ماهی‌گیری اردوغان از آب گل آلود عراق

یک کارشناس مسائل سیاسی معتقد است که ارتش سوریه از وضعیت پیش آمده بعد از انتخابات عراق سوء استفاده کرده و در حال تجاوز به خاک عراق است.

به گزارش تحریریه، «ریاض الوحیلی» کارشناس مسائل سیاسی در رابطه با سوء استفاده ترکیه از اوضاع سیاسی در جهت پیشبرد اهداف خود در کردستان عراق در گفتگو با پایگاه خبری "المعلومه" گفت: بحران سیاسی اخیر و مشکلات به وجود آمده پس از انتخابات و درگیری و تلاش نیروهای سیاسی در جهت عبور از این بحران، باعث شده تا ترکیه عملیات نظامی خود در کردستان را افزایش دهد.

وی اظهار کرد: آمریکایی‌ها به دنبال افزایش بحران میان گروه‌های سیاسی برای تضمین بقا و تسلط نیروهای خود در عراق هستند و این موضوع باعث شده نیروهای ترکیه بدون هیچگونه واکنشی از سوی دولت به نفوذ خود ادامه دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی تا کید کرد: با توجه به تصمیم پارلمان مبنی بر خروج نیروهای بیگانه از کشور، تنها عامل بازدارنده در برابر نیروهای نظامی خارجی، توافق ملی میان جناح‌های سیاسی برای خروج همه نیروها از عراق است.

لازم بذکر است که مقاومت اسلامی بارها بر لزوم اتخاذ موضع جدی توسط دولت در برابر تجاوزهای ترکیه تاکید کرده و در صورت عدم دست به کار شدن حکومت عراق، مقاومت اسلامی برخورد قاطعانه‌ای با این تجاوزها خواهد داشت.

منبع: اخبار سوریه

پایان/

۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
کد خبر: 15845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =