انتخاب سخت مردم انگلیس در زمستان؛ غذا یا گرما؟

خانواده های انگلیسی برای زمستانی سخت آماده می شوند، بیش از نیمی از خانوارها در انگلستان در پرداخت قبض های سنگین انرژی مشکل دارند و مجبورند بین گرمایش یا غذا یکی را انتخاب کنند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «اویل پرایس» از نگرانی شدید خانواده ها در انگلستان در دوره پیش از فرارسیدن زمستان خبر می دهد. افزایش هزینه خدمات گرمایشی و انرژی در کنار تورم در حوزه مواد غذایی مردم این کشور را دچار مشکل کرده است. بدهی بابت گرمایش زمستانی در انگلستان، باعث شده است تا بیش از نیمی از خانوارها در زمینه پرداخت قبض های سنگین انرژی در هراس باشند. آن ها برای زمستانی سخت و انتخاب بین غذا یا گرما آماده می شوند.

بر اساس داده‌ های سایت مقایسه قیمت انرژی «Uswitch»، تخمین زده می ‌شود که تا پایان زمستان ۳ میلیون خانوار بریتانیایی برای تامین‌کنندگان انرژی خود بدهکار خواهند بود که این رقم ۵۰۰ هزار نفر نسبت به سال گذشته و یک میلیون نفر نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است. این در حالی است که ۲۰ درصد آنها سیستم گرمایش را برای کاهش هزینه ها خاموش می‌کنند.

«جاستین میلتینیت» کارشناس و متخصص سیاست های سایت مقایسه قیمت انرژی گفت: هیچ مشتری نباید بین گرم کردن یا تامین مواد غدایی خود یکی را انتخاب کند. این نگران کننده است که بسیاری از خانواده ها در زمستان امسال با چنین تصمیمی روبه رو هستند.

او با ارائه مشاوره به مصرف‌کنندگان افزود: «هرکسی که نگران قبض‌ های انرژی یا بدهی‌ های فعلی خود است، باید در وهله اول با تامین‌کننده انرژی خود تماس بگیرد تا ببیند آیا می ‌تواند یک طرح بازپرداخت مقرون‌ به‌صرفه با آنان تنظیم کند.

این تحقیق تنها ارقام نیمه اول سال را پوشش می‌ دهد، به این معنی که واقعیت احتمالا حتی پس از بحران گسترده عرضه سوخت و قیمت گاز حتی بدتر از این است. این در حالی است که داده‌های استقراض بانک انگلستان افزایش استقراض مصرف‌کننده را نشان می‌دهد.

آخرین تحقیقات این بانک نشان می دهد که ۵۹ درصد از خانواده ها می گویند که در مورد نحوه پرداخت قبوض انرژی خود در ماه های آینده یا نگران یا بسیار نگران هستند.

تقریبا یک پنجم (۱۷ درصد) خانوارها می گویند که اکنون از روشن کردن سیستم گرمایشی حتی زمانی که هوا سرد است اجتناب می کنند و بیش از دو میلیون نفر در ازای استفاده از گرمایش، کمتر برای غذا هزینه می کنند.

این نگرانی نشان دهنده افزایش سطح بدهی است، زیرا درحالیکه خانوارهای بریتانیا به سوی سردترین زمان سال می روند ۵۱۰ میلیون پوند به تامین کنندگان انرژی بدهکار هستند. این افزایش ۷۷ میلیون پوندی از سال ۲۰۲۰ نشان می دهد و موجب شده که بسیاری از آنها فشارهای اضافی ناشی از افزایش هزینه انرژی را احساس کنند.

همزمان تعداد خانوارهایی که حساب خود را پرداخت کرده اند نسبت به سال گذشته چهار درصد کاهش یافته است.

سه پنجم خانوارهای بدهکار (۶۲ درصد) می گویند بدهی آنها بالاتر یا مشابه سال گذشته است، در حالی که تنها یک نفر از هشت نفر یعنی (۱۳ درصد) می گویند میزان بدهی خود را کمتر کرده اند. با این اوصاف میانگین بدهی ۱۵۳ پوند است.

این وبسایت از نظرسنجی‌های پایگاه اپینیوم (Opinium) برای انجام این تحقیق استفاده کرد که بیش از ۲ هزار بزرگسال در بریتانیا را مورد بررسی قرار داد تا به این یافته ها برسد.

پایان/

۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۴
کد خبر: 13872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =