خبر خوش برای طرفداران مدل خاص ایران خودرو

مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران‌خودرو از برنامه‌ریزی برای تامین و تولید ۷۵ هزار دستگاه تارا در سال آینده خبر داد.

به گزارش تحریریه، عادل پیرمحمدی، در مراسم افتتاح سالانه سیستم های مدیریت یکپارچه، با اعلام این که تا پایان سال، فروش ساپکو به بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید،‌ تصریح کرد: تولید خودرو، فرآیندی بسیار گسترده‌ است که قطعه‌ساز، تامین‌کننده مواد اولیه، فولادساز و بسیاری از صنایع پایین دستی و بالادستی را در برمی‌گیرد و از مجموع قطعات خرید خارج ۳۰ درصد مربوط به خودروساز و قطعه‌ساز است و متولی تامین ۷۰ درصد باقی‌مانده، صنعت خودرو نیست.

وی با اشاره به ضرورت الگوبرداری ساپکو و شبکه تامین از تجارب ارزنده جهانی در تعامل و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: تعامل سازنده شبکه تامین و شرکت‌های دانش بنیان، زمینه‌ساز توسعه محصول و دستاوردهای ارزنده در حوزه خودکفایی و ارتقای دانش فنی صنعت قطعه‌سازی خواهد شد.

پیرمحمدی ضمن اشاره به مزایای بهره‌مندی از سیستم مدیریت چرخه محصول (PLM) در سازمان‌ها، از ضرورت تسری این سیستم به حوزه‌های مختلف تامین‌، مالی، پروژه‌ها، مهندسی و تمامی ارکان ساپکو خبر داد و گفت: شالوده رشد اقتصادی در هر کشور، تولید است و باید تمامی توان و عزم خود را در راستای افزایش تولید و تجاری‌سازی خودروها، بسیج کنیم.

مدیر عامل ساپکو با اشاره به هدف کسب استاندارد پنج ستاره کیفی تارا و بهره‌مندی این خودرو از فولادهای با استحکام کششی بالا اظهار کرد: در تامین ۹۲ درصد فولادهای بدنه خودروهای فعلی و ۶۵ درصد فولادهای بدنه خودروهای جدید نظیر تارا به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی با اشاره به ارتباط گسترده صنایع فولاد، پتروشیمی، نفت، لیزینگ، بانک، مس، آلومینیوم، و ... با صنعت خودرو گفت: با وجود تحریم‌های گسترده صنعت خودرو، اقدامات موثری در ساپکو در حوزه خودکفایی صورت گرفته، برای مثال با خودکفایی ۴۵ درصد فوم صندلی‌های خودرو، سالانه ۹۰ میلیون یورو، کاهش میزان ارزبری داشته‌ایم.

پیرمحمدی افزود: تا دو سال آینده تمامی محصولات گروه صنعتی ایران خودرو از فرمان برقی برخوردار خواهند شد و بهره‌مندی از فرمان برقی ۵ تا ۷ درصد کاهش در چرخه مصرف شهری را درپی‌خواهد داشت.

مدیرعامل ساپکو، افزود: در حوزه کیفیت، اقدامات بسیار گسترده‌ای صورت گرفته که نتایج آن در ارتقای کیفیت محصولات ایران خودرو از جمله دنا پلاس اتوماتیک و همچنین تارا نمایان است.

وی همچنین اقدامات شرکت ساپکو در حوزه سیستماتیک و مالی را زمینه‌ساز افزایش سطح اعتماد و شفافیت زنجیره تامین دانست.

مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران‌خودرو همچنین از برنامه‌ریزی برای تامین و تولید ۷۵ هزار دستگاه تارا در سال آینده خبر داد.

منبع: ایکوپرس

پایان/

۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 15994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 11
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 3
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      25 2
      گمرک رو آزاد کن پول زیاد نگیر ببینم کسی تمایل نشون میده
    • میلاد IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      19 0
      پس چرا ورق خودروها کیفیت نداره به 4ماه نکشیده زنگ میزنه
    • علی IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      5 0
      باسلام وعرض ادب فقط به این مسئولین بگوئید دنیابه آخرزمان برسد شما یفکرمردم باشید بجای اینکه ماشین تبلیغ کنید ماشین مردم بدهید الان ۱۶ماه شد اونم ماشین داخلی واقعا خدا ازتون نگذره لعنت به کسانی که به این مردم ظلم میکنند
    • معصومهفعله IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      2 0
      تو را خدا به ما هم نظر کنید
    • علی IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      6 1
      خودروی چینی راقیمتش رامیبرندبالا دست خودشونه مردم بروندبطرف ماشین بی کیفیت هردفعه وزن اتاقش رابیارند پائین آخه واقعا این مسلمانی هست یه تصادف مثل تخم مرغ له میشه پس جان مردم چی کی مسئوله این دنیاقدرت دارید اون دنیاچی حتما کسانی که این بی مسئولیتی رامیکنندخبرازاون دنیاهم دارند
    • مجید IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      6 0
      خدا لعنت کنه این گاری سازان را ملت را به خاک سیاه نشوندن
    • علی IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      7 0
      اقا نخرین تا در ایران خودرو سایپا تخته بشه کار سختی نیس به خدا خودمون مقصریم نه اونا چون هر دو شرکت با دولت هم دست هستند پول پارو میکنن تنها راه حل نخریدن تمممممامممم
    • علی IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      5 1
      تارا بدرد نمیخوره الانم تعهد هفتگی دادن همش ماشینا گرون قیمت بی کیفیت میذارن پارس چرا نمیگذارن نظر حاوی توهین منتشر نمیشه ولی ایران خودرو هر روز با این قیمتا واین لاتاری داره به شعور مشتریان توهین میکنه
    • بهروز IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      2 1
      مدیران وطراحان در دو شرکت خودرو ساز هیچگونه ابتکار ونواوری ندارند وفقط کپی از خودرو های گذشته ودر حال تولید وبا تغییرات جزئی فکر میکنن خودرو جدید تولید میکنن در حالی که مردم می‌فهمند واون که نمیفهمد خودشان هستن با مسئولان بی تخصص که کار این دو شرکت را تایید میکنن، جمع کنید این کارخانه های فورغون سازی را که به خیک مردم اونم بامنت وقرعه کشی این ماشین هارا میبندید
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      6 1
      هیچی نداریم. عوضش امنیت داریم.
      • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
        0 0
        امنیت حاصل تلاش فرزندان دلاور این مردم هست . امنیت ثمره ی خون امثال سردار دلهاست که قلب بزرگش برای مردم می آید. امنیت ربطی به پشت میزنشینها و برخی نامدیران رانت خوار و اختلاسکر که ندارها هیچ؛ بلکه با وجود و کارکرد این نامردان که نابود کننده ی اعتماد و اعتقاد مردم به نظام هستند ، رابطه ی معکوس دارد.