پاسخ دو غول خودروسازی آلمان به تسلای آمریکایی

شرکت های آلمانی فولکس‌ واگن و بی‌ام‌دبلیو واکنش های گوناگونی را به تصمیم تازه تسلا نشان دادند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «بلومبرگ» گزارش داد «ایلان ماسک» مدیرعامل شرکت تسلا قبل از پایان سال می خواهد تولید خود را در کارخانه جدید خودروهای الکتریکی تسلا در خارج از برلین آغاز کند. در حالی که او هشدار داده است که افزایش تولید مدل Y در کارخانه ای در شهر کوچک گرونهایده آلمان چالش برانگیز خواهد بود، با این وجود این بحث اصلی توسعه صنعت خودرو آلمان است.

تحسین فولکس واگن

«هربرت دیس» مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گروه فولکس‌واگن هفته گذشته از نیروی کار آلمانی خود خواست تا برای تغییرات اساسی تر آماده شوند، زیرا این شرکت تلاش می کند از تسلا عقب نماند. تسلا قصد دارد در نهایت ۵۰۰ هزار خودروی برقی در سال در گرونهایده تولید کند. احتمالا ۱۰ ساعت طول می کشد تا این کارخانه جدید یک خودروی الکتریکی را مونتاژ کند، در حالی که بیش از ۳۰ ساعت طول می کشد تا یک فولکس واگن مونتاژ شود.

Volkswagen's electric car stacks up well against Tesla in UBS teardown

دیس که رابطه‌ ظاهرا دوستانه ای با ماسک دارد، گفت: «تسلا با این امکان جدید وارد بعد جدیدی از حضور در اروپا خواهد شد».

امپراتوری فولکس‌واگن در حال آماده‌سازی خود برای حمله است. فولکس‌واگن ممکن است یک کارخانه جدید خودروهای برقی در مقر بزرگ خود در ولفسبورگ بسازد تا سالانه حدود ۲۵۰ هزار خودرو تولید کند. همچنین در حال برنامه ریزی برای طراحی یک مدل جدید با باتری است که با نام رمز پروژه ترینیتی شناخته می شود. پروژه ای که قرار است شکاف فناوری را از جمله در مورد عملکردهای رانندگی خودکار با تسلا کاهش دهد.

دیس روز چهارشنبه در یک کنفرانس خودرویی در آلمان گفت: «ما در میانه یک تحول بزرگ هستیم که در آن باید به شدت مسیر خود را تغییر دهیم. وولفسبورگ برای مواجهه با فضای رقابتی جدید آماده می شود».

انتقاد بی ام دبلیو

بی ام دبلیو در مورد چشم اندازهای تسلا به گونه ای متفاوت بحث می کند. وقتی از «الیور زیپس» مدیرعامل این خودروسازی لوکس، درباره رقیب آمریکایی‌اش پرسیده شد، به سختی درباره آن اظهار نظر کرد. وی حتی از بیان نام خودروساز خودداری کرد.

Tesla's free Autopilot battles BMW's best driver-assist tech in  head-to-head test

زیپس در همان کنفرانسی که دیس صحبت می‌کرد، به تسلا انتقاد کرد و گفت که بی ام دبلیو از نظر کیفیت و قابلیت اطمینان با رقیب آمریکایی تفاوت دارد. وی افزود که شرکت آلمانی آرزوهای متفاوتی برای رضایت مشتری دارد.

او قبلا به تسلا کنایه زده بود و در فوریه گفت که سلطه چند ساله این شرکت بر فروش خودروهای برقی ممکن است به زودی پایان یابد زیرا خودروسازان سنتی تعداد زیادی از خودروهای جدید خود را با باتری معرفی خواهند کرد. تا کنون، این پیش‌بینی محقق نشده است. مدل ۳ تسلا در ماه سپتامبر خودروی پرفروش اروپا بود و حتی مدل‌ های موتور احتراقی بازار را نیز شکست داد.

با توجه به اینکه تسلا تاج فروش را با خودروهای وارداتی از کارخانه خود در شانگهای بر سر گذاشت، چشم انداز یک کارخانه فعال در نزدیکی برلین مطمئنا شرکت را در بحث‌هایی که دیس، زیپس و سایر مدیران خودروسازی در مورد وضعیت صنعت در آینده قابل پیش‌بینی دارند، رو در روی آنها نگاه می دارد.

پایان/

۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۲
کد خبر: 14184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سیداحمدمیراحمدی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      3 0
      جالبه دعوای خودرو سازان خارجی دارند سر بهتر شدن درجه یک تر شدن سوپر لاکچری شدن به نفع مشتری با هم رقابت می‌کنند اونوقت ما دنبال ثبت نام تو کافی نتها برای خودرو هستیم فکر کنم زمان تحویل درایران برابر با منسوخ شدن خودروی سوختی در کشورهای دیگر باشد.
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      0 1
      حالا ببینید دوتا غول خودروسازی ایران چکار میکنن در حرکت بعدی تیبا و و ۴۰۵ به قیمت تسلا به ملت ف... میکنن. حالاوایدان‌ماسک‌اگه میت نه با اینا رقابت کنه
    • محمدرضا IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      1 2
      BMW به زبان آلمانی "بی‌ام‌وِ" خوانده می‌شود. لطفاً متنتون رو اصلاح کنید.