فعلا نجات خودروسازان مهم است؛ بعدا به خواست مردم فکر می کنیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر زیان دهی خودروسازان از برنامه‌های اصلاحی وزیر صمت در حوزه صنعت خودرو و پیشنهادات کمیسیون متبوع خود در مواجهه با افزایش قیمت خودرو خبر داد.

به گزارش تحریریه، دولت چندی قبل به خودروسازان اجازه داد تا قیمتهای محصولات خود را 18% افزایش دهند. پس از این مجوز موجی از اعتراضات مردمی شروع شد.

مردمی که سالهاست اسیر انحصار ایجاد شده در صنعت خودرو ایران هستند و مجبورند خودروهای بسیار بی کیفیت سوار شوند حال در اوج تورم باید محصولات بی کیفیت را گرانتر از گذشته بخرند.

این مساله ثابت کردن دولت و برخی مسئولین توجهی به خواست مردم نداشته و نجات خودروسازان از جیب مردم اولویت اصلی آنها است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بطور ضمنی به این نکته اشاره کرد. وی در مصاحبه ای گفت: زیان دهی خودروسازان و کمبود نقدینگی، امکان افزایش تیراژ و ارتقای کیفیت را از آنها می‌گیرد لذا جلوگیری از رشد دیون خودروسازان از نخستین اقداماتی است که باید انجام شود.

حجت‌الله فیروزی با تصریح بر اینکه اکنون قیمت تمام شده خودرو بر مبنای اسناد مالی خودروسازان بیش از قیمت فروش است و نظر وزیر صمت نیز بر نزدیک شدن قیمت کارخانه به قیمت واقعی است، بیان کرد: پیشنهاد وزیر صمت در افزایش 18 درصدی قیمت خودرو هر چند برای برخی از خودروها کمتر از این مقدار است، با هدف جلوگیری از زیان دهی خودروسازان و نزدیک شدن قیمت فروش به قیمت تمام شده بوده است.

مفهوم سخنان این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی این است که فعلا مردم باید به خودروسازان کمک کنند تا ورشکست نشوند.

حال این سوال مطرح می شود که پس از گذشت ده ها سال حمایت بی چون و چرا از خودروسازان، دقیقا مسئولین چه زمانی می خواهند به خواست مردم که همانا استفاده از خودروی با کیفیت و ارزان است رسیدگی کنند؟

پایان/

۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
کد خبر: 15210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 8
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 2
    • DE ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      6 1
      آنقدر حاصل درآمد فراوان شرکتهای خودروسازی رو توی کشورهای دیگه سرمایه گذاری کردن که بدهکار شرکتهای داخلی شدن
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      6 1
      کشوری که بعد از 42سال دولت مردان ... با اولتیماتوم های پی در پی خود. نتواند حریف چند شرکت خودروساز خودش بشه. (در بحث کیفیت پایین خودروهای تولید داخل وگرانی های پی در پی) و همیشه مردم کشور خود را قربانی ولخرجی ها و بی کفایتی های خودرو سازان کشور کنند. غلط می کنند دم از دلسوزی برای مردم بزنند. واقعا وقتی شما حریف زیاد خواهی چند شرکت خودروساز تحت امر خودتون نمی شوید. عرضه مقابله کردن دربرابر جهانیان را دارید؟؟ خدا عزیزان نیروهای امنیتی و نظامی کشور رو حفظ کند. اگر یک دونه از این صفات دولتمردان و سیاسیون در وجود این نیروها ی جان بر کف بود. هزاران بار فاتحه مملکت خوانده شده بود.
    • نادر سعدونی IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      0 0
      اقای نماینده نجات خودرو سازها با دست کردن تویه جیب مردم یا همان را دزدی رو باز کردن برای انهاست شما چقدر ساده هستین یا مردم رو به هیچ حساب کردن هست باید یه مشت محکم از مردم بخوری تا حساب کار دستت بیات.یا فکر میکنی مشت زنی وجود نداره ولی بالاخره ظلم به این مردم پایدار نمیمونه.اخه ما هم خودرو ساز داریم تو هم دلت خوشه.
    • حسن IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      4 0
      معلوم نیست تاکی مردم بدبخت بای این دو خودروساز مزخرف رو بدن ببندین در این دو کارخانه.....
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      1 0
      کجا مسئولین به فکر منافع مردم بودن و هستن تا در مورد خودرو به فکر مردم باشند
    • کلانتری IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      2 0
      همیشه مردم در درجه چندم بودند.اول نجومی بگیران مجلس سیر شوند.
    • حمید IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      0 0
      یک بازرس از امارات که چهل سال پیش از ایران بدتر بود بیاورید تا این دو خودرو ساز را حساب رسی کنند خودشان بروند مسافرت .....آنجا ببیند چه گندی زدند تمام حسابها دستکاری شده است آمارها اشتباه است که دولت را بدهکار خودش را طلب کار نشان بدهد خودرو سازی که پولش را نگیرد خودرو نمی دهد در عوض شرکتهای در پیتی کلاه بردار قلابی را که از جنس نا مرغوب استفاده می کنند را هم برسی کنند ...آنجاست که ابتدا خبرگزاری .شرکتهای قطعه ساز وخودرو ساز را باید به دریا بریزند که باعث بانی گرانی وجنایت علیه مردم ایران هستند .
    • محمد IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      0 0
      آقای عضو کمیسیون صنعت جادارد تشکر بشه از شما و بعد اینکه با توجه به اینکه شرکت تویوتا بعضی محصولاتش ارزون تر از ایران خودرو ارایه میده قصد داره برا افزایش محصولات کسی بهش راهکار بده از شما درخواست میشه یه راهکار بهشون بدین قیماتشون واقعی بشه خداخیر بده شمارو که فقط دنبال اجرای عدالتین البته همین که فقط گرون میشن جای شکر داره بالاخره نماینده ها میتونستم بگن هرکس اعتراض داره از ایران بره ولی بزرگواری کردن واینو نگفتن