رقیب ترامپ در سال 2024 کیست؟

بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند رقیب «دونالد ترامپ» در رقابت انتخاباتی سال ۲۰۲۴ آمریکا یک زن و به احتمال زیاد رنگین پوست خواهد بود.

به گزارش تحریریه، یک سال از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن گذشته و در چشم برهم زدنی مردم آمریکا باید خود را برای انتخاب بین  نامزد دموکرات و جمهوریخواه آماده کنند. تکلیف حزب جمهوریخواه با نگاه به وضع موجود مشخص است و به احتمال زیاد دونالد ترامپ خود را به عنوان نامزد این حزب معرفی خواهد کرد. اما حزب دموکرات آمریکا با بحران انتخاب فردی که توانایی نشستن پشت میز ریاست جمهوری را دارد، روبرو است.   

«داگلاس ای. شوئن» مدیر یک موسسه نظرسنجی، در مقاله ای در روزنامه معروف وال استریت ژورنال عنوان داشت که گمان وی این است که به زودی هیلاری رودهام کلینتون بار دیگر به صحنه سیاسی آمریکا باز می گردد. 

ایده وی این است که «جو بایدن» رئیس جمهور ۷۹ ساله مشکلات فراوانی دارد و مهمتر اینکه وی از بیماری آلزایمر رنج می برد. بر این اساس احتمالا وی قادر نخواهد بود برای انتخابات سال ۲۰۲۴ بار دیگر نامزد ریاست جمهوی شود. از شواهد پیداست که  معاون او «کامالا هریس» هم از شانس چندانی برای برنده شدن در انتخابات ندارد.  

همچنین سناتور «برنی سندرز» دیگر چهره شناخته شده حزب دموکرات هم نمی تواند انتظارات را برآورده سازد زیرا وی نیز اکنون ۸۰ ساله است و از بیماری قلبی رنج می برد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان نیز اکنون ۸۱ سال سن دارد و این حزب نمی تواند به وی امیدوار باشد. 

بنابراین بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند مسیر برای بازگشت همسر بیل کلینتون رئیس جمهور سابق و وزیر خارجه باراک اوباما به عرصه سیاسی در آمریکا آن هم بالاترین جایگاه باز به نظر می رسد. 

البته برخی تحلیلگران و افراد آگاه به مسائل آمریکا اعتقاد دارند در دوره بعد یک زن و به احتمال زیاد فردی رنگین پوست وارد گود رقابت انتخاباتی از سوی حزب دموکرات می شود. به نظر کارشناسان میشل اوباما اکنون فعالیت های اجتماعی گسترده ای را انجام می دهد؛ با مردم دیدار می کند در امور خیریه فعال است و کتاب خاطراتی را نوشته که بر روی افکارعمومی ایالات متحده تاثیرگذار بوده است. بر این اساس بسیاری معتقدند وی دارای قابلیت های گوناگون برای رقابت انتخاباتی است اما باید دید از نظر سیاسی وی می تواند مردم و چهره های حزبی را متقاعد کند. مهمتر آنکه وی در رو در رویی خود مقابل ترامپ چه واکنشی را نشان خواهد داد. 

با توجه به این که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا چند روز قبل آشکار اعلام کرد که قادر است بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود و همه شواهد هم از تلاش های تبلیغاتی وی حکایت دارد، این احتمال قوی تر به نظر می رسد که جهان در سال ۲۰۲۴ شاهد وقوع رویدادی شبیه سال ۲۰۱۶ باشد که مردم آمریکا و کشورهای جهان شاهد دوئلی میان ترامپ و یک سیاستمدار زن بودند.

پایان/

۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 16182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =