آیا تحولات مثبت بورس ادامه دارد؟/ دام جدیدی برای تازه واردان پهن شده است

کسری بودجه از یک طرف میتواند به تورم دامن بزند و از این مسیر بورس در مسیر صعودی قرار گیرد و از طرف دیگر ممکن است بار دیگر سناریو عرضه های اوراق و سهام دولتی تکرار شده و دهها هزار نفر زیاندیده روی دست بازار بماند.

به گزارش تحریریه،  در حال حاضر شرایط بازار را نباید با شاخص دو میلیون واحدی مقایسه کرد. در این روزها معامله‌گران و مردم باید با احتیاط معامله کنند.

 اکنون بسیاری از سهم‌ها در قیمت‌هایی هستند که روزی آرزوی خرید در این عددها را داشتیم، اما به دلیل رفتار متناقض دولت اعتماد و خوشبینی سابق از بین رفته است. معتقدم اعتماد از دست رفته در بورس با بهبود و تداوم شرایط مناسب طی یک ماه بازخواهد گشت.

در اوایل هفته با نشر مطالبی راجع به قطع شدن گاز پتروشیمی‌ها و فلزات و افت قیمت کامودیتی‌ها کمی ترس و فشار فروش مقطعی داشتیم اما باید در نظر داشته باشیم که هنوز تاثیر رشد قبلی کامودیتی‌ها را در گزارش‌ها ندیدیم.

از سوی دیگر این روزها موضوع کسری بودجه بسیار داغ شده است. برخی این موضوع را یک فرصت جذاب برای بازار تلقی میکنند.

گفتنی است، کسری بودجه یک شمشیر دو لبه برای بازار سهام محسوب می‌شود. از یک طرف میتواند به تورم در کشور دامن بزند و از این مسیر بورس در مسیر صعودی قرار گیرد و از طرف دیگر ممکن است بار دیگر سناریو عرضه های اوراق و سهام دولتی تکرار شده و دهها هزار نفر زیاندیده روی دست بازار بماند. به عنوان مثال همین هفته قبل  هزار میلیارد تومان ارواق فروخته شده و چند روزی بازار منفی شد. این روند ممکن است در میان مدت سرمایه های بسیاری را از بورس فراری دهد که همین موضوع یک شاخص منفی برای بازار سرمایه تلقی میشود.

پایان/

۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
کد خبر: 14149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =