معاون ابراهیم رئیسی: تفاوت در پرداخت‌ها پذیرفتنی است، تبعیض را نمی‌پذیریم

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: تفاوت در پرداخت‌ها پذیرفتنی است، تبعیض را نمی‌پذیریم.

به گزارش تحریریه، لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی در گفتگوی تلویزیونی با اشاره به قانون نظام هماهنگ پرداخت گفت: طبق این قانون قرار نیست همۀ دستگاه‌ها دریافتی یکسان داشته باشند، تفاوت‌ پذیرفتنی است اما تبعیض را نمی‌پذیریم.

علی‌رغم برخی فشارها در سطوح مدیران میانی و تمایل دستگاه‌ها به مستثنی‌شدن از قانون، در سطح وزرا ارادۀ اجرای این قانون وجود داشت و موجب شد تا قطار دولت به حرکت درآید.

همچنین معاون سرمایۀ انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور در توضیح دستگاه‌هایی که اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان خود را ثبت کرده‌اند، گفت: از میان 2864 دستگاه اجرایی ذیل قوۀ مجریه، 1461 دستگاه اطلاعاتشان را در سامانه ثبت کرده‌اند، 1330 دستگاه باقی مانده که اطلاعاتشان را وارد نکرده‌اند، شهرداری‌ها هستند که اگر این اتفاق بیفتد می‌توان گفت بیش از 90درصد اطلاعات حقوق و مزایای قوۀ مجریه ثبت شده است.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز گفت: شهرداری‌ها نهاد عمومی هستند و نه دولتی، اما چون به‌نحوی از بودجۀ عمومی استفاده می‌کنند، بایستی اطلاعاتشان را وارد کنند.

عرب‌اسدی با تذکر اینکه برای استنکاف از قانون مجازات تعیین شده است، ابراز کرد: ما در حال بررسی ورود اطلاعات دستگاه‌ها هستیم، برخی دستگاه‌ها مشکلات اجرایی در فرآیند ثبت اطلاعات داشتند که با آنان به تفاهم رسیدیم تا چهارشنبۀ این هفته (24 آذرماه) اطلاعاتشان را نهایی کنند و در حال محاسبۀ مابقی و اعلام آن به سازمان برنامه و بودجه هستیم؛ البته تعاملی که تا کنون شکل گرفته بسیار خوب بوده است و طی یک هفتۀ گذشته به‌میزان کل یک ماه گذشته اطلاعات ثبت شده است و خدا را شکر مقاومتی وجود ندارد.

پایان/

۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
کد خبر: 15014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =