توسعه نیازمند نگاه جدید رهبران است

جهان اینک تشنه حضور رهبری واقعی و راه حل های اقتصادی واقعی است تا خود را با تحولات نوین همچون کرونا، هوش مصنوعی و رمز ارزها و ... هماهنگ سازد و بتواند مسیر توسعه را طی کند.

به گزارش تحریریه، شیوع بیماری همه گیر کووید ۱۹ در حال حاضر مدل های قدیمی توسعه اقتصادی را در تحت فشار داده است. جهان در حال حاضر مشتاق تجریه روش های جدید دیگری است تا ادعا کند که تمدنی را که قبلا آسیب دیده نجات می دهد یا اینکه یک فروپاشی جدید بشریت را آغاز می کند. شما چه فکر می کنید؟

پایگاه تحلیلی پژوهشی «moderndiplomacy» گزارش داد رهبران ملی حدود ۲۰۰ کشور جهان که به دنبال پیشرفت یا سقوط اقتصادی هستند امروزه کشورها باید دارای تیم های بسیار ماهر و با تجربه در خط مقدم اقتصادی خود برای مدیریت این حوزه مهم باشند. اکثر کشورها تیم ‌هایی دارند که تجربه‌ های تاکتیکی کمی در این زمینه داشته یا اصلا هیچ تجربه ‌ای ندارند... . شما چه کسی را پیشنهاد می کنید؟

امروزه صنعت ارزهای رمزنگاری شده به عنوان یکی از بزرگ‌ ترین موفقیت ‌های اقتصادی در بسیاری از اقتصادهای غربی احساس خوبی برای آنان ایجاد کرده است. آیا این عصر هوش مصنوعی است، جایی که جهل مصنوعی اهمیت بیشتری دارد؟

آینده را می توان بهتر شکل داد، آینده ای که در استعدادهای شهروندان پنهان شده است. باید دانست که انگیزه های کارآفرینی در استعداد مردم نهفته است. توانمندی که به اندازه کافی برای ارتقاء رفاه مردم محلی قدرتمند است. اگرچه، در حال حاضر توسعه اقتصادی با شکست مواجه شده و اکنون در بیشتر کشورها، شهر به شهر، این شکست اقتصادی آشکارا قابل مشاهده است. سکوت درون مراکز قدرت اما آشکارا گویای این مشکل بزرگ است. خفه کردن اعتراض عمومی به زودی این دیوارهای صوتی را خواهد شکست. شما کجا ایستاده اید؟اصلاح اقتصادی و توسعه به یک ماشین حساب و یک حسابدار صادق نیاز دارد. صداقت، شفافیت و اراده برای تغییر همه و همه دارایی های رایگانی هستند که باید آن را در اختیار گرفت. 

رهبران شجاع اکنون روی علت اصلی تمرکز کرده اند، آماده رویارویی با حقیقت هستند اما ارزش واقعی برای حفظ نظم نیز ایجاد می کنند. دیگران فقط می خندند و تظاهر به خوشحالی می کنند. سنگ ذهن (مغزهای متفکر) در میان برخی افراد که آنها را مجبور به تفکر درباره آینده می کند اما تلاش دارند تا دنیای تازه ای را که برای آینده‌ جدید آشکار می‌ شود نجات دهند. به این ترتیب میلیاردها رویاپرداز آلفا بی‌ صدا به هم متصل می ‌شوند. {جواهر زرد رنگ که نمایانگر سنگ ذهن است به فرد اجازه می دهد افکار و رویاهای دیگران را بخواند و کنترل کند. برگرفته از فیلم}

سپس قرن گذشته را در ۱۰۰ ثانیه فشرده کنید، مشاهده کنید که چگونه ۲۵ ثانیه آخر پیشرفت کرده این و ذهن را آنقدر آماده کنید که زنگ خطر را بشنود. شمارش معکوس از قبل شروع شده است. تنها دارایی با ارزشی که شایسته همه هرج و مرج باقی مانده است، افکار و اندیشه های تجربه شده است. آیا بشر آمادگی پذیرش را دارد؟ آیا ذهن ما آماده تسلیم شدن برای یادگیری چیز جدیدی است؟

Trends 2022: Our New World Now Demands New Thinking - Modern Diplomacy

مبارزه با چاقی نیاز به یک آینه با اندازه واقعی و یک متخصص تغذیه دارد، در حالی که امروزه، اصلاح اقتصادها فقط به یک ماشین حساب و یک حسابدار صادق نیاز دارد. صداقت، شفافیت و اراده برای تغییر همه و همه دارایی های رایگانی هستند که باید آن را در اختیار گرفت. 

وقتی آسیب جهانی خارج از کنترل است، فقط ذهن تنها هدیه ای است که برای مدیریت وضعیت باقی می ماند. نه یک ملت به اندازه کافی قدرتمند برای حل همه مشکلات جهانی کافی است و نه ملت های جهان در مجموع به بینش لازم رسیده اند که یک هدف جهانی واحد را برای خدمت به نوع بشر طراحی کنند.

دو سال پیش، بهبود از بیماری همه گیر به دو دلیل اصلی مشابه به پایان جنگ جهانی سوم پیش بینی شد. نخست اینکه ۲۰۰ رهبری ملی در جهان است که هر کدام دستور کار خاص خود را دارند و هر کدام با توجه به میزان فقدان تخصص در پروتکل‌ های علوم و بهداشت تفکیک می ‌شود. ثانیا، اقتصاد مردمی آن روز، علیرغم بسیاری از نکات مثبت، قبلا با کمبود آشکار تخصص برای مقابله با هرج و مرج مواجه شده بود.

پس از دو سال، اکنون در سال ۲۰۲۲، همه‌گیری کرونا به یک سریال درام تلویزیونی زنده جهانی تبدیل شده است، جایی که اقتصادهای پرنوسان با ایده ‌های جدید مواجه می شوند، برخی سناریوها را تکرار و برخی دیگر را حذف می‌کنند، جان تازه می گیرد و در هرج و مرج رشد می‌ کنند. بنابراین، نیاز به بحث‌ های مربوط به رهبری هوشمندانه بدون ترس از جستجوی حقیقت وجود دارد.

پایان/

۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 15186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =