اصلاح طلبان برای انتخابات روی همتی حساب باز کردند

واعظ آشتیانی رویکرد انتقادی اخیر همتی را متاثر از فعالیت گروهی از اصلاح‌طلبان می‌داند و معتقد است که این کار را زود شروع کرده‌اند.

به گزارش تحریریه، عبدالناصر همتی با آن رویه انتقادی خود در برابر دولت سیزدهم این روزها حسابی در مرکز توجه قرار گرفته. برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب او را در قامت یک کاندیدای احتمالی دیده و تصور می‌کنند که خودش نیز در پس این اظهارات و مواضع اهداف بلندمدت و انتخاباتی دارد. برخی دیگر از اصلاح‌طلبان اما درباره اینکه او ظرفیت لازم برای این کار را داشته باشد، تردید دارند.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا اما اگرچه ظرفیت چندانی در همتی نمی‌بیند، فکر می‌کند که گروهی از اصلاح‌طلبان از او حمایت می‌کنند. 

او با تاکید بر اینکه «نقد کردن حق آحاد مردم است» گفت: «هر کسی از جمله افراد و چهره‌های سیاسی، اجتماعی و ... می‌توانند در حوزه‌های مختلف نقد کنند و خوشبختانه شرایط کشور به نحوی است که همه می‌توانند انتقادات خود را بیان کنند، اگرچه نقدهای برخی منصفانه و نقدهای برخی هم انتقام‌جویانه، سیاسی و به تعبیری لجن‌پراکنی است».

وی در واکنش به رویکرد انتقادی همتی علیه دولت رئیسی نیز گفت: «من فکر می‌کنم که یک اتاق فکری پشت این قضیه است که این ظرفیت را برای همتی فراهم می‌کند. آنها موضوعات مختلف را دسته‌بندی کرده و به آقای همتی می‌دهند تا این رویکرد را ادامه دهد».

واعظ آشتیانی در توضیح این اتاق فکر گفت: «این‌ها گروهی از اصلاح‌طلبان هستند که باور کرده‌اند، چون آقای همتی در انتخابات اخیر یک تتمه رای داشته شاید بتوان به اتکا به همان میزان آرا برای او وجاهت بیشتری فراهم آورد».

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: «من معتقدم که آقای همتی چنین ظرفیتی را ندارد چون نگاه و زاویه دید او فقط اقتصادی است و در حوزه‌های دیگر واقعا ضعیف است و ژنرال تلقی نمی‌شود، لذا با وجود اینکه مثل همه حق نقد دارد، به جایی نخواهد رسید».

وی ادامه داد: «به نظر من کسانی که به او مشاور می‌دهد و در همان اتاق فکر قرار دارند، دلشان برای او نسوخته و حتی ممکن است که او را قربانی کنند تا در فضای انتخاباتی یک نفر دیگر را وارد کارزار کنند».

واعظ آشتیانی در پاسخ به اینکه «آیا ممکن است مجموعه اصلاح‌طلبان در ادامه این رویه به حمایت از همتی بپردازد؟» گفت: «فعلا می‌توان گفت که گروهی از اصلاح‌طلبان با تعقل به موضوع نگاه کرده و سبد خود را به آقای همتی محدود نمی‌کنند. آن اتاق فکری که گفتم افرادی را به عنوان تحول خواه دارد و یک سری افراد دیگری مثل آقای همتی را هم پشتیبانی می‌کند، در نهایت ممکن است که اینها به هم برسند اما برای اینکه همه تخم‌مرغ‌هایشان در یک سبد نباشد، این تقسیم‌بندی را انجام داده‌اند».

وی در ادامه گفت: «به نظر من این گروه از اصلاح‌طلبان کار را زود شروع کرده‌اند و بهتر بود صبر می‌کردند تا در مقطع دیگری و مثلا وقتی که اگر احیانا شعارهای دولت سیزدهم محقق نشده و به چالش کشیده شد، وارد شده و بحث کنند. البته نه به این معنی که منتظر زمین خوردن دولت بمانند چون به هر حال همه ما در یک کشتی هستیم و نباید بخواهیم که این کشتی به جایی برسد که راه نجاتی نداشته باشد». 

منبع: فردا

پایان/

۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 16431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =