افزایش قیمت گاز شامل چه کسانی می شود؟

وزیر نفت با دعوت از مردم برای مصرف بهینه گاز از افزایش تعرفه‌ها و جرائم برای مشترکان پرمصرف و بدمصرف گاز از یکم آذرماه خبر داد.

به گزارش تحریریه، جواد اوجی وزیر نفت با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کارکنان صنعت نفت برای تأمین گاز بخش‌های مختلف کشور با در خواست از مردم به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی و رعایت الگوی مصرف، تأکید کرد: با مصرف بهینه گاز به‌ویژه در بخش خانگی اجازه دهیم همه مشترکان از این نعمت خدادادی استفاده کنند.

اوجی با بیان اینکه افزایش تعرفه‌ها و جرائم برای مشترکان پرمصرف و بدمصرف گاز از یکم آذرماه اجرا می‌شود، ادامه داد: مشترکانی که در سقف الگوی مصرف هستند تشویق و مشترکان بدمصرف همان‌طور که بارها هم اعلام کردیم جریمه می‌شوند.

وی از تنظیم دمای محیط روی ۱۸ درجه سانتی‌گراد، استفاده از لباس گرم و خاموش‌کردن وسایل گرمایشی هنگام خروج از منزل یا محل کار به‌عنوان چند راهکار ساده برای مهار مصرف گاز نام برد و گفت: ان‌شاءالله با همکاری مردم با خادمان خود در صنعت نفت و شرکت ملی گاز زمستان بدون چالشی را سپری کنیم.

وزیر نفت درباره میزان افزایش قیمت برای مشترکان پرمصرف هم اظهار کرد: قیمت گاز به‌صورت پلکانی و در ۱۲ پله برای مشترکان محاسبه می‌شود، مشترکانی که در سه پله نخست هستند همان قیمت گاز پارسال محاسبه می‌شود و هیچ افزایش قیمتی داده نخواهد شد، اما مشترکان پر مصرف و خارج از الگوی مصرف به صورت پلکانی شامل جریمه می‌شوند.

اوجی تصریح کرد: بیشترین یارانه انرژی را مشترکان پرمصرف دریافت می‌کنند که نشان‌دهنده آن است عدالت اجتماعی رعایت نشده است، با این حال مبنای افزایش تعرفه گاز مشترکان پر مصرف قیمت گاز صادراتی نیست و خیلی پایین‌تر از آن است و به‌صوت پلکانی محاسبه می‌شود.

پایان/

۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 14116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =