علت اصلی گرانی خودرو اعلام شد

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو از افزایش قیمت خودرو طی دو هفته گذشته به دلیل کاهش عرضه از سوی شرکت‌های تولید کننده، خبر داد.

به گزارش تحریریه، آقای سعید موتمنی با اشاره به اینکه افزایش قیمت روی کاغذ است و تقاضایی در بازار وجود ندارد افزود: کاهش عرضه از سوی خودروسازان، سبب فراهم شدن زمینه سوء استفاده واسطه‌ها و دلالان شده و همین رویه افزایش کاذب قیمت را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه خودرو سازان تاکنون قیمت تمام شده خودروهای داخلی را اعلام نکرده اند گفت: شرکت‌های خودرو ساز با تاکید بر اینکه قیمت تمام شده خودرو با توجه به تورم موجود در کشور از قیمت فروش کمتر است درخواست افزایش قیمت را دارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه طبق اعلام سازمان‌های ناظر، هم اکنون حدود ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌ها رسوب کرده است گفت: شرکت‌های خودرو ساز به بهانه کمبود قطعه، این خودروها را در پارکینگ نگه داشته اند، اما دلیل اصلی آن انتظار خودرو سازان برای افزایش قیمت است.

موتمنی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار خودرو باید تا آبان ماه به مشتری تحویل داده می‌شد افزود: اجرای طرح قرعه کشی برای عرضه خودرو هم یک رانت است و تغییری در شرایط بازار ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تولید کنندگان داخلی توان تامین بازار را ندارند گفت: باید واردات خودرو برای تامین نیاز بازار آزاد شده تا بازار از بلاتکلیفی فعلی خارج شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به تاثیر شبکه‌های اجتماعی در افزایش قیمت خودرو گفت:با کاهش عرضه، دلالان خودروهایشان را با قیمت مورد نظر خود عرضه می‌کنند.

موتمنی با اشاره به افزایش ۳ تا ۱۰ میلیون تومانی انواع خودرو در دو هفته گذشته گفت:کوئیک از ۱۷۳ میلیون به ۱۷۸ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ از ۱۵۲ میلیون به ۱۶۰ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ از ۱۳۸ میلیون به ۱۴۳ میلیون تومان، سمند از ۲۴۵ میلیون به ۲۵۵ میلیون تومان, ۲۰۷ دنده‌ای از ۳۳۰ میلیون به ۳۳۹ میلیون تومان, ۲۰۶ تیپ ۲ از ۲۴۷ میلیون به ۲۵۷ میلیون تومان و ۲۰۶ تیپ ۵ از ۲۹۰ میلیون به ۳۰۱ میلیون تومان افزایش یافته است.

منبع: صداوسیما

پایان/

۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
کد خبر: 13763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 14
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 3
    • محمد IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      12 0
      گرانی خودروفقط یک‌علت داره که اونم رانت با دولتیهاست .ضربه ایی که این گرانی وتورم به انقلاب وارد کرده،آمریکا نتوانست چنین ضربه ایی به انقلاب بزند.البته گرانیها واحتکارها که باعث بدبختی مردم شده هدفمنداست که درنهایت اگرجلو آن را نتوانندبگیرندباعث انفجاری خواهد شدکه نهایتاً ریشه انقلاب ومملکت را ،از بیخ وبن خواهد کَند.دیگه مسئولین خودشون میدونن،والسلام.
    • ایرانی IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      9 0
      واقعا دست از سر ملت بردارید تا کی میخواهید ادامه بدید. رضا خانی عمل کنید مگه اون رئیس‌ خودرو سازی دست خودشه که تولید کم زیاد کنه، اون عوضی که کم کاره بندازید بیرررررون
    • خان IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      10 0
      آقای رئیسی وعده خوب شدن اقتصاد همین است گفتار درمانی بس است عمل کنید روحانی دوم نشوید
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      7 0
      ایشون دروغ گفته داداش علت اصلی دولته .واردات خودرو باید بااستفاده از منابع ارز شخصی باید آزاد باشه وعوارض وآمریکا هم بیاد پایین ببین چجوری درست میشه
    • یه بازنشسته IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      11 0
      4دهه است علت اصلی گرانیها مشخص شده و 4 دهه است مشکلات داره بررسی میشه!!!!!
      • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
        3 0
        حرف حق رو شما زدی و بس ....
    • مجتبی محمدی IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      4 0
      سلام من سال ۹۹ یک ماشین تیبا ثبت نام کردم آذر ۱۴۰۰ باید تکمیل وج کنم اون موقه یک پراید داشتم که فروختم میخواستم نو شو بخرم الان نمیتونم چند مدل از مال خودم پایین بخرم که باهش مسافر کشی کنم با این همه گرانی ها که افزایش قیمت در کارخانه هست دیگه نمیتونم تکمیل وج کنم پول تکمیل وج را با وام و پول کارگری جور کردم الان هم اگه افزایش قیمت دوباره بخوره دیگه نمیتونم تکمیل وج کنم اگه انصراف هم بدم با پول خودم دیگه نمیتونم یک موتور هم بخرم خواهشن حداقل تا دی ماه افزایش قیمت نداشته باشید ممنون
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      2 0
      من یه ماه پیش میتونستم پراید مدل ۹۲ بخرم الان ۸۷ مرسی
    • آرش IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      4 0
      بازار انحصاری در هر زمینه ای که باشه، رانت ایجاد میکنه، درهای واردات باز بشه و هر ایرانی بتونه برای خودش بدون محدودیت از برندهای مشخص مثل تویوتا و کیا و هیوندای و مزدا و نیسان و... ماشین وارد کنه ببینیم بازم این فرغون سازها میتونن بُنجول هاشون رو به مردم بفروشن
    • ایران IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      3 0
      بابا ماشین ۱۵۰ میلیونی که بخوای وارد کنی دوبرابر پول خرید خودرو از ما میگیرن.به غیر دارایی و بیمه و عوارض امثال اینها ...آقا شما مسئولین به مردم خودتون رحم نمی کنید .بعد میگین آمریکا تحریم کرده ...تا حالا چند سال از این یارانه گذشته .پدر سوخته بلند شد به یه قرون اضافه کنید...فقط به فکر جیب خودتون هستید. و با این کار لقدر به مردم میزنید...بس کنید که دیگر مردم صبری ندارن
    • مهران IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 1
      رئیسی هم مثل دیگر ریس جمهورهای یکی پس از دیگری وعده تو سر خرمن داد و رفت ملت و خودم خسته نباشید
    • Hjk IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 0
      همشون سر وته یه کرباسن
    • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      0 0
      بی صاحبی مملکت است گرانی خودرو
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      0 0
      هل من ناصرا ینصرنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟