حمایت قاطع خانه صنعت، معدن و تجارت از واردات خودرو

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه تیراژ تولید خودرو قادر به پاسخگویی به تقاضای بازار نیست، گفت: هدف مجلس از واردات افزایش رقابت، تامین تقاضای بازار، خروج صنعت و بازار از انحصار و اثرگذاری روانی بر قیمت‌ها است.

به گزارش تحریریه، آرمان خالقی عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اظهار داشت: هدف و دیدگاه مجلس نسبت به واردات مبتنی بر افزایش رقابت، تامین تقاضای بازار، خروج صنعت و بازار از انحصار خودروسازان داخلی و اثرگذاری روانی بر قیمت‌ها است.

وی افزود: به نسبت تقاضای موجود در بازار کمبود تولید داریم و از سوی دیگر پیش فرض همگان بر این است که خودرو را گران می‌خرند. نکته حائز اهمیت این است که با ورود خودروهای به روز، سلیقه مصرف‌کنندگان تغییر خواهد کرد و واردات عامل تحرک خودروسازان در جهت دستیابی به فناوری‎های روز و ارتقای خودروهای داخلی خواهد بود.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: این موضوع که آیا پیگیری واردات از سوی مجلس یک اقدام سیاسی و حرکت پلیتیکی با هدف کنترل فضای روانی بازار شب عید ناشی از انتظار گرانی خودرو در مواجهه با احتمال آزادسازی واردات است، بعید به نظر می‌رسد.

خالقی تاکید کرد: اهدافی که در ابتدای بحث گفته شد، انگیزه‌های کافی برای مجلس خواهد بود تا سهمی از بازار خودروی داخلی را به خودروهای خارجی متناسب با تقاضای بازار و نه بیش از آن، اختصاص دهد تا علاوه بر تداوم تولید داخل، بازار تنظیم شده و اجحافی در حق مصرف‌کنندگان نیز شاهد نباشیم.

وی در پایان در خصوص سرانجام مصوبه ساماندهی صنعت خودرو با وجود مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات خاطرنشان کرد: این موضوع اختلاف میان دولت و مجلس است و این مصوبه بر اساس قواعد باید در شرایط اختلافی به مجمع تشخیص برود، هر چند برخی از تصمیمات این مجمع ممکن است معارض برخی قوانین دیگر باشد و آنچه مدنظر این مجمع است، مصالح کشور است.

منبع: خبرخودرو

پایان/

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 16513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =