افزایش اجاره بها صدای آمریکایی‌ها را هم در آورد

افزایش اجاره بها صدای مردم آمریکا را هم در آورده به نحوی که خواستار کمک دولت شده اند.

به گزارش تحریریه، مرکز پژوهشی «The National Interest» در گزارشی نوشت آمریکایی ها با افزایش قیمت اجاره بها تقاضای بسته های اقتصادی یارانه ای بیشتری را از دولت دارند.

طبق این گزارش، در سطح ملی پرداخت ماهانه وام برای خریداران مسکن نزدیک به ۲۲ درصد افزایش یافت، این در حالی است که قیمت اجاره بها در سال گذشته ۱۴.۱ درصد افزایش یافت.

اداره آمار کار ایالات متحده گزارش داده است که شاخص CPI یا همان قیمت مصرف کننده ۷ درصد افزایش یافته است که این سریعترین رشد از تابستان ۱۹۸۲ به شمار می رود اما بسیاری از آمریکایی ها اکنون به طور مستقیم شاهد هستند که شرایط به شدت داغ تورمی بر زندگی هر روزه آن ها تأثیر می گذارد.

افزایش سریع قیمت انرژی و مواد غذایی بیشتر تیتر خبر رسانه ها را به خود اختصاص داده است، اما در زیر آوارهای تورمی آمریکا، روند بسیار نگران کننده «افزایش قیمت اجاره مسکن» نهفته است.

طبق آمار موسسه «Redfin» متوسط ​​اجاره بها در فهرست ماهانه ایالات متحده ۱۴.۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به طور متوسط به  ۱۸۷۷ دلار در دسامبر رسید که بزرگترین جهش سالانه حداقل از فوریه ۲۰۱۹ است.

شهرهای محبوب تر مانند آستین شاهد افزایش متوسط ​​اجاره بها تا ۴۰ درصد هم بوده اند. در حالی که میانگین هزینه یک آپارتمان در شهرهایی همچون میامی و نیویورک تا ۳۵ درصد افزایش یافت.

پرداخت های وام مسکن چاره کار نبود

این شرایط در حالی رخ می دهد که پرداخت ماهانه ملی وام به خریداران مسکن نزدیک به ۲۲ درصد افزایش یافته است. «داریل فیرودر» اقتصاددان ارشد عنوان داشت رشد پرداخت های وام مسکن هم به دلیل افزایش قیمت ها و هم افزایش نرخ وام مسکن بوده است. افزایش هزینه‌های وام مسکن، خریداران بالقوه بیشتری را به سمت اجاره سوق می‌دهد، که باعث افزایش تقاضا و رشد قیمت اجاره می‌شود.

او ادامه داد: افزایش نرخ وام مسکن در حال شتاب گرفتن است که باعث می‌شود هم پرداخت وام مسکن و هم اجاره بها در طول سال ۲۰۲۲ رشد کنند.

این در حالی است که انتظار تورمی طبقه عادی آمریکایی‌ها را از بیماری همه‌گیر خسته کرده و بسیاری از آنها را در تامین زندگی دچار مشکل ساخته است. به همین دلیل با وجود اینکه آخرین بسته محرک اقتصادی بیش از ده ماه پیش از طریق طرح نجات آمریکا تصویب شد، هنوز هم درخواست‌های زیادی وجود دارند که از کاخ سفید و کنگره می‌خواهند تا به سرعت بسته های کمک مالی تازه را تصویب کنند.

در میدان عمل، اکنون هفت درخواست عمومی برای محرک اقتصادی تازه وجود دارد که در مجموع بیش از پنج میلیون امضا جمع آوری کرده اند. محبوب ترین آنها توسط «استفانی بونین» مالک رستوران در منطقه دنور، تنظیم شده است، که طومار او اخیراً از سه میلیون امضا فراتر رفته است.

در متن درخواست وی آمده است: «من از کنگره می‌خواهم تا با پرداخت ۲۰۰۰ دلاری برای بزرگسالان و پرداخت ۱۰۰۰ دلاری برای بچه‌ها و ادامه منظم آن در طول مدت بحران، از خانواده‌ها حمایت کند. در غیر این صورت، کارگران اخراج می شوند یا به مرخصی اجباری می روند و خوداشتغالی ها و کار ساعتی کاهش می یابد؛ بسیاری از شهروندان برای پرداخت کرایه خانه یا گذاشتن غذا روی میز با مشکل مواجه خواهند شد. کشور ما هنوز عمیقاً در حال مبارزه است.»

طومار دیگری که توجه زیادی را به خود جلب کرده است، درخواستی است که توسط لیگ شهروندان سالخورده راه اندازی شده است. آنها خواستار چک های محرک ۱۴۰۰ دلاری برای دریافت کنندگان کمک تامین اجتماعی از دولت هستند. یک گروه غیرحزبی متشکل از سالمندان در این طومار ادعا می‌کند که «تورم سرسام‌آور بر شرایط مالی خانواده بازنشستگان و از کارافتادگان تاثیر بسیار بدی داشته است و دولت باید به این قشر کمک کند».

پایان/

۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۵
کد خبر: 16660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =