یک طرح جدید و محتمل برای عرضه گسترده خودروهای خارجی روی میز دولت

معاون سازمان اموال تملیکی گفت: در خصوص خودروهای رسوبی پیشنهاد ما این است که خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی سی را برای استفاده داخلی وارد کشور کنیم.

به گزارش تحریریه، میرمعینی درباره خودروهای رسوبی در گمرک گفت: به یکباره  اعلام می‌شود که یک لیست کالایی امکان ورود به کشور را ندارد، نه گمرک و نه سازمان اجازه ورود آن کالا را نخواهد داشت و این مسئله خود مهمترین علت رسوب کالا را شامل می‌شود  به عنوان‌ مثال خودرو در سال 96 منع ورود شد ودراماکن گمرکی و اموال تملیکی رسوب گردیده است .

وی  ادامه داد، در مواردی خودرو پنج سال است که وارد کشور شده اما مجوز استاندارد و محیط زیست را ندارد و از دو سال فرصت قانونی آن گذشته و شماره گذاری نیز نمی‌شود. امکان واگذاری آن به شرط صادرات نیز وجود ندارد چرا که در خارج از کشور خودرویی که پنج سال از عمر آن گذشته است را کسی نمی‌خرد. امکان تعیین تکلیف ندارد.ما طرحی را به هیئت محترم  دولت ارائه کردیم که اگر موافقت کنند این خودروها را در مناطق آزاد یا به شرط شماره گذاری در سرزمین اصلی بفروشیم، به نحوی که صاحبان اصلی کالا از آن منتفع نشوند و حقوق و عوارض گمرکی صاحبان کالا را نیز براساس نرخ ارز آزاد محاسبه کنیم.

پایان/

۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 13685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =