بعد از سالها علت پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی کشف شد

وزیر صمت درباره کیفیت خودروسازی مدعی شد پایین بودن کیفیت خودروها به عواملی مانند قطعه‌سازی و مونتاژ مربوط می‌شود.

به گزارش تحریریه، بعد از تصادف زنجیره ای بهبهان، طبق سنوات گذشته بعد از یک حادثه تلخ جاده ای مسئولین به یاد وضعیت اسفناک کیفیت خودروهای تولید داخل افتادند. 

به همین علت سید رضا فاطمی امین در نشست علنی سه شنبه 5 بهمن‌ماه مجلس شورای اسلامی برای پاسخ به سوالات نمایندگان به مجلس رفت و در خصوص بی کیفیتی خودروهای داخلی، گفت: موضوع بی کیفیت خودروها قابل انکار نیست و خریداران خودرو در این زمینه شکایت دارند.

وی تأکید کرد: حدود 70 درصد کیفیت خودرو مربوط به کیفیت قطعه می‌شود و 30 درصد مربوط به مونتاژ و خودروسازی. اینکه کیفیت قطعه پایین باشد به روابط بین خودروسازان و قطعه سازان برمی گردد چرا که این روابط به خوبی تنظیم نشده است و پول قطعه‌ساز در زمان مناسب داده نمی‌شود و با تأخیر داده می‌شود و گاهی مبالغ و قیمت‌ها به درستی تعیین نمی‌شود و قطعه‌ساز کیفیت را پایین می‌آورد. خودروساز که در موضوع نقدینگی دچار مشکل است و در واردات هم مشکل دارد از قطعه مطلوب را تا حدی می‌پذیرد و از آن در خودروسازی استفاده می‌کند.

فاطمی امین ادامه داد: این وضعیتی است که خودروسازی در آن قرار گرفته است که باعث شده هم نارضایتی در بین مردم ایجاد شود و هم ما به عنوان وزارت صمت که متولی این بخش هستیم دچار چالش‌هایی باشیم و باید قطعا در این زمینه کارهایی انجام دهیم. اینکه کیفیت خودروها پایین است مورد تأیید ما هم است.

با توجه به سخنان وزیر پایین بودن کیفیت خودرو زیر سر قطعه سازان است که کیفیت قطعات را پایین آورده اند؛ و قطعه سازان نیز بدلیل بی پولی مجبورند قطعاتی با کیفیت نازل تحویل خودروساز بدهند.

حالا سوال اینجاست که چرا و به چه مجوزی خودروسازان این قطعات بی کیفیت را خریده و از آنها در خودروهای خود استفاده می کنند؟

پایان/

۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 16201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی سعید IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      0 0
      از کرامات شیخ ما این بس که عسل را خورد و گفت شیرین است. ..