خبر خوش وزیر اقتصاد به مردم در آینده نزدیک

وزیر اقتصاد در خصوص زمان اجرای طرح اعتبار سنجی برای اعطای تسهیلات به متقاضیان، گفت که مقدمات طرح شروع شده و امیدواریم در هفته‌های آینده بتوانیم خبر خوشی در این ارتباط به مردم بدهیم.

به گزارش تحریریه، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در پایان نشست خود با وزرای سابق امور اقتصادی و دارایی و برخی صاحب‌نظران و مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از جمله داود دانش جعفری، سید شمس‌الدین حسینی، مسعود کرباسیان، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی و علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از طی ۱۵ سال از ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و به‌ویژه بند (ج) این سیاست‌ها در مورد واگذاری شرکت‌های دولتی، نقاط قوت و ضعف سیاست‌ها آشکار شده و به همین سبب رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز صراحتاً خواستار بازنگری این قانون شدند.

وی تصریح کرد: در همین راستا، بلافاصله بعد از شروع بکار دولت سیزدهم، کارگروهی در وزارت اقتصاد مأمور تهیه پیش‌نویس لایحه اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی شد و ما برای غنای بیشتر لایحه مذکور تصمیم گرفتیم، همایشی را در سالگرد ابلاغ این سیاست‌ها در بهار سال ۱۴۰۱ برگزار کنیم.

وزیر اقتصاد اعلام کرد: امروز اولین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری این همایش بود که طی آن از تمام وزرای اقتصاد که از سال ۱۳۸۴ تا امروز در اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ مسئولیت داشتند، دعوت شده بود و اتفاقاً آن‌ها نکات و پیشنهادات خوبی را در این ارتباط ارائه دادند.

خاندوزی گفت: در جلسه امروز، سازمان خصوصی‌سازی گزارش آسیب‌شناسی خود از مسیر ۱۵ ساله خصوصی‌سازی را ارائه کرد و نکاتی را نیز اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری در این حوزه مطرح کردند.

وزیر اقتصاد افزود: بر این مبنا مقرر شد در بهمن و اسفندماه امسال و نیز فروردین ۱۴۰۱، سه نشست دیگر هم برای تکمیل اطلاعات و نظرخواهی به‌منظور تسهیل تدوین پیش‌نویس، با حضور فعالان اقتصادی، منتقدین و ذینفعان شامل گروه‌های کارفرمایی و کارگری و نمایندگان شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت به عنوان یکی از اجزای مهم بحث واگذاری‌ها، برگزار شود.

او گفت: ان‌شاءالله در ابتدای خرداد ۱۴۰۱ مجموعه دستاوردهای این نشست‌ها، منتج به خروجی اصلاحی و تدوین پیش‌نویس اصلاح قانون سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی به شکلی خواهد شد که هم‌زمان به رشد و کارایی و عدالت اجتماعی در مسیر واگذاری‌ها نیز منجر شود.

وزیر اقتصاد در ادامه و در پاسخ به پرسشی در خصوص زمان اجرای طرح اعتبار سنجی برای اعطای تسهیلات به متقاضیان، گفت که مقدمات طرح شروع شده و امیدواریم در هفته‌های آینده بتوانیم خبر خوشی در این ارتباط به مردم بدهیم.

منبع: آنا

پایان/

۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 15800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یه ایرانی IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      2 0
      هنوز اون خبر خوش محسن رضایی برای آذرماه از گلومون پایین نرفته!!!!... راستی خبر خوشش چی بود؟ از خوشی زیاد نفهمیدیم چی بود و چی شد؟؟؟!!!