ابهامات بودجه‌ای عامل اصلی کم رمقی بازار

شاخص کل بورس با افتی حدودا 3 درصدی و شاخص هم‌وزن نیز با افتی حدودا 5 درصد در این هفته به کار خود پایان دادند.

به گزارش تحریریه، رسول جاویدی، کارشناس بازار سرمایه درخصوص پیش‌بینی وضعیت بازار در هفته آینده  گفت: بازار در هفته‌ای که گذشت معاملات بهتری را نسبت به هفته قبل داشت. جایی که هم شاخص‌ها وضعیت بهتری داشتند و هم ارزش معاملات از شرایط مساعدی برخوردار بودند. اما با این حال بازار همچنان کم رمق و کم توان و حجم و ارزش معاملات هم همچنان ناامید کننده است.

شاخص کل بورس با افتی حدودا 3 درصدی و شاخص هم‌وزن نیز با افتی حدودا 5 درصد در این هفته به کار خود پایان دادند.

با بازگشایی نمادهای خودرویی در دقایق پایانی آخرین روز کاری هفته و معاملاتی به نسبت بهتر از روزهای گذشته در بازار، تا حدودی می‌توان انتظار داشت که در هفته پیش‌رو شاهد وضعیتی بهتر باشیم.

خبر بورس نوشت، همان‌گونه که بارها گفته شده، مشکل اصلی بازار کمبود نقدینگی است. با توجه به وضعیت بازار بدهی و تغییر برخی فاکتورها در این بازار همچون نرخ بهره، سبب شده تا حدودی شاهد کوچ سرمایه‌ها از بازار سهام به این بازار باشیم.

اما این همه ماجرا نیست و شاید ابهامات موجود در بازار خصوصا ابهامات بودجه‌ای سبب گردیده تا بازار با ترس و دلهره پیش رود، جایی که شنیده‌ها از بودجه صحبت از تغییرات محسوس در نرخ گاز (خوراک و سوخت)، هزینه برق مصرفی و ... دارد؛ لذا با توجه به این موارد ترس از کاهش سود شرکت‌ها نیز وجود دارد. پس بسیاری از فعالین بازار منتظر روشن شدن این موارد هستند.

پایان/

۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
کد خبر: 14860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =