کمتر از دو هفته دیگر سرخابی ها بورسی می شوند

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه ارزش‌گذاری سهام سرخابی‌ها طی امروز یا فردا نهایی می‌شود، گفت: تا پایان بهمن ماه درج نماد ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام می شود و در همان زمان یا هفته نخست اسفند ماه سهام آنها در اختیار سهامداران قرار می‌گیرد.

به گزارش تحریریه، «حسین قربان‌زاده» به جلسات اخیر برگزار شده برای عرضه سهام سرخابی ها در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: در ۲ شب گذشته جلسه‌ای را با «سید احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیران عامل ۲ باشگاه برگزار کردیم و گزارشی از فرآیند جلسات ۲ ماهه‌ای که به صورت مستمر برای واگذاری‌ها برگزار شد، ارائه شد.

وی اظهار داشت: در این جلسات، مقدمه‌ای از اقدامات را به منظور ایجاد شفافیت برای واگذاری این باشگاه‌ها پیگیری کردیم و جزییات آن در اختیار وزیر اقتصاد قرار گرفت.

به گفته قربان‌زاده، واگذاری سهام سرخابی‌ها با برخی از موانع، مشکلات مالی و مالیاتی مواجه است که در آن جلسه مطرح شد و وزیر اقتصاد دستور رفع آنها را ابلاغ کرد.

وی اظهار داشت:‌ همچنین جلسه ای هم با «محسن رضایی»، معاون اقتصادی رییس جمهوری و مدیران عامل ۲ باشگاه برگزار شد، در آن جلسه هم معضلات مربوط به واگذاری این باشگاه‌ها مورد بحث قرار گرفت.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی اعلام کرد:‌ با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، اکنون به جز فدراسیون فوتبال که تاکنون در این موضوع مهم و حساس با ما هماهنگ نشده است، باقی مجموعه و دستگاه‌ها همکاری لازم را در این زمینه با سازمان خصوصی‌سازی داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه طی امروز یا فردا ارزش‌گذاری سهام سرخابی‌ها نهایی می‌شود، گفت: به دنبال این اتفاق، هیات واگذاری پیگیر تصویب ارزش گذاری ۲ باشگاه، ثبت در سازمان بورس و درج نماد در بازار پایه فرابورس خواهد شد.

قربان زاده اعلام کرد که این اتفاقات تا پایان بهمن انجام می‌شود و مردم بخشی از سهام ۲ باشگاه را مالک می‌شوند.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: بعد از این اتفاق، طی فرآیند ۶ ماهه یعنی تا اواسط سال آینده، ترکیب سهامداری ۲ باشگاه به تدریج اتفاق می‌افتد و بلوک مدیریتی آن هم واگذار می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در این خصوص که عرضه سهام سرخابی ها در فرابورس تا پایان سال حتمی است یا خیر، اظهار داشت: به طور حتم تا پایان اسفند ماه شاهد عرضه سرخابی‌ها در فرابورس خواهیم بود، به گونه‌ای که تا پایان بهمن ماه درج نماد صورت می‌گیرد و در همان زمان یا نهایتا هفته نخست اسفند ماه، سهام آنها در اختیار سهامداران قرار می گیرد.

پیشنهاد بررسی اداره سرخابی‌ها در قالب تعاونی

قربان‌زاده در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه طبق صحبت امروز مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه که باشگاه‌های رئال مادرید و بارسلونا اسپانیا در قالب تعاونی اداره می‌شوند، آیا می‌توان از این الگو برای واگذاری ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال در شکل تعاون استفاده کرد یا خیر گفت: در این مرحله فعلا فقط سهام در اختیار مردم قرار می‌گیرد و از این طریق، عملکرد ۲ باشگاه به دلیل ثبت اطلاعات آنها در سایت کدال شفاف خواهد شد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: در این خصوص وزیر رفاه، مدلی را مطرح کرده و در این زمینه هم نامه ای را به رئیس جهمور ارائه داده که همان نامه به ما ارجاع داده شد، این پیشنهاد در آن فرآیند ۶ ماه مورد بررسی قرار می گیرد که آیا تعاونی می تواند مدیریت بخشی از باشگاه را به عهده بگیرد یا نه.

وی با بیان اینکه مدل‌های دنیا در زمینه واگذاری چند نوع است که مدل‌های دولت مالک، سهامدار عمده بخشی از این واگذاری‌ها است، گفت: هر یک از مدل‌ها دارای مزایا و معایبی هستند که در این مدت ۶ ماهه همه آنها را بررسی می‌کنیم.

منبع: ایرنا

پایان/

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 16573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =