درد مشترک سایپا و ولوو

شرکت سوئدی ولوو همان مشکلی را دارد که گروه خودروسازی سایپا در ماههای اخیر داشته است.

به گزارش تحریریه، شرکت سوئدی ولوو همان مشکلی را دارد که گروه خودروسازی سایپا در ماههای اخیر داشته است، زیرا این شرکت سوئدی روز چهارشنبه اعلام کرد که فروش آن در ماه دسامبر به علت ادامه بحران جهانی کمبود تراشه ۱۸.۱ درصد کاهش یافت.

برآوردهای این شرکت نشان می دهد که این کمبود تا ماه نوامبر سال 2022 ادامه خواهد داشت. فروش جهانی ولوو در ماه دسامبر به 64436 خودرو کاهش یافت و فروش اروپا نیز 15.1 درصد سقوط کرد، ضمن اینکه در آمریکا هم 26.7 درصد کاهش فروش داشته است.

چندی پیش مسعود پروین معاون برنامه‌ریزی جامع تولید سایپا گفت: شرکت‌های تولیدکننده داخلی ایربگ، زیر مجموعه های این قطعه را وارد کشور می‌کنند و همراه سایر قطعات ایربگ در قالب مجموعه به خودروسازان تحویل می‌دهند؛ اما به‌دلیل بحران جهانی کمبود چیپ‌ست‌ها و قطعات نیمه‌هادی نظیر IC مورد استفاده در ACU، امکان تأمین و تحویل به‌موقع این قطعه از سازندگان داخلی سلب شده و خط مونتاژ موجود در کشور نیز به‌علت کمبود IC متوقف شده است. از انتهای سال گذشته با تداوم عدم تأمین ACU به‌میزان مورد نیاز توسط تأمین‌کنندگان داخلی و افزایش خودروهای ناقص کف کارخانه، تأمین قطعه مذکور در دستور کار گروه سایپا قرار گرفت و با تدبیرها و روش‌های مختلف بخشی از نیاز این شرکت به این قطعه تأمین شد که در نهایت تسریع در تحویل خودروهای ناقص و عرضه بیشتر به بازار را به همراه داشت. اگر تلاش‌های سایپا در زمینه تأمین ACU صورت نمی‌گرفت، براساس آمارها، در حال حاضر تعداد خودروهای ناقص این مجموعه از ۱۸۰ هزار دستگاه نیز فراتر می‌رفت. ظاهرا مدیریت شرکت سایپا در مواجهه با کمبود تراشه ها از مدیریت ولوو موفقتر بوده است!

اکثر سهام شرکت خودروسازی ولوو سوئد متعلق به هلدینگ جیلی چین است.

پایان/

۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 15647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      1 0
      خنده داره سایپا رو با شرکت ولوو مقایسه میکنید اگر مدیر عاملش این اخبار رو ببینه خودکشی میکنه😂