سرنوشت رتبه بندی معلمان به اراده دولت بستگی دارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:دولت از تامین بودجه رتبه بندی درمانده نیست و با پذیرش بار مالی طرح همه ابهامات بر طرف و مورد تایید شورای نگهبان قرار خواهد گرفت.

به گزارش تحریریه، مهرداد ویس کرمی در مورد آخرین خبرها از لایحه رتبه بندی گفت:عصر امروز این لایحه در دستور کار کمیسیون است که به امید خدا با رفع ایرادات  به صحن فرستاده خواهد شد.

وی ادامه داد: ایرادات شورای نگهبان به رتبه بندی موضوعات مالی و بودجه‌ای آن است که از ابتدا نیز گوشزد کرده ایم، اما برخی این تذکرات را به حساب مخالفت با لایحه دانستند.

نماینده مردم لرستان گفت: بودجه رتبه بندی برای سال ۱۴۰۱، ۲۵ هزار میلیارد است که در بودجه دیده شده است، با توجه به اصلاح مواردی همچون حذف محدودیت ماندن در رتبه‌ها در لایحه که انتفاع فرهنگیان نیز در آن دیده شده بود و ما نیز از آن حمایت کردیم بار مالی طرح افزایش پیدا کرد.

وی گفت: اگر دولت بپذیرد، با تغییراتی که کمیسیون می‌دهد لایحه وارد صحن شده و تایید می‌شود، اما اگر دولت نپذیرد اصل لایحه مشکل هفتادو پنجی پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در صورت عدم پذیرش افزایش بودجه طرح توسط دولت مجبور می‌شویم این موارد را حذف کنیم تا اصل لایحه ذبح نشود. اما اگر دولت این تغییرات را قبول کند و منبع تامین آن را هم مشخص کند مورد تایید شورا نیز قرار می‌گیرد، از ابتدا همین را گفتیم اما به مذاق برخی خوش نیامد و اصل مشکل این لایحه از ابتدا تا به حال بار مالی آن بوده است و تا این حل نشود بقیه آن موارد هم حل نشده و به طور کلی این طرح نمی‌تواند تصویب شود.

وی گفت: امیدواریم  که بتوانیم به تفاهمی در این خصوص برسیم که حداقل آن با تغییراتی که کمیسیون در  برخی از مواد انجام می‌دهد  ابهامات را رفع کند و قابل حل شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس و تحقیقات مجلس در این خصوص که بالاخره فرهنگیان چه زمانی می‌توانند نتایج رتبه بندی را مشاهده کنند گفت: برای تامین نظر شورای نگهبان ابتدا باید تغییرات اعمال شود در این صورت تا پایان سال شاهد اجرایی و عملیاتی شدن آن خواهیم بود.

ویس کرمی گفت: اگر امروز و به طور کلی در  این هفته به نتیجه برسیم  رتبه بندی به صحن می‌آید و در صحن هم با رای به شورای نگهبان می‌رود اگر دولت بار مالی را بپذیرد شورا نیز قانع می‌شود از این رو  خیلی از مسائل حل خواهد شد.

وی در پایان گفت:متاسفانه دولت از ابتدا نیز خیلی شفاف در این قضیه ورود نکرده بود و این امر موجب ابهاماتی شده است، در حالیکه می‌دانیم دولت از تامین بودجه آن درمانده نیست از این رو در رتبه بندی همه چیر به اراده دولت بستگی دارد.

منبع: میزان

پایان/

۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 16145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 10
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 3
    • عادل US ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      5 0
      .لعنت بر عدالت شما ده سال فرهنگیان را بازیچه خودتون قرار دادید
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      3 0
      سلام ای دولت رتبه را حل کن نا امیدمان نکن گرفتاریم
    • احمد IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      3 0
      دولت فقط برای معلم پول نداره. حقوق همه رو 10-12 میلیون افزایش میده اما برای افزایش یکی دو میلیونی حقوق معلم اینقدر بهونه میارن. سر و ته لایحه رو زدن و همین مبلغ ناچیزو هم بازی درمیارن.افزایش حقوق و اعتراض و اعتصاب حق همه است الا معلم. به معلم که می رسن حتی تورم ونزوئلا هم گردن معلم میفته.انگار چاقو زیر گلوشون گذاشته بودن که بیان مسئولیت قبول کنن یا راستی راستی توهم منجی بودن بهشون دست داده بود. خجالت هم خوب چیزیه.
    • علیر IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      6 0
      سلام ای نمایندگان. حقیر ده سال هست که منتظر این طرح بودم بیش از این تحقیرمان نکنید خدا خودش قاضی محض هست و میداند
    • اسماعیل اخوان IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      1 0
      دردوران تبلیغات انتخابات جناب رییسی موافق رتبه بندی بودن حالا که انتخابات تمام شد به فراموشی سپرده میشه.بعدمیگیدچرا مردم ازشرکت درانتخابات سرخورده میشن.واقعا باورم نمیشد دولت جناب رییسی هزارباراعلام موافقت بکنه بعد یواشی بزنه زیر اجرای رتبه بندی.مامعلمان بابقیه کارمندان فرق داریم باکارکنان زندانها.دادگستری ودامپزشکی که درمدت کوتاهی افزایش حقوق شاملشون شد
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      4 0
      امیدوارم با این وعده و وعیدها همه شما مسوولین به زمین گرم بخورید
    • فرهنگی بازنشسته ۱۴۰۰ IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      4 0
      قصه خالکوبی پهلوانی که می‌خواست نقش شیر را بر پشتش بزند مثل این قصه رتبه بندی معلمان هست.سر و ته آن را اول زدن حالا می‌خوان دست و پا و کمر اورا هم بزنن .داستانی مسخره تر از این نداشتیم
    • آهو IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
      0 0
      واقعا فقط و فقط خجالت بکشید
    • حسین IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
      0 0
      لعنت ابدی خدابر کسانی که حق معلمان عزیز را که نه
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      0 0
      اراده دولت به ارابه دولت علیه فرهنگیان تبدیل شده است معلمین این روزهای مسخره کردن دولت را فراموش نخواهند کرد دولت روزگاری تلافی سنگیتی باید پرداخت کنو