا مردم به ایران خودرو پول بدهند بابت چه جیزی ، ایران خودرو کم خورده که حالا باید از مردم پول ببرند مگه مردم همه ماشین دارند کم سر مردمو کلاه گذاشتن
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      18 0
      بی لیاقتی مدیران باید ملت هزینه نفهمی آنها پرداخت کند
    • احمدحسنی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      11 0
      مگه تابحال ازجیب شان دادن تمام دله دزدیهاشون ازجیب ملت بدبخت بوده هدیه های که به آقازاده ها عوامل میشه ازکجاست
    • احمد IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      4 0
      میخوام سر به تن ایرانخودرونباشه خون مردم رو کردن تو شیشه
    • ابراهیم IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      بنظرتان ۶۰۰هزار تومان کم نیست
    • حسین IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      مملکتی که فقط دروغ ایران خودرو حواله ۱۰۰تایی و۲۰۰تایی می داد دست عده ای که از خودشون بودن شریک چون دست تو جیب خزانه وبیت المال هستند همینه و دروغ رو دروغ
    • فارس IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      3 1
      ایران خودرو. ارابه مرگ. این دو حلقه فساد را با خاک یکسان کنین با مدیریت زنجیره ای فساد و رانتشون. شده یه خبر از این دو خر ساز منتشر کنین ک با روان مردم بازی نکنین. ملتو از این بیشتر علیه نظام نکنین. بس کنین با اخبار رانتی و انحصاری ایران خودرو
    • مجید IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      این رقم سود نه ضررررررر
    • داریوش IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      4 0
      ایران خودرو همین شرکت در قبل انقلاب با تولید پیکان یک شرکت سوده برای سهامداران آن بود حال چه شده است که این شرکت با تنوع خودروی بی کیفیت تبدیل به یک شرکت زیان ده شده است پاسخ آن روشن است بی کفایتی مدیران و فساد مالی و رانت که یک نمونه آن بذل و بخشش به نمایندگان و دیگر مسئولین رده بالا به جهت حفظ موقعیت
    • 3721705785 IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      4 0
      وقتی در کشوری همه چی انحصاری و در اختیار دولت باشد نتیجه ش اینه اگر راست می گوید چرا واردات خوردو آزاد نمیکنید ببینید چه کسی سوار این ابو قراضه ها می شود همون پراید و پژو در کشورهای همسایه هیچ کس به نصف قیمتی که به مردم بدبخت ایران میدهید کسی نمیبره ، مردم کشورها سوار تویوتا و. پورشه میشن نه ارابه مرگ
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      ماکه پیاده ایم چرا باید جور سواره هارو بکشیم
    • سعید IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      عزیزم شماره حساب بده بریزیم. ایران خودرو اگه زیان ده هست چجوری سر سال به عالم و آدم پاداش آنچنانی میده؟
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      4 0
      وقتی دولت و هر شرکت و نهاده و بانک و هر کوفتی بعد از ی مدت دزدی و رانت و سهل انگاری و سو استفاده از منصب کم میاره اولین چیزی که به ذهنش میرسه زدن جیب مردمه پس به چه دردی میخوره؟ بهتر نیست همتون ول کنید برید بزارید مردم خودشون مملکتو اداره کنن؟
      • ر IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
        2 0
        گاو از خر خر تر است. این کوتاه و پر معنی ترین جمله ایست که در شآن مدیران خودرو ساز ایران هست.
    • م IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      چشم. شماره کارت بفرسته😂😂😂😂 واقعا از رو نمیرن
    • میزان IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      جمع کنید بابا دکان دزدی ها رو از مردم صبور ایران خجالت بکشید
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      8 0
      چو خصولتی و رانتی است نباید انتظار بیشتری ازشون داشت
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      5 0
      خر خودتون هستید اگر زیان میکردند درب خودرو سازی رالجن میگرفتند ومیبستن مثل بقیه ی ‌تولیدی ها دیگه که بسته شد کسی هم هیچی نگفت
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      4 0
      فقط در جواب اینهمه قباهت آدم میمونه اگر گنده های زدتون به نفع خودتون باشه مردم بی تاثیر بودن اما تو اینجور مواقع همه جامعه رو درگیر میکنید داخل این جماعت آدم خوب وجود نداره تنها چیزی که به مردم ایران ثابت شده.
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      2 0
      سالها به اسم تحریم جیب مردمو خالی کردید فردا روزم اگر دلاری آزاد بشه خرج گند کاری میشه و باز جیب مردم خالی خالیتر از همیشه همین مردمی که با پول جیبشون هزینه امثال شمارو دادن.
    • رِض IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      4 0
      خیلی تولیداتتون خوب و باکیفیته 😏 نه که سیسستم صوتی گاری های تولیدی تون هارمن کاردن هست 😏 نه که لاستیک میشلن میندازید زیر ماشین 😏 برا همونه طلبکارم شدید ، واقعا خیلی رو دارید ، پول میخاید؟ بیا اینم پول 🖕
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      2 0
      خاک بر سرتون با این خودرو سازیتون
    • رِض IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      3 0
      اگه ضرر داره و سود نداره براتون چرا درشو تخته نمیکنین؟
    • اکبر IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      5 0
      ایراخودرو لجن
    • رضا IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      4 0
      دوستان درب این غول خودرو ساز بی تربیتو گل بگیرید و با ربع مبلغ بنز وارید کنید
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      2 0
      عزیزم کجای دنیاخودروسازسرمایشومیبره باهاش ساختمان میسازه ویلامیخره چراسرمایشوتوصنعت خودروسازی هزینه نمیکنه توهم خبرچرت وپرت تحویل ملت نده هنوزگوشامون درازنشده
    • ناشناس IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      2 0
      تولید کننده ناراضی دلال ناراضی مصرف هم کننده هم ناراضی...!
    • حسین IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      2 0
      بیلاخ مایی که تو عمرمون یه ماشین نتونستیم بخریم و نداریم حالا بیام خسارت بدم بیلاخ به همون هوا باش برو از همونایی که سرمایه هاشون میلیاردری سود میکنند بگیر که دستشون تو کاره نه از کارگرانی که نون شبشون رو ب سختی در میارن .. اینم باز یه بازی جدیده والا خجالت نکشیدین این حرف ها یا همچینین نظری رو دادین ..تف ب شرفتون ..😏💩
    • حسن عبادی IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      شماره حساب بدین واریز کنم
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      چشم حتما میدیم شماره حساب بدید مگه زمانیکه سود چند میلیاردی می بردید بین مرد تقسیم کردید
    • م IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      خوب چشمش کور خودرو ۵۰ میلیونی رو ۲۰۰ میلیون نده تا همه قدرت خرید داشته باشند مشکل شم حل بشه
    • امیرعلی IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      5 0
      دو برادر بنامهای خیامی ایراننسیونال رو راه‌اندازی کردن به نحوه احسن تحویل یه تعداد دزد دادن
    • بدبخت بازنشسته IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      2 0
      داریم به داستان پادشاهی که دم دروازه صف بود و مردم اعتراض کردن که تعداد ..... زیاد کنید تا ما بیشتر معطل نشيم یارو با ارز آزاد با ما حساب میکنه خودرو چینی 140 میلیون یعنی 4500دلار با ارز 4200 که خودتان میگید پرش میشه 25ميليون خر خودتي اجدادت .....
    • علی IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      4 0
      عوضی ها مگه حقوق مابا دلار که ماشین با لار حساب می کنید
    • علی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      الان واریز میکنم شما ماشین های بجای خرتونو قالب مابکنین
    • میلاد IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      4 0
      ماشین ۳۰میلیونی داره ۳۰۰میلیون فروخته میشه توسط شرکت اونوقت ضررش کجاس؟ باید اینطوری بگن که بتونن آشغالاشون رو به این قیمت ها اونم با این منت رو مردم بفروشم وقتی دولت که ناظر باید باشه دستش تو کلاهبرداری باهاشون یکیه انتظاری بیشتر از این نمیشه داشت
    • محمد IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      2 0
      شما که راست میگین. اونجای ادم. دروغگو
    • حمید IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      4 0
      باید از مدیران که خودرو با کیفیت وطنی استفاده نمی کنند گرفت
    • علی موسوی IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      2 0
      چراکسی به مصرف بیشتراین صنایع که تولیداتش باعث مصرفی بیشتراز ۶میلیارددلار بنزین میشود را گوشزد نمیکند که باعث تخریب زیست محیطی والودگی هامیشود
    • حسن IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      به شماچقدرمی دهند که هرروز ازضرروزیان می نویسید؟ اگرزیان ده هستند درش لگن بزنند و مردم راهم رهاکنند!
    • دزک IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      4 0
      ما اصلا خودروی ایرانی نمیخواهیم این دو گاری ساز 40 سال است خون مردم را مکیده اند ما هم مثل سایر مردم دنیا میخواهیم یک ماشین خوب سوار بشیم . این دو کارخانه را لطفا آتش بزنید و دود کنید که سالیانه باعث فوت 30000 نفر در سال میشوند . عطایش را به لقایش میبخشیم
      • جهان مامدی IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
        2 0
        سلام دوستان نگران نباشید اینا جوری اون ۶۰۰هزارو از ما میگیرن که خودمون هم خبر نداشته باشیم
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      بیجا کردن پاشون رو از گلیمشون درازتر کردن و خون مردم رو به شیشه
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      3 0
      نیست تخم دو زرده میکنن
    • مهدی IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      آخی جیگر آدم کباب میشه . بیچاره ایران فرغون‌شماره کارت بفرستین بیزحمت بنی آدم اعضای یکدیگرن
    • حمید IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      اصلا من نفهمیدم بی مدیریتی در صنعت خودرو چه ربطی به بیگانگان داره هرکسی گند میزنه یا تقصیر بیگانگانه یا استکبار پدر مردم رو در آورند اشغال به مردم قالب میکنند سه برابر قیمت بنز پولشم از اول میگیرند بعدش میگن ورشکسته شدیم. خداییش خنده داره
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      3 0
      با سلام هیچ ایرانی قبول نمی کنه که خودرو سازان زیان دیده باشند فقط جیب یک سریرا پر میکنند وخون مات را داخل شیشه میکنند
    • علی IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      4 0
      الهی بزار ضرر کنید درش پلمپ شه حداقل ماشین خارجی با بهترین کیفیت سوار شیم
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      ایران‌خودرو سریع شماره حسابتون بفرستید براتون واریز کنم این گدا بازیا چیه
    • افشین IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      2 0
      به امید اعلام ورشکستگی ایران خودرو و سایپا شاید اینجوری مردم ایران از شر تولیدات بی کیفیت و بسیار گران این دو شرکت خلاص شوند.
    • AU ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      باور کنید همین پول روازمردم میگیرن همجوره دارن مردم رو سرکیسه میکنند
    • ناشناس IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      2 0
      نهادهای دولتی زیادی از ایران خودرو تغذیه میشن.اسم نمیارم همه میدونن کدوم نهادها درصد میگیرن.
    • .خودتو کشتی ک بگی باید لگنهای ایرانخودرو رو گرونتر IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      خودتو کشتی ک بگی لگنهای ایرانخودرو بیشتر می ارزن.حیف وقتی ک برا خوندن مطلبت بشه
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      3 0
      دوسه سال پیش دولت بودجه ای ایران خودرو در نظر گرفته بود و تحویل داد که به نظر کارشناسان با اون پول میشد یه کارخانه لامبر.. تو ایران تاسیس کرد این پولا کحا میره پس
    • حسام IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      12 0
      چجوریه همین ماشینهای ایرانخودرو و سایپا رو میفرستید کشورهای همسایه با هیچ میلیون تومن و بازم برگشتش میدن و باز اصرار میورزید ک توروخدا ببرید ولی برا پژو پارس و ۴۰۵ و سمند و...که تا سه سال پیش ۲۰ تا ۳۳تومن بودن الان شدن ۱۵۰ و۱۳۰ و..ولی بازم طلبکاره مردمید؟من پارس ثبت نام کردم یه ساله تقریبا ۷۰ تومن دادم تا برج ۱۲هم نمیاد و الان میخوان ببرنش ۲۰۰میلیون قیمت کارخانه ،پول ماها هم به جهنم .بسه دیگه این شیادی و کلاهبرداری..خدای این مردم یه روز چنان خار و حقیرتون مبکنه که مرگ را آرزو کنید
    • فاطمه IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      6 0
      بهتر نیست ایران خودرو رو بفروشین به همه مردم ۶۰۰ هزارتومان بدین بلد نیستین بسازین خب برین غاز بچرونین والا سودش بیشتره مردمم اذیت نمیشن همه خودرو ارزان و با کیفیت سوار میشن، ایران هم درامد حاصل از غاز و می‌تونه صرف زیرسازی کشور کنه ، ملت هم از شر ایران خودرو و ماشین چینی خلاص میشن یه چوپون بیشتر از اینا به مملکت خدمت میکنه
    • محمود IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      با سلام ، ایرانخودرو تمام پول ماشین رو از مشتری چندین ماه قبل میگیره و با جیب مردم داره خودرو تولید میکنه که در هیچ جای دنیا چنین روشی وجود ندارد ، من به عنوان یک ایرانی اصلا راضی نیستم که ایرانخودرو و سایپا اینقدر ضرر کنن و فقط به مردم اجازه واردات خودرو با ارز آزاد رو بدن تا ببینیم چه کسی همچین آشغالهایی رو سوار میشه.
    • فاطمه IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      بهتر نیست ایران خودرو رو بفروشین به همه مردم ۶۰۰ هزارتومان بدین بلد نیستین بسازین خب برین غاز بچرونین والا سودش بیشتره مردمم اذیت نمیشن همه خودرو ارزان و با کیفیت سوار میشن، ایران هم درامد حاصل از غاز و می‌تونه صرف زیرسازی کشور کنه ، ملت هم از شر ایران خودرو و ماشین چینی خلاص میشن یه چوپون بیشتر از اینا به مملکت خدمت میکنه
    • جعفر خدرای IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      ضرر ایران خودرو از بی لیاقتی مدیران کشور ولشکری مجلس شورای اسلامی مجلس خبرگان قوه قضایه و... هست چون بی حد وحسر در تمام مسایل دخالت می کنن اگر واردات خودرو با 100درصد گمرکی هم آزاد بشود ایرانخودرو زبان ده نمی شود. مثل زمان طاغوت ظالم همه اقتصاد آزاد بود.هرکس لیاقت داشت مثل برادران خیامی توانایی خود را نشان دادن از صفر شروع کردن.
    • ۰۰۰۰۰ IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      مقصر خود دولت هست مردم تصمیم گرفتند که نخرند دولت با وام ۱۵میلیونی سر مردم کلاه گذاشت . هیچ کس نمی خواهد دولت رو تخریب کنه خودرو سازان با دولت دست به یکی کردن و حالا هر دو دارن خراب میشن.
    • علی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      اگرقیمت ان را50 برابر بکنند وضع بدترمیشود مگر دراین 2سال 5برابر افزایش پیدا نکرده چرا بدتر شده زیادتر باید آنرا باشرکت های بزرگ جهان ادغام کرد با مدیریت ان که تجربه جهانی دارند
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      اشتباه کردی که این حرف رو گفتی دفعه بعد قشنگ به دهن گشادت قفل بزن چرت و پرت نگو
    • مهدی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 1
      میشه 48بیلیون.... لامصب لامبورگینی یه همچین ادعایی نداره
    • امید IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      تعطیل کنید مردم زیان دیدن تو این ۴۰ سال ولی شما ها نه نه جنس بنجلی که میندازید به مردم کدوم زیان دقیقا؟
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      گرانفروشان پررو وپول خور مردم!!؟؟
    • محمدقرمزی IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      به امید نابودی ایرانخودرو و سایپا به امید ورود برند ام وی ام و بنز در ایران خدا لعنتتون کنه
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      با این پول میتوان امتیازشرکتهای بنز وبی ام و ولوو را خریداری کرد ودرایران راه اندازی کرد یا بدی به شرکتهای ورشکسته تا خون مردم را دوباره تو کیسه کنن
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      زیان ایرانخودرو رو باید برندگان خودرو قرعه کشی یا مدیران نجومی بگیر شرکت بدن چراملت مردم که جون می دن سر بی کیفیت یعنی با این حساب هم ضرر مال کنن هم ضرر جانی
    • ابوالقاسم کیوانزده IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      چه کسی مقصر اصلی است من قصد توهین ندارم آیا اگر کسی اطلاعاتی راجع به مقصری در رده های بالا داشته باشد و افشا کند این توهین است چرا خیانت کاران معرفی نمی شوند چرا ثروت مدیران ودست اندر کاران در بدو مسئولیتشان معلوم نمی شود و....چرا حضرت آقا با اطلاع از این همه مفاسد سکوت اختیار می‌کنند و چرا هائی بیشمار دیگر
    • حیین IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      ناشرمحترم لطفا خفه
    • رضا IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      همه چیز دست خودشونه ،احتکار،گرانی،خودرو تولید اینا همون ۳۰ تا ۴۰ میلیون ارزش دارن ،بقیه اش خالی کردن جیب ملت واردات برای مردم ازاد بشه ایران خودرو سایپا تبدیل میشن به کارخانه ذوب
    • احمد IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      بله جمهوری اسلامی باید پیروان ونوکران آمریکاراشناسایی وازگردونه صنعت بیرون ومحاکمه کنددرغیراینصورت وضع بدتراراین خواهدشد
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      خیلی بیش از اینا دارن از مردم پول میگیرن.مدیریت کار کسی هست که بلده کار باشد.
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      خدایی چی دارید از خودتون که میگید خودرو سازی هستین با ماشین ۴۰ سال پژو ۴۰۵ زیر بندی دنا پلاس ساختین افتخار میکنید خودروساز هستین با موتور سمند ef7جالبه
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      اخه لعنت به پدر ایران خودرو آخر این همه ماشین برای چیه فقط هم برای دلالها تولید میشه مثل پهن ماشین ریخته هر جا میری ماشین پارک شده دیگه برای عبور کردن راهی نیست
    • داود محتشم IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      به نظر من باید درب ایران خودرو پلمپ کرده که خودروهای معیوب وغیر استاندارد که باعث وبانی این همه کشته‌ ومیلیون ها خانواده‌ که عزیزان خود را از دست داده آن خواستار غرامت از بیت‌المال که مال ملت شريف ایران است به جیب وحساب مفت خوران ريخته شود هر کس در هر مقامی دستور پرداخت دهد به ملت ایران خیانت کرده که هم ریال وهم ارز دولتی می گیرند لذا دولت ومجلس باید واردات خودرو ها راازاد وملت شريف از شر ایران خودرو وسایل نجات دهد به امید ازاد کردن واردات خودرو
    • ناشناس IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      عجب داستانی شده این خودروسازی همش مردم باید تاوان کم کاری های مدیران مفت خور رو بدهند .مگر ایران‌خودرو و سایپا ادعا نمی‌کنند که خودروی با استانداردهای جهانی تولید می‌کنند با ضرر .خب این خودروهای جدید رو صادر کنند .ما مردم هم خودروی وارداتی با قیمت و کیفیت خوب سوار بشیم .اینجوری هیچکدام ضرر نمی‌کنیم
    • دزدان وطنی IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      ضرراین مردوموکی میده پراید۲میلیونی۱۶۰میلیون فروخته میشه این صنعت کجاش زیان اوره فرارروبه جلوالبته مردم ماخرترازاونی هستن که حتی یک دقیقه فکرکنن ته دلشون میگن اخی گناه بمیرم براشون دهن منوبازنکنیدبیش ازاین مالیات که نمیدن اصلاهیچی نمیدن دلاردولتیم که میگیرن به قیمت خیای ازبازاربالاترمیفروشن خریدارم که تادلت بخوادالبنه۹۸درصدازخریدارافکرسودن نه فکرماشین دارشدن خدالعنت کنه ازاون بالایی تامنی که این پایین هیچ کاره ام
    • محسن IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      بخرید.یه وقت گرون نشه
    • عباس احمدی IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      هرشرکتی که رفت داخل بورس هم بخودش ظرر زد هم بمردم بهتر است دربورس را تخته کنند
    • میلاد IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      بابا کدوم ضرر توروقرآن؟؟؟ الان آشغالاشو داره از ماشینای روز دنیا گرونتر میفروشه. کدوم ضرر؟؟ شمام دارین اظهار نظر میکنید که بخاطر فلان و بهمانه ضررش!!! اول مشخص کنید کدوم ضرر؟؟؟ چقد زود باور میکنید مردم ساده واقعا جای تاسفه و دیگر هیچ...
    • عباس IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      سلام ملت شریف و تو سری خور خوک زاده هاشون تو خارج کم اوردن میخوان از جیب ما دزدی کنن چهل سه ساله مردم را به فقر کشندین بس کنین
    • علی IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      با سلام و احترام . بلا نصبت عزیزان . شرکت بابت حقوق نجومی و شرکتهای که بدون فکر و .. تو کشورهای دیگه و سرمایه گذاری های دیگه به اصطلاح میگه ضرر کرده داره گه زیادی نوش جان میکنن بیشرفها بعضی خودروها را داره به قیمت لندکروز ۲۰۲۲ میفروشه سرج کنید الان ببینید قیمت لندکروز الان بحرین یا قطر چنده درضمن ببینید درآمد یه کارگر ایران چند دلار هس اونجاها چنده . بگو ح...ها چرا تعطیل نمیکنید ......
    • رضا IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      این وضعیت شرکت خودرو سازی فقط نتیجه حماقت و بیسوادی مدیرانش هست اگه تمام ضرر هاشون رو مردم جبران کنن و یه پول اضافه و رانت و آزادسازی قیمت هارو بهشون بدی بازم همه رو به باد میدن و همون آش و همون کاسه میشه درشو تخته کنید بره بابا این ج خونه رو
    • norooze IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      انشاءالله واردات خودرو همه چیز حل میکنه
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      واقعا چقدر پررو هستین کمتر دزدی کنید فقط با درآمد این دو خودرو سازبوجه کل کشور را میتونی ببندی
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      خون مردم کرده تو شیشه مدیراش چاپیدن رفتن کانادا امریکا مردم باید تاوان بدن خجالت نمیکشید این مطالبو مینویسید
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      پولایی رو که بالا کشیدین بزارین سرجاش اون موقع میتونین به هر ایرانی 600 هزارتا بدین اینقدر کثافتکاری ازتون دیدیم که دیگه عادی شده چرا گورتونو گم نمیکنین
    • هدی IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      دلیل میاورن چون مسکن وبعضی اقلام ناحق گران شده ودزدی وگرانفروشی میشه پس چرا ما از قافله عقب گرانفروشی عقب باشیم.پس ما هم مردم را با گرانفروشی خودرو بیشتر اذیت کنیم وچپاول کنیم
    • مجید IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      چرا وقتی از سود کلان حرف میشه هرایرانی نباید سهمی بگیره وقتی ک داره زیان میکنه باید ایرانی پول بده وقتی یه ماشین ارزشش ۴۰ میلیونه ب ۲۴۰ میلیون ب فروش میرسه چطور انتظار دارن پول بگیرن ومدیرانی هیچی نمیدونن و فقط ب فکر جیب خودشونن چرا ندن چرا هرشهروند باید بده
    • اسماعیل IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      فقط باند بازی این شرکت را نابود کرده
    • کاوه IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      بنظرم نوشتار شایسته ای بود دررابطه با صنعت خودرو من یک مصرف کننده کارمند هستم که حدود ۵ ماه پیش سمند Lx دوگانه سوز صفر را به قیمت گزاف ۲۳۵ میلیون خریدم درحالی که درسند فروش رقم عجیب ۵۶ میلیون بعنوان قیمت خودرو درج شده بود و درهیچ نمایندگی هم این خودرو برای فروش عرضه نمیشد. من خودرو را از نمایشگاه دار با بعبارتی دلالان خریدم ! درواقع سمند که بنده ۲۰ سال قبل انرا به قیمت ده میلیون تومان یا ۱۰ هزار دلار امریکا از نمایندگی ایران خودرو خریده بودم امروز هم به قیمت ده هزار دلار ولی این بار از نمایشگاه دار خریداری کردم و البته باکیفیت کمی بهتر از دودهه پیش... حالا قضاوت با شما
    • akiran25789 IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      سلام، دوستان عزیز منظور این نیست که واقعا ما مردم باید ضرر ایران خودرو رو بدیم، مثال گفته شده که اگر هر ایرانی 600 هزارتومان بده یعنی 80میلیون حساب کنی میشه فکر کنم 4هزارو800میلیارد تومان ضرر ایران خودرو جبران میشه، خب حالا برسیم به این خبر، میخوام بدونم ایران خودرو چیکار کرده که اینقدر ضرر داده، تو10سال قیمت یه پراید رو بیش از 20 برابر کردید، خب این کجاش ضرره، یا اینکه این همه ماشین فروش فوقالعاده میفروشید چیش ضرره، اگه ضرر بود که اینکارو نمیکردید، واردات خودروهای خارجی تو یا دست دومم که آزاد نیستش بگید مردم میرن خودرو خارجی میخرن و ما ضرر کردیم، یا مثلا رفتید تو کشورهای همسایه کارخانه ساختید واسه چی اینکارو کردید، مردم اونا مثل ما نیستن که گزینه خرید زیادی نداشته باشیم اوتا ماشبن های بهتراز شرکتهای دیگه میخرن و خودروهای ساخت شمارو نمیخرن چون کیفیت ندارن، خب این میشه ضرر،و 100البته بوخور بوخورهای دیگه، وقتی نرید دنبال خودروهای بروزتر و خودروهای 20 سال قبل رو هی بروز کنید اونم با چندتا چراغ رینگ و شیشه همین میشه دیگه
    • دکتر IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      اشتباه نکنید قیمت گذاری باعث این زیان انباشته نشده بخور بخور علت اصلی هست
    • وحید IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      42سال است با تفکر غلط دبی امارات عمان آذربایجان ترکیه عربستان را آباد کردیم و ایران را عقب افتاده......
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      سود به جیب دولت ضرر از جیب مردم به این شیوه اقتصادی به اصطلاح وین وین یا همون برد برد میگن😂😂😂😂خدایا شکرت یعنی اون عدالتت همینه پراید سی تومنی رو تا منتهی الیه سمت چپو راست به مردم دخول دادن هنو متضررم هستند دقیقا کجااااااااااااایییییییی
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      ضررش را میدیم. فقط جمعش کنند. تا دفعه ی بعد اینطوری به التماس نیافتند!!!
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      سلام عزیزانی که تو ایران‌خودرو و شرکت سایپا مدیر و مسولید تا کی سر مردم کلاه میزارید بس کنید از این صنعت خودرو بی‌کیفیت اجباری و انحصاری!!!بزارید خودرو بدون عوارض گمرکی وارد کشور بشه" تا کی به این اجبارها میخواید ادامه بدید از خدا بترسید اگه واقعا مسلمونید خدا رو میپرستید بزارید مردم خودشون خودرو خودشون انتخاب کنند کشور ما تو ساخت موشک پهپاد پیشرفت بهتری داره همه کارخونهای خودرو سازی تبدیل به تسلیحات جنگی کنید به کشورهای اطراف بفروشید الان ۴۰سال از عمر خودرو ملی میگذره چه پیشرفتی داشته!
    • رنجبر IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      ۲۴ بار تو قرعه کشی شرکت کردم پوخ هم برنده نشدم. خیلی از همکارام با وجود اینکه تو خانواده چندتا ماشین دارند به اسم بچه هامون ثبت نام کردند و برنده شدن.لطفا این ۶۰۰ تومن رو از اونا بگیرید.
    • مهدی IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      مقصر مردم هستن که آشغالهای ایران خودرو و سایپا رو میخرن
    • امیرعبدالرضایی IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      اگرشنیدن حرف حق براتون تلخ نیست پس بشنو. بجان همون امام زمانیکه انشاالله اینجمعه شایدبیاید.. بجزبوی گدایی ازاین سیستم چیزی ندیدم.
    • محمد IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      بیا عزیزم 👍 اگه باز هم خواستید بگید تا براتون ارسال کنم.تو این چند ساله کم خوردید پدرسوخته های بیشرف پدر مردم را در اوردید
    • حمید IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      مثلاً یه پرایدو... که معروف به ارابه مرگ که اصلاً ایمنی لازم را نداره می‌فروشند به خدا تومان بعد میگن ضرر کردن با چه حساب وکتاب این حرف میزنن یه کارگر تو کشورهای همسایه مثلاً عراق با ما هیانه حداقل 900 هزار دینار می تونه یه پراید با حقوق 5ماه خریداری کنه اما کار ایرانی چی... خون مردم کردید تو شیشه با این همه گرانی خودرو بی کیفیت بعد حرف از ضرر می زنید شرم کنید. واردات خودرو آزاد کنید گمرک نگیرید بعد ببینید چی میشه جوان های کشورهای همسایه سوار چه خودروهای لوکسی سوارمیشن ما 40 سالمونه با این در آمد و حقوق ها نمی تونیم یه پراید بخریم خدا خودش نابودتان کنه که هر روز قیمت ها را می برید بالا کسی هم نیست جلوتون بگیره
    • حمید IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      حقوق ما مگه به دلار که ماشین با دلار میخواید حساب کنید خدا لعنت کنه کسایی که باعث بانی این همه گرانی خودرو اند
    • علی IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      اگه ما 600 تومان بپردازیم این خودرو ساز ها دست از سر ما بردارند خدایی من راضیم
    • حافظ IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      کجایی کار درسته که صنعت خودروسازی درست باشه کی وکجا یک مسؤل یا مدیر جوابگو بوده چرا مردم؟ به چه گناهی مگه ما با کشورها همسایه چه تفاوتی داریم که خودرو گران و بی کیفیت واون هم با هزار اما واگر سوار بشیم انقلاب شد که وضعیت بهتر بشه که نشد فقط یه عده از آب گل آلود ماهی گرفتند کجا بودیم به کجا رسيديم
    • سینا زینی وند IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      تولید نکن مجبور که نیستی .اگه مثل کشور های دیگر جهان باشیم بهترین ماشین روز جهان با کمترین قیمت میخریم .....ز کنید واسه ملت سود اوری کردی حالا زیان بدن
    • محمد IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      چقدر دروغ آخه، شمام هی مقاله واسه تطهیر این دزدا مینویسین، مگه میشه آخه با همچین ضرر و زیانی یه شرکت سرپا باشه، اینا ده برابر شرکت بنز دارن سود میکنن.
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      ایران خودرو بابت این همه خسارت جانی که به مردم زده باید به هر ایرانی چقدر پرداخت کنه ؟
    • مهدی اسیابان IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      خیلی مطب خوبی بود باید همه اونایی که این سیاست های نادرست رو ایجاد کردن کنار گذاشته بشن و در دادگاه مورد برسی قرار بگیرند
    • ایرانی IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      لعنت به شما که خودتونو به‌ خرییت زدین مردم را چی فرض می کنید
    • بی نام IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      مردم بدبخت ۸۰ درصد برای دولت کار میکنند این ۶۰۰ هزار تومان از کجا آمد
    • javad IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      رو چی حسابی باید 600 تومن بدیم به ایرانخودرو کم جنسای بنجولشون رو به مردم غالب میکنن خودرویی که بوده 20 میلیون تومن الان شده 150 میلیون تومن واقعا که جای تاسف داره اگه برای خودرو ساز پراید بشه یک میلیارد بازم میگن ورشکست شدیم متاسفم واقعا
    • جلیل رسولی IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      یک پراید۲میلیونی به مردم۱۶۰میلیون میدهند،اگه بااین وضع ضررمیدهد،پس چراپلمپش نمیکنند
    • ناشناس IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      ماشین دولا پهنا انداختن به ملت بعد میگن ضرر کردیم رو که رو نیست سنگ پا است
    • مسعود IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      ظاهرا تنها این سایت تحریریه هست که دلسوز ایران خودرو و سایپا هست و هر از چند گاهی در حمایت از این خودرو سازان انحصار طلب قلم فرسایی می کند.
    • حجت الله IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      انشالله به بزرگی خدا قسم ایران خودرو سایپا هم زمان با هم ورشکسته کامل بشه که منفی چند هزار ملیارد دلار کسری بیاره
    • مهرداد IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      ولا چی بگیم ..زبونمون مو‌ در آورد ..بابا‌خجالت بکشید از بس مدیران نالایق که به پر کردن کیسه خودشون بودن ..لااقل از پیشرفت سیستم های موشکی و‌هسته‌ایی ما خجالت بکشید تموم دنیا در هراس اینن که قدرت نظامی ما و زحمتهای سپاه پاسداران در تحول قدرتمند نظامی خواب رو از دشمنان ما گرفته ..و شما همین خودروهای اشغال رو دارین منت میذارین رو سر مردم ..۴۰۵ قبلا ۱۲ میلیون بود بازارتون داغ و جیبتون پر چطور شده حالا کفگیر خودروساز ایرانی به‌ ته دیگ خورده ...خواهشا درب شرکت رو ببیندید و پرورش گاو و شترمرغ تولید کنید ....
    • گمنام IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      شرف هم چیزخوبیه که بعضیها نمیدونن چیه
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      جلو ضرر رو از هرجا بگیری منفعته...یه بار برای همیشه درشو تخته کنین بره...ماشینای که 20سال پیش از رده خارج شده کشورای اروپایی رو هنوز دارین میزنین بعد به قیمت روز اروپا هم میخوان حساب کنن....نه کیفیت...نه خلاقیت..نه خدمات قابل قبول...دل خوش به چی باشیم
    • فرهنگ IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      سلام به نظر من باید ایران خودرو و سایپا را کلا تعطیل کرد و عوض قیمت پراید که ۱۶۰ میلیون شده از بهترین بلند ها و بهترین ماشین هو وارد کرد که هم امنیت خوبی دارند و همالودگی کمتری دارن وارو کرد
    • سعید IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      دیگه وقاحت و پستی مسئولان از حد تصور گذشته گناهبی لیاقتی و بی کفایتی و رانت و پارتی بازی و استخدام فله ایی دوستان و آشنایان و سفارشیها و دزدیهای خودشان را هم میندازن گردن امریکا و استکبار و غرب پس چرا تا کسی از اینها انتقاد میکنه بهش برچسب ضد انقلاب و غربگرا و عامل دشمن میزنید شما که به قول خودتان حاصل توطئه استکبار و غرب هستین که مملکتو به نابودی کشوندین که فقط یه نمونه اش خودروسازیه
    • یک هموطن IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      دوست عزیز. ای کاش بیشتر در خصوص انحصار چندین ساله صنعت خودرو در ایران و کیفیت خودروهای دو خودرو ساز داخلی در مقایسه با خودروهای همطراز قیمتی خود در دنیا و سکوت چندین ساله شورای رقابت در این خصوص بیشتر توضیح می‌فرمودید.
    • ناشناس IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      سلام به قول یه بابایی مگه این تابوت مرگ چقدر می ارزه؟؟؟ طرف توی کشورهای اروپایی داره با کمترین قیمت و کمترین تورم بهترین ماشین های روز دنیارو سوار میشه اونوقت آشغال ترین و بی کیفیت ترین ماشین های دنیارو به قیمت خون پدرشون میفروشن به مردم بدبخت ایران. حتی کشورهای فقیر دنیا هم ماشینایی به این بی کیفیتی سوار نمیشن. حالا ایران که ثروتش کمه کم به تنهایی اندازه نصف کشورای اروپاست...
    • حاجی IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      👍بفرما ایران خودرو جان
    • .. IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      دولت خر کیه اخه نمیزاره خودرو وارد شه ملت بی عرضه اگه دست بکار شه همه چی درست میشه
    • ش د IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      ا....د رو به بیابان تبعید کنید بعد از مدتی دچار کمبود شن در بیان خواهد شد شرکتهای خودرو ساز که جای خود داره
    • ناشناس IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      اگه جرات دارین بازم گران کنید
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      باید از جیب مدیران و مسوولین بی تدبیر و بیکفایت بردارید.
    • یکی دیگه IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      لعنت به همتون .انشاءالله همتون با یزید محشوربشید باماشین مرگ ساختنتون
    • غلام IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      بگو لعنتیا شما پول خون این همه جوان رو بدین ما هم ضرر ایران فرغون رو میدیم،
    • هالو GB ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 0
      ما را بع بع حساب کردید خودرویی که پیش فروش کردید پول ساخت و سودشو اول گرفتید .. سر موعد تحویل هم به قیمت روز بقیه پولو گرفتید ... حالا میگید ضرر کردید ... اون وقت ضرری که شما مدیران عزیز به این صنعت زدیدید را باید ... خانواده هایی بدن که کل حقوق یک سالشون کمتر از یک سوم قیمت پرایده بپردازن ... پس اونایی که باد تو غبق غبق میکردن که مدیر هستن و از بهترین حقوق و امکانات شرکت‌های خودرو ساز استفاده کردن ... چه پاداش مجمع هایی که نگرفتن و ............ حالا نباید پاسخگو باشن .... بودجه یه مملکت مال همه اس مال بیت المال است و نباید صرف ترمیم بدهی آقایان مدیر بشه و الا آخر...... یه زیر پله اگه به یه بی سواد بدید توش کاسبی کنه سود میکنه اون وقت این دو شرکت خودرو ساز با این همه امکانات باید ضرر کنه ... بخندیم ... گریه کنیم ... باور کنیم باور نکنیم
    • محمد IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      سلام ای ریس،ای مدیر.2 ماه حقوق خودت و مدیران خودت را ندیدی خسارت همشون جبران میشه.تا حالا بی حقوقی بی پولی کشیدی.نفست از جای گرم بلند میشه.ماشین ۱۲ تومانی شده ۲۰۰ تومان بازم تو ضرری ما مردم که چند ساله تو ضرری صدامون در آمده بگیم
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      شما ره حساب رو بگین من واریز کنم
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      ازقدیم گفتن کسی که حیانداره چه باکی ازرقص داره
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      هر روز خبر از ایران خودرو و سایپا می گذارید واقعیت چی هست بگویید گروه عدالت علی در آینده رو خواهند کرد
    • رضا IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      یک مملکت به فروش می رسد ، حراجه آقا حراج،
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      بخداوندی خدا ملتی چون ایران دیگه بدترین ازاینها روخواهد دید مدیران ناکارامد،نالایق که اصلامعلوم نیست چی بسرای اقتصادوبازار اوردن هرچی تونستن جیباخودشونو پرکردن ومیندارن گردن بیگانگان،بهرچی ک میپرستیدماخودمون داریم بخودموندظلم میکنیم وگرنه تحریم وای حرفا تاای حدوضعیتمونو بحرانی نکرده
    • الهام IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      بشینن رو به قبله که پرداخت کنیم.ماکه ماشین نداریم دزدها
    • وحید ز IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      نوشابه نمیخواین باهاش ؟خشکه میترسم تو گلو گیر کنه . خدا خیر نداده ها شما به کل ملت ایران ۴۰ساله بدهکارید .۶۰۰تومنم بدیم توف تو صورتتون میندازیم به جا پول توووووووف
    • سعید IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      باش من میدم ولی ناموسن سوده شرکتتون هم به ما بدین . ماشین پژو هم ۳۰ ملیون کنین .البته از همه مهم تر پارس elx هم تولید کنینن 😂😂😂😂😂
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      آقایان مملکتی بی صاحب باشه آخرعاقبتش بخوربخوربه راه می افته
    • حجت IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      به خدا من حاضرم نفری۶۰۰هزارتومان را بدم ما سه نفریم میشه ۱۸۰۰میلیون تومان فقط دست از سر ایران ‌‌ایرانیبردارن.چرا که شد سفارش شده های مجلس برن انجا اونم نه کار کنند بلکه جز هیئت مدیره که حقوق نجومی بگیران انوقت به اندازه یک ریال هم کارایی نداشته باشن
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      جای تاسف است مردم مجبورا بخرند همان ک ک چینی که گفتید بیارین مردم با ذوق میخرند سازنده بخاطر حمایت مردم و انحصاری ایقد وجدان ندارد که بی کیفت ترین خودرو را به مردم اون هم به قیمت بنز و تویوتا میفروشد. مدیران فرصت طلب و نالایق را بردارید
    • عاق والدین IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      خیلی خیلی طرح خوبیه تاهرکجا که تونستین دست توجیب مردم کردین انگل صفت حالاهم ششصدهزارتومان ولی بهتره درشوتخته کنین ومدیران خسته از مسولیتی که داشتن بفرستین فرنگستان وخستگی درکنندوقانونی تصویب کنین چون این مردم بلانسبت خیلی خل تشریف دارن بخداپول هم میدهندچون اگرندهندمرتدشناخته میشون وبه بهشت نمیروند
    • داش آکل IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      من شخصاً حاضرم یه تومن از طرف خودم بدم کمک کنیم تا دیگه اصن خودرو نسازند فقط با جون و زندگی مردم بازی میکنن. جون مردم خیلی بیشتر از این شرکت های آشغال تولید کن ارزش داره
    • مجید IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      جم کنید مسخره های همه عالم. ی کم ب دنیا و کشورهای دیگه نگاه کنید یاد بگیرید. خاک تو سرتون. و البته خاک تو سر همه مون.
    • اسی IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      تومیگی ۶۰۰ کم نیست ای روزگار گند پیشه
    • حسین IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      آخه این کالسکه هارو میگین خودرو جان مو یک نگاه به برندهای کشورهای دیگه بکنید بعداً اسم خودرو بزارین رو حلبهای روغن نباتی که بدنه به اصطلاح خودرو شما رو تشکیل داده صد رحمت به کالسکه لااقل کم فروشی توش نبود
    • میلان IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      آخ مدیر شکمو چین ک میگی پولش از پول ما با ارزش تر در امدشون خوبه ما چی با حقوق چهار تومن میش زندگی کرد اصلا حیف نیست صدوپنحاه بدیم پراید برو ضررتون رو از رانت خارا بگیرید ن از جیب ملت...ن اینک ماشین خوب تحویل ملت میدین پول هم میخوایید یکی لازم ب درد ملت برس شرم آوری ماشین موقتی ب کشورهای همسایه میدین ما ضررشو بدیم سراغ مردم نیا آقای مسؤل مردم ندارن
    • سعید IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      آقا بزرگوار عزیز اگر ما نخواهیم این فرغونها و لگنهای و درپیتیهای ایرانی را سوار بشیم باید به کی بگیم . بابا ماشین خارجی وارد کنید بزارید مردم سوار بشن و از زندگی لذت ببرن مگه هر کس چند سال میتونه از زندگیش لذت ببره آخه .
    • حسین IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      البته که این شرکت دچار زیان شده و همه مردم باید این خسارت را جبران کنند.چونکه این شرکت جزو ۵ شرکت دنیا در زمینه طرح و خلاقیت و تولیدات به روز هست و ماهانه یکبار موتور جدید و خودروهای مختلفی تولید می کند . جدا خبرها آمده بود که شرکت تسلا پیشنهاد ادغام با ایران خودرو یا سايپا داده. چون شرکت ایران خودرو طوری به روز هست که ۷۰ سال پیکان تولید کرد و نتوانست جای آنتن رادیو را تغییر دهد فقط سپر آن را عوض کرد.
    • ونداد IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      این نتیجه دزدی و رانت مدیران ومسئولین دولتی وایران خودرو است
    • ناشناس US ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      همه چیز مملکت شده سیاس هنوز با امدن نمایندگان یعنی جهادی و وزیران کار بلد جهادی وضعیت بهتری در پیش داریم چون تو این 2 ماه لاستیک 30 درصد مرغ گوشت حبوبات برنج وووو ببین چه خبر شده کار را به کار دان باید داد نه به بیسوادان از خود راضی
    • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      جمع کنید انشالله نابودی ایران خودرو
    • هادی IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      تا زمانی که واردات خودرو بدون قید و شرط و فقط با تعرفه ورودی 4% و یا نهایتاً 5% آزاد نشود و مدیریت دو شرکت خودروساز به بخش خصوصی واگذار نگردد و در نتیجه رقابتی واقعی و بی رحم در صنعت خودرو ایجاد نشود هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد،این سیاست بدون شک در ابتدای کار باعث له شدن این دو شرکت فرغون ساز خواهد شد اما در انتها راه خود را پیدا میکنند و با ادغام در شرکتهای مطرح دنیا مسیر درست را طی می‌کنند و به شرکتهای خودرو ساز که خودروهایی با امکانات و ایمنی بالا تولید خواهند کرد
    • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      ایشاالله یه جوری ورشکست بشن که خودروپراید۴۰۰ میلیون بشه وپژو۴۰۵ ۷۰۰ میلیون بشه چون ماهاروخام وخرگیرآوردن اون زمانم این فکسنی های وطنی رومیگیریم چون خروخامیم
    • علی IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      سلام خب تعطیلش کنیدتا واردات خودروهم آزادبشه
    • سید IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      حقوق های نجومی و نهار های لاکچری و هزینه های جانبی باید از جیب مردم بیرون کشیده شود و برای یک ماشین غیر استاندارد جهانی یک سال در نوبت و قرعه کشی ماند و چندین برابر ماشین خارجی پول داد و مهمتر اینکه اجازه سوار شدن در خارج از شهر خود نداری و گرنه جریمه سنگین خواهی شد . بیمه و دیه عوارض و غیره هم جای خود
    • رضا IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      من ترکم به من یه ماشین 207 بدین بعد هرکاری دوست داشتین بکنید .
    • شادی IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      چه جالب از مردم طلبکارند برند برج و زمین ها و آسمان خراش هاشونو بفروشند بدهکاری شو صد برابر جبران بشه به بهانه تولید مثل زالو خون مردم و میمکند
    • US ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      داخلش رامسولین ایران خودرو خردمند ضررش مردم باید پرداخت کنند
    • بی عدالتی IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      باید از اونا بگیرن که دزدیدن وخوردن نه از ملت که یه سمند ۱۰ میلیونی رو ۲۵۰ میلیون خریداری میکنن
    • حاجی IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      فقط روزتون به مرد میرسه شما از یزد هم بدترید
    • مصطفی US ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      خفه شید بابا
    • خوزستان.اهواز IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      همان نبود ایران خودرو بهتر از بودنش..مگر نفع ایران خودرو تو جیب ما بود .مگر ایران خودرو بفکر ما مردم بود.هر ظالمی به سزای عملش میرسه...که خدا صد هزار مرتبه شکر که ایران خودرو ور شکست شده .و آن شاالله که سایپا هم ور شکسته شه
    • حسین زاده IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      خوب اصلاببندیداین شرکتو.تاواردات آزادبشه .ویااینکه اگه میخواین بازبمونه بریدخسارت ازاون مدیرهایی بگیرین که براثربی تجربگی وبی مدیریتی.این بلا روسرشرکت ملی آوردن.باحقوق های نجومی وباندبازی شرکت روبه فناکشوندن بااحترام
    • نسل سوخته IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      خودرو ساز نمیتونه خودروی بروز و قیمت منطقی بسازه،چرا زیانش مردم بدند؟ تعطیلش کنن. مردم همون ارزانترین خودروی چینی بقیمت ۱۴۰ملیون تومن میخرن لااقل بروز هست و آبرومند، پژو ۴۰۵هم شد ماشین؟۱۲۰تومن هم که قیمت برای ۴۰۵گذاشتن نصفش زیاده یک نگاه به خیابونهامون بندازید و خجالت بکشید از این خودروهای مسخره، این حق مردم ایرانه که بیشتر از چهل سال پای این نظام وایسادن؟
    • نشناس IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      ایشالله دربه دربشید مردم ایران ازدست تون راحت دزدها
    • یوسف IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      شماها که ضرر میکنین خب نمیدونم علت اینکه کارخانه هارو تعطیل نمیکنین چیه، خب بابا ببند اون لامصبو هم شما تو ضرر نباشی هم مردم سیاه بخت یه روز خوش ببینن و ماشین درست درمون سوار بشن،هم نمیزارین ماشین بیاد هم نمیتونین ماشین تولید کنین همم که تو ضرر هستین
    • عرفان IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      باش شماره کارت بدین ماهی هزار تومن میزنم تو کارتش😂
    • رضا IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      پول صادرات مفتی که انجام دادن را از جییب مردم ایران میخوان در بیارن
    • رضا IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 1
      چون واقعیت وگفتم زورتون امد نظر منو پخش کنید دراین مملکت دزدان ازادند
    • ارش IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      چه سهامی بابا یبار جلوی تلویزیون پخش زنده بیایین قطعات خودرو را به روز حساب کنین بعد ببینیم چقدر زیان کردن اونوقت میدیم الان قیمت کارخانه فقط یه عدده مگر نه کی از کارخانه گرفته؟ تولید کارخانه که مستقیم می‌ره دست دلال یدونه هم مستقیم دست مردم نمیاد یه چیزی بگین با عقل جور دربیاد
    • حسین مطلبی گاوگانی IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      سلام خسته نباشید طرح خوبیه من خوانواده چهار نفر میشه ۲۴۰۰ لطفا شماره حساب یا کارت بفرستین با تشکر
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      واقعا واقعا سپاسگزارم بابت این ماشینهای اشغالی که تحویل مردم میدید بااین قیمتهای نجومی که میشه توکشورهای مجاور بهترین باکیفیت ترین ماشین خرید لذت برد برید خجالت بکشید شانس اوردید که گمرک آزاد نکردن وگرنه مجبور بودید دوچرخه تولید کنید
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      برن گم شن به جهنم انشالله که درشو گل بگیرن به ما چه الهی امین
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      ما نفری یک تومن میدیم کلا تعطیلش بکنید
    • امید IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      چندسال پیش یادمه وقتی صحبت از واردات خودرو میشد کارشناس های این دو شرکت ادعا میکردند که اگه ماشین از خارج وارد بشه تولید ملی ازبین می‌ره و جوانان این مملکت بیکار میشه میشه بگید حالا بعد از چند سال چرا اینقدر خودرو چینی وارد میکنید و به فکر جوانان کشور نیستید
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      والا اینا اگه پژو رو ۲ میلیاردم بفروشن بازم‌میگن ضرر میدیم خ ب اقا جمع کنید این بساط شما ناراضی ‌ضرر بده مردم‌ناراضی چه اصراری بر ماندگاری این اگن‌سازه والا خودرو اپتیما وارد کنید قیمت پراید درمیاد خوب جمع کنید
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      درشو تخته کنید .با این لگن ۵۰سال پیش خون مردمو تو شیشه کردین الان بااین قیمت میشه بهترین ماشین خارجی سوارشد
    • امیر IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      واقعا این چه مدیریتی است که بعد از اینهمه مدت و اینهمه پرسنل و زمین رو در اطراف تهران و شهرستانها اشغال کردین برايه یه مشت خودرو اشغال و بی کیفیت که حتی کشورهای اطراف هم رغبت به خریدش ندارن ما از طلا گشتن پشیمان گشته ایم لطف فرمایید ما را مس کنید. در شرکت را گل بگیرین و خودرو خارجی بدون گمرکی وارد کنید. تا نه شما اینهمه ضرر کنین و هم بذارین یک ایرانی مثل همه جای دنیا خودرویی رو سوار بشه که لایقشه نه این فرغونهای شما رو
    • قاسم سلیمانی IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      الان کم رانت دولتی میگیرن ،هر ایرانی 100 میلیون هم بده ،3سال بعدش باز دوباره کم میارن ،امان از فساد که تمومی نداره
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      نه کار خاجی ها نیست تا زمانی دولت مردان ومدیران دزدواختلاسگر در جامعه ایران وطن ماست سود جویی میکنند گناه را به گردن دیگران نندازیم حقوقهای نجومی یارانه پنهان مدیران نالایق اختلاسهایی که انجام میشود چه کشور داری میباشدج
    • حسنی IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      چرا برای عراق پارس میدین ۱۸میلیون برای ایرانی جماعت ۲۰۰میلیون بازم دل درد گرفتین
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      اگه واقعا ضرر میکنن جمع کنن برن بزارن خودرو وارد بشه، ملت راضیه بخدا،بابا چهل ساله ،ولمون کنین بخدا
    • حسین IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      دولت هر جا کم میاره روی جیب مردم حساب میکنه پژو پارس قیمت سانتافه میده اخرش هم میگه ضرر کردم ، بله فعلا زورتون زیاده زور بگین ببینیم تا کجا ادامه پیدا میکنه.
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      موندم شما حروم ز... ها از کجا پیداتون شد اومدین تو این مملکت دهن مارو اسفالت کردین ۴۰ ساله الان، کدوم دستاورد اخه با خر که طرف نیستین .
    • صیاد IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      اگه قول بدن که درشو تخته کنن و با تولید خودروهای بی کیفیت شون مردم رو بیشتر از این به کشتن ندن ، من حاضرم دونگ خودمو حساب کنن و گرنه،
    • بی نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      حالارچرا مردم باید زیان بدن ماشین لاکچری دست مردم دادید پولرکهرپیس میگبرید بازپول مردم قطعات خریده وبابت سر هم کردن چندین برابر به همین مردم میفرشید عجب کثافتهایی هستید شماها بابد مدیران ومسولان بی کفایت خسارت بدن
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      ما که خر هم نداریم سوار شیم به ما چه اونا که با قرعه کشی که دروغ هم هست برنده شدن بدن ما ۲۴ بار ثبت نام کردیم برنده نشدیم
    • علی FR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      درش را تخته کنید، سازمان تامین اجتماعی حقوق به کارمندان بپردازد به صرفه تر است. شورای رقابت واقعا تیله بازی و یه قول دو قول بازی کردن ایران خودرو و سایپاست. واردات را باز کنید تا آن وقت اگر توانستند با خارجی ها رقابت کنند، اگر هم نتوانستند، شکستشان جلوی ضررشان را میگیرد. مگر ترکیه خودروی ملی دارد؟ این همه خودرو مونتاژ میکند. یا همینطور روسیه. ما آیا خودروی ملی داریم. سمند بر روی پلتفورم 405 و موتور تغییر یافته 405 بازسازی شده است، تکنولوژی سال 1986 میلادی. دنیا به چه سمت و سویی می رود ما کجا.
    • محمود IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      4 0
      کدام زیان با پولی که برای سمند وپژو هزینه میکنیم میشه ماشین خارجی سوار شد تعطیلش کنید
    • محمد IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      یک مدیر رایگان خودرو کلی حقوق ومزایای می گیرد خودشان زیادش کردن
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      من اصلا حوصله خواندن این چرت پورتهای ایران خودرو ودولت مسخره ایران را ندارم مگر عراق که تولید خودرو ندارد و هها کشور دیگه بی خودرو هستند بهترین خودروها را با ارزانترین قیمت سوارند برید گم شوید با خودرو ساختنتون کشتید ما مردم مظلوم را خجالت بکشید دست بکشید از این کشور من در حال داد زدن دارم مینویسم
    • علی اسدنیا؛ دکترای جامعه شناسی اقتصادوتوسعه IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      هوالخالق متعال ‌‌؛ سودمال شما، ضررو زیان برای نامردم! ماهواره گفتیم سکان هاوعرصه های مختلف کشوربویژه شرکت ها کارخانه های تولیدی بایستی ازانحصاربیرون می آمدتاساختارایستاومدیران نالایق حذف وپویایی وکیفیت کمیت توأم گردد وعلاوه برجلب رضایت مردم جمهوری اسلامی، جامعهٔ جهانی هم راغب محصولات ما باشد. اگه روندانحصارهمچنان بخوهدادامه داشته باشد همانگونه که تاکنون شاهدبودیم روزبه روزدرزیان وخسران خواهیم بود.
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      2 0
      کاش واقعاً نابود بشن سایپا و ایران خودرو
    • علی اسدنیا؛ دکترای جامعه شناسی اقتصادوتوسعه IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      هوالخالق متعال ‌‌؛ اصلاحیه: سودمال شما، ضررو زیان برای مامردم! ماهمواره گفتیم سکان هاوعرصه های مختلف کشوربویژه شرکت ها وکارخانه های تولیدی بایستی ازانحصاربیرون می آمدتاساختارایستاومدیران نالایق حذف وپویایی، کیفیت وکمیت توأم گردد وعلاوه برجلب رضایت مردم جمهوری اسلامی، جامعهٔ جهانی هم راغب محصولات ما باشد. اگه روندانحصارهمچنان بخواهدادامه داشته باشد همانگونه که تاکنون شاهدبودیم روزبه روزدرزیان وخسران خواهیم بود.
    • Fs IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      مثلا یه جوری حرف میزنی انگار تا الان هر چی کشور ضرر کرده و از این به بعد هم میکنه از جیب یکی دیگه میره نه جانم همش از جیب و حق این ملت، که شما ها بدبخت و بیچاره اش کردین میره خدا لعنتتون کنه خدا لعنتتون کنه حق ملت رو از تک تک اعضای خانوادتون بگیره ح.....های بی اصل و نسب
    • مصطفی IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      این مقاله حرف دل مردمو نزده حرف دل ایرانخودرو زده اقایان از اینکه پراید صدو سی میلیون قیمت گذاری شده ناراحتند می گن قیمت پایینه ضرر می کنیم حالا گیرم پراید هم کردین دویست میلیون اخه من گارگر بدبخت چند سال با ماهی سه میلیون کار کنم که یهنه لگن شما بخرم هیچکی ما مردمو نمی بینه بیایید این دوتا کارخانه زیان ده تعطیل کنید ده هزار تومن از پول یارانه مردم کم کنید بدین حقوق کارگرا که بیکار نباشن عوضش واردات ازاد کنید قیمت معقول تر بشه ما مردمم راضی هستیم
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      آقا تعطیل کنید خودرو خارجی بیاد جاش این که ناراحتی نداره من تو بورس ضرر میکنم فدای سر همتون خبری نیست
    • 09131183445 IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      آقا خواهشا ببندید درش را ۹۰میلیون آدم را راحت کنید خجالت نمی‌کشید بااین وضع افتضاحتون تازه طلب کار مردم هم هستید با تولید این همه اشغال خجالت هم خوب چیزیه بخدا
    • عدالت IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      به هر که ماشیناتون زیر پاشه بگیرین........ من حتی سایپا به درد نخور هم ندارم....... چه برسه به ایران خودرو دزد... مگه باج ننت رو میخوای...... ایران خودرو از کسایی که ماشینت رو سوار میشن بگیر.....
    • مسلم IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      خون مردم رو مکیدین جیبشون هم خالی کنین
    • Ali IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      ازین حرفا نزنید مردم ناراحت نکنید عوضیا
    • ثانی IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      از تمام ذخائر ملی که متعلق به ملت هست اول حساب کنید چندهامیلیارتومن حق ملت ضایع شده وبهشون ریالی ندادید بعد از سود سود حق ملت ۶۰۰تومن کم کنید
    • بابا طاهر عریان US ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      من بابا طاهرم،دشمن دروغ و دروغگو نه دشمنم و نه ضدانقلاب و نه برانداز،من که زنده نیستم میدانم که صنعت خودرو سازی ایران افتضاحه! فلجه،درانحصار و دردست قدرت مطلقه( توضیح نمیدم همه میدانیم) بجای خودرو ارابه مرگی بنام پراید تولید میکنه و ۴۰۵ که موتورش آتیش میگرفت،و حتی لوازم از خودرو های اسقاطی ودست دوم و ایرانی و چینی آسغال برای خودرو استفاده شده و جالب اینکه قیمتها هم مدام بالا و بالا و بالا و بالاتر ، عراق وسوریه هم خودرو های فروخته شده شما را پس آورد!!!! واقعا از رو نمیروید؟؟؟ تاکی ؟ والا سنگ پارو ازرو بردید!!! و سنگ پا پیدا نمیشه!!!خلاصه اینکاره نیستید جمع کنید!!!!!
    • عبدالمالک IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      چرا محصولات ایران خودرو وسایپا در عراق وسوریه ولبنان به نصف قیمت (فروش در ایران) فروخته میشوند. چرا وبه چه دلیلی؟ایا اونا مستحق ترند؟ یا خون اونا با ارزش تر از جون ایرانی؟
    • س IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      ایران خودرو داره گدایی میکنی اون همه سودها کجا رفت
    • ععع IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      کاشکی ماشیناتون ماشین بود پرایداتون که به ارابه مرگ معروفه نه شاسی داره نه بدنه حیف پول بنزینه که تو ماشینای ایران میریزن.45تومن یارانه میدن 450تومان از روی قبضها میگیرن.
    • ایرانی IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      ای تف به شرفتون فتون
    • Sam IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      شرکتهای بزرگی که جوانهاکار میکردن چرخ صنعت می چرخیدکارخانه های ارج آزمایش وکلی برندهای تجاری باخاک یکسان کردیدکلی جوان بیکارشد این دوتا شرکت دزدوشارلان باید تعطیل میشد نه اون کارخانجات
    • Sam IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      دولت دستش توجیب مردم بانکها دستشون توجیب مردم حالا همین دوگاوداری کم داشتیم کم پول با سم تحقیقات زیرساختها دزدیدید شماهاازداعش بدترید یک ماشین به 10برابرفرومیکنیدناراحتید کم آوردی می خوای زن و بچه هاتونم ملت بزرگ کنن خجالت نکشید یروزدردروغن میگیریدیک روزبرنج مرغ ماهی خونه ماشین بسه بابا بسه 40سال دزدیدیددیگه بسه دست ازسرمون برداریدبرید توهرخراب شده ای که اومدید یه زن هرزه شرف داره به ایران خودرو سایپا
    • Sam IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      ت....... بابات نیستی همه اون نوشته هاموچاپ نکنی
    • San IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      امیدوارم امیدوارم ملت ایران باهمین خودروهایی که ازشما خریدن باهمون ماشینها همتونو زیرچرخهای ماشینشون تک به تکتونو با خاک یکسان کنن صدرحمت به دزدان سرگردنه مرادبیک
    • مرتضی عربانی IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      اگر سود میبرد بین همه مردم تقسیم میشد ؟! باید کلیه کسانی که دراین زیان نقش داشتند محاکمه شوند. آنهایی که از این بازار آشفته سود برده اند شناسایی و مبالغ را برگردانند تا این زیان جبران شود . تا اطلاع ثانوی بدون اینکه تولید متوقف شود ابتدا خودروهایی را که متعهد به تحویل آن هستند تحویل دهند ، سپس با قیمت کارخانه شروع به عرضه تولیدات نمایند. قرعه کشی با کارت ملی بین متقاضیان روز خرید خودرو و در همان روز که میخواهند تحویل دهند انجام شود .
    • محمد IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      ۶۰۰هزارراازکسانی،بگیرید که،ماشين ازایران،خودرو گرفته اند،نه،یک ماشین بلکه چندین خودرو گرفته اند،
    • سعید FR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      یه فرغون گرفتم به اسم کوییک که هر روز خدا یه پام نمایندگیه . ایرانخودرو هم که باید نظر کنی تا بلکه فرجی حاصل شد و یه فرغون یهکوچولو بهتر تونستی بخری. خاک تو سر من البته که بخاطر خانوادم برگشتم تو این خراب شده ای که یا ثارالله گفتنشون تا آسمون هفتم میره . ولی در واقعیت صد رحمت به شمر و یزید و حرمله. ایشاللا با همین سه تا محشور بشید.
    • ناشناس IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      ایران خودرو باید به هر ایرانی به علت عدم کیفیت خودرو پراید باعث مرگ شده 400 میلیون دیه بدهد که شاید از جنانتی که حق ایرانی کرده را جبران کند هر چند که غیر قابل جبران است ایران خودرو یک قاتل است
    • حسین IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      کاملا شبیه شوروی دهه80میلادی شدیم که بهترین تسلیحات رو داشت ولی یک خودرو با کیفیت نداشت چون اصل نظامش به فکر رفاه واقتصاد مردم نبود فقط به فکر حفظ نظام کومونیستی خودش بود
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      شماره حساب اعلام کنید
    • جوانی IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      تا زمانی که جلوی رانتخواری هزار فامیل گرفته نشود و واردات خودرو به کشور ازاد نگردد فضای رقابت و پیشرفت در این صنعنت وجود نخواهد داشت درنتیجه نارضایتی مردم از زورفروشی روز افزون و فروپاشی این صنعنت در قطعی است.
    • کامبیز IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      خواب دوتا خودرو ساز کاه گل بگیرند مردم راحت بشن،همان سهام ایران خودرو که بیست سال پیش خریدیم سودش تو جیبشان میره بس نیست
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      خجالت از حد گذشته . چی بگم
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      خواهشمندم در سایپاوایرانخودرو روببندید خیال همه راحت بشه،درعوض ماشین واردکنن،با۲۰درصد سودو بفروشن به مردم،شرکتی که همش ضرره چرا بازه.
    • مهدی شریفی IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      بعداز بیش از نیم قرن خودروسازی چرا باید بیش از۸۰درصد لوازم خودرو وارداتی است کشوری که قطعه هواپیما وموشک می سازد توان ساخت لوازم یدکی خودرو راندارد به نظرم تعطیل کنند بهتراست
    • ناشناس IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      اره دیگه یه غلطی کردن موندن توش مدیر بی لیاقتی که طراح نقشه سیاسی اقتصادی صنعت خودرو بود مگه اون موقع که این نقشه هارو طراحی میکرد اومد از افراد لایق استفاده کنه یا فقط با رانت دار و دسته خودشو گذاشت رو کار.این ۶۰۰هزار که میگین سالهاس به بهانه های بیخودی از جیب مردم درمیارن تازگی نداره
    • نگین US ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      حتما شماره حساب بدید من دوبار واریز میکنم
    • عباس IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      شرم بر شما دولت مردان بی خاصیت ایا هنوز به این نتیجه نرسیدین که شماها کشور داری بلد نیستین بابا بخدا اگه شما عقل داشتین می‌بایست بمیرین بمیرین پدر مردم در آوردین
    • صادق IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      پولمون را میگیری آشغال صد سال پیش را میدی جونمون هم را تو تابوت های نا امنت از بین میبری پول زور هم میخوای البته تقصیر خودمونه که کارخونت را اتیش نمیزنیم
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      کل سهام این شرکت رو به مردم واگذار کنید و و آنها را آزاد بگذارید تا بتوانند از مدیران لایق و کارشناسان خارجی و داخلی خوب وماهر استفاده کنند تا ببینید چطور پیشرفت خواهند کرد در غیر این صورت همیشه فرغون ساز خواهند بود و وابسته به بدترین خارجی ها مخصوصاً چین
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      خودروسازان داخلی ارزش و قدرت پول ایران به حد پشکل پائین آورد ...خودروسازان داخلی دلالان قهاری هستند به نظرم مدیران خودرو ساز بخاطر اینکه انقلاب ما نابود کنند آب توی آسیاب دشمن می ریزند .عامل تورم و گرانی واهانت به مشتریان به معنای واقعی ، و ایجاد نفرت وبدبینی وعقده های روانی را در جامعه این خودروسازان بی شرف دامن زدند.
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      آقا جمع کنید بره خود کارخونه با خودروهاش رو بدین نون خشکی ببره ظاهراً که سایت های خبری رو هم خریدن تیتر میزنه حراج بزرگ ایران خودرو خجالت بکشید بسه آخه 40 سال حمایت از جیب مردم به ی عده خاص تو ایران خودرو به بهانه اشتغال زایی امروز دود کامل پایین اومد بود اینها همش مرضه 20 سال دیگه معلوم میشه اینا حق الناسه
    • محمدی IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      این شرکت خودرو ساز جنایتکار قبل ترامپ از توافق خارج شدو میلیون ها خودرو دپو شده را قیمت هر خودرو را 1۵۰ برابر کران کرد زیانش از گجاست
    • اکبر حسینی IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      بخاطر مدیران نا لایق که بعلت بی مدیریتی باعث هزاران میلیارد هزینه های مضاعف برای ساخت خودرو میشوند مردم باید ضرر آنها را با افزایش سرسام آور خودروهای بی کیفت بدهند. کل کشور مانند این دو خودرو سار هست که دچار بی مدیریتی شده و با اینهمه ثروت ملی اکثریت مردم فقیر شده اند..
    • حمید IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      برای حل مشکل شرکت ایران خودرو کافیه یک ماه اونجا کار کنید دقیقا مشکلات را متوجه میشید، بدنه متورم ، حقوق های نجومی ، پرسنل مازاد و غیر فنی ، افراد بی انگیزه و کسانی که در هر وضعیت شرکت حقوق و مزایا و ارزاقشون دو سر وقت میگیرن و در اخر مدیران فوق العاده بی سواد
    • حسین IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      رو که نیست سنگ پای قزوینه والا ..دزدی رو یکی دیگه میکنه پولش رو مردم بدبخت باید بدن درشو گل بگیرین.
    • هیچ کس IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      نیرو انسانی ناکارآمد اخراج کنن الکی هر کی آمده و معرفی کردن اونجا استخدام شده ...بهترین کار واگذاری شرکت به بخش خصوصی هست....
    • محمدرضا IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      تعطیلش کنید واردات خودرو رو ازاد کنید تعرفه گمرکی رو برداریدتا مردم خودرو باکیفیت وارزان سوار بشن اگه واقعاً به فکر مردمید تو کشورهای جنگ زده مثل عراق وسوریه وافغانستان مردمش بهترین خودروهای جهان رو باقیمت ارزان سوار میشن فقط مردم ما حسرت به دل هستند از دست دزدان سرگردنه ایران خودرو وسایپا لگن سازها
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      مدیریت فشل و قیمت گذاری ۴۰ ساله و مافیای وارد کننده قطعه بازان چینی و دلالان خودرو منتفعا ن اصلی هستند.
    • بازنشسته IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      شوخی خنده داری بود . میخاین حقوق مون رو انتقال بدیم مستقیم ایران خودرو تا حقوق وپاداش مهندسان و طراحان و مدیران عاملان زحمت کش باعزت سرموقع پرداخت بشه بنده خداها هزینه زندگی شون بالاست خب
    • ارش IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      ماشین خارجی بخریم هم بصرفه تر هست و هم ایمنی تر و با کیفیت تر و هم امنیت جانی داریم نه پراید و سمند و پژو که استاندارد نیستن و حکم فرقون و گاری رو دارند
    • جواد IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      اگه سود میکردین به هرنفر ۶۰۰تومان میدادین والا
    • محمدخالوی IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      هرکس ماشین را ۱۰ برابر سال ۹۷و۹۸ بشود ولا ابولی خرج کند این حرفها را دارد تقصیر این ملت که همین قدر میخرند ولی حق این نیست که بخرند
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      0 0
      باید ایران خودرو و سایپا از خودشون خجالت بکشند. اون دنیا باید تاوان پس دهند که خون مردم کشیدن
    • ممد IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      0 0
      چه نظریه چرتی
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      1 0
      ایران خودر یعنی دزدجیب مردم
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      1 0
      خداوکیلی جمع کنید این مسخره بازی‌ها رو... ایرانی غیرت داره اینقدر به شعور ایرانی توهین نکنید...
    • محمد IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      1 0
      باید آتیش زد این فرغون سازهای قاتل رو نمایندگان نباید کنار بیان با اینا چون موضوع خون و جون عزیزانمان
    • tina IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      2 0
      درودها من واقعا واسه تک تک مردم وطنم ایران متاسف هستم خواهر و برادر عزیزم بیایید با هم و یکپارچه از این دو شرکت فرغون ساز خودرو نخریم.خواهشا نه به خودروی داخلی متاسفنه مشاهده میشه تا اینکه سایت فروش خودرو وا میشه همه مثل مور و ملخ میرن واسه ثبت نام خودرو خود کرده را تدبیری نیست.من الله توفیق
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      0 0
      این اژدهای شکم گنده تن پرور تنبل یارانه پنهان تولید رو که بطور سرسام آور از بیت المال هاپولی می کنه تنها کار بزرگش تغییر مدل چراغهای اتاق ماشینهای ۴۰سال پیشه با این تغییرات ۲۰۶ میشه ۲۰۷ و... قیمت هم معلومه به خودشون زحمت طراحی موتور و بدنه دیگه ای رو نمی دهند!!!!
    • محمد کریم قربانی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      0 0
      بروباباجمعش کنید .چقدر دروغ و حقه بازی میکنید.بوالله همین الان اگر دلار30هزارتومان محاسبه شود.خودروهای ایرانی .سایپاوایران خودرو همه ی.محصولات ۶۰تا۷۰درصدسوداست. ازجان ملت بیچاره ایران چی میخواهید. اگر راست می گوئید. بگذارید بدون واسطه دولت ودلالهای ازخدابیخبرماشین وارد شود مثل کشورهای خلیج .تاببینیم کی حلبی پارس.۲۰۶ دناورانا را۳۰۰ملیون میخرد. بس است ..قلم فرسایی درسایتها و سخنرانی در تریبون ها دولتی. مثل زمان قبل انقلاب. بنز تویوتا کادیلاک وارد کنید.بدون سهم حضرات. و مالیات آنوقت ببینید چه میشود.. ای نگارنده وجدانن چقدر رشوه گرفته ای تااین متن بازنویسی.. ازخدا بترس از آه.‌و خاله مردم شرم وحیاکن.