پیگیری سازماندهی ارزهای دیجیتال

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس گفت: موضوع رمز ارزها در مجلس رها نشده و ما به دنبال ساماندهی آن هستیم نمایندگان و صاحب‌نظران و کارشناسان، پیگیر آن هستند که این موضوع، قانونمند شود.

به گزارش تحریریه، مجتبی توانگر نماینده مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات مجلس برای ساماندهی موضوع رمزارزها، گفت: ما در کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی در تلاش هستیم که نگاهی که اکنون به رمز ارزها وجود دارد یعنی فقط موضوع استخراج و ماینینگ را به سایر حوزه‌ها نیز بسط دهیم البته این نگاه هنوز نهادینه نشده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین گزارش ماده 45 درباره رمز ارزها در کمیسیون اقتصادی مجلس، افزود: هر چند این گزارش در کمیته اقتصاد دیجیتال تدوین و پس از بررسی در کمیسیون اقتصادی در صحن مجلس مطرح شد اما بانک مرکزی و نهادهای امنیتی نسبت به آن انتقاداتی داشتند.

وی اضافه کرد: موضوع رمز ارزها در مجلس رها نشده و ما به دنبال ساماندهی آن هستیم. صاحب‌نظران و کارشناسان، پیگیر آن هستند که این موضوع، قانونمند شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ما در مجلس برای شنیدن نظرات کارشناسی گوش شنوا داریم، تصریح کرد: اقناع ابعاد موضوع رمز ارزها برای نهادهای بانکی و امنیتی کشور کاری جدی است و باید به این نکته توجه شود که اگر قانونگذاری صورت گیرد اما در این راستا کار کارشناسی انجام نشود نتیجه نخواهد داد همچنین اگر قانونی مصوب شود و در نهادهای حاکمیتی درباره آن اجماعی نباشد اجرایی نخواهد شد. دغدغه کنونی ما اقناع نهادهای مختلف در این باره است.

منبع: خانه ملت

پایان/

۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 16077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =