آیا تزریق فایزر به نوزادان عوارض جانبی دارد؟

فایزر دوز تقویت کننده کووید را روی نوزادان و کودکان خردسال آزمایش می کند که هنوز درباره عوارض آن اطلاع رسانی نشده است.

به گزارش تحریریه، شرکت «بیو ان تک» اعلام کرد آزمایش دوزهای تقویت کننده واکسن کووید-۱۹ را در کودکان شش ماهه تا پنج ساله را آغاز می کند. واکسن با دوز پایین آن ممکن است محافظت کافی در یک گروه سنی ایجاد نکند.

این غول دارویی اعلام کرد که آزمایش دوز سوم را روی کودکان خردسال «حداقل دو ماه پس از دوز دوم» با هدف ایجاد سطوح بالایی از محافظت در این گروه سنی آغاز خواهد کرد.

این شرکت در توضیح تصمیم خود به داده‌های بالینی استناد کرد که نشان می‌دهند کوچک‌ترین دوز «کودکی» که برای کودکان زیر پنج سال تجویز می‌شود، در محافظت از کودکان در گروه سنی ۲ تا ۵ سال مؤثر باشد.

دوز واکسن در گروه های سنی مختلف درگیر در مطالعه متفاوت است. کودکان ۵ تا ۱۲ ساله دو دوز ۱۰ میکروگرمی - یک سوم دوز ۳۰ میکروگرمی بزرگسالان را دریافت کردند.

کودکان کمتر از پنج سال، از جمله نوزادان، با واکسن های سه میکروگرمی واکسینه شدند.

اگرچه مواردی از التهاب قلب در کودکان پس از تزریق فایزر تایید شد اما شرکت ادعا دارد که هیچ نگرانی در طول کارآزمایی شناسایی نشده است. مسئولان شرکت تاکید دارند در سال آینده به دنبال مجوز اضطراری رژیم جدید واکسیناسیون سه دوزی برای کودکان خردسال هستند، مشروط بر اینکه مطالعه سه دوز موفقیت آمیز باشد.

این اعلامیه پس از آن منتشر شد که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) این هفته هشت مورد میوکاردیت را پس از دریافت واکسن فایزر گزارش کرد. میوکاردیت یک التهاب بالقوه مرگبار قلبی را در کودکان ۵ تا ۱۱ ساله است.

پایان/

۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۵
کد خبر: 15195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =