۱۴۰۱ سال تحول در حوزه مسکن و حمل و نقل است

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر وجود رویکرد تحول‌گرا در مدیران و معاونان وزارت راه و شهرسازی، ۱۴۰۱ را سال عملیات و اجرای طرح‌های مهم حوزه حمل و نقل و مسکن دانست که مراحل اولیه آن در سال جاری آغاز شده است.

به گزارش تحریریه، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه که صبح روز پنجشنبه بیست و ششم اسفندماه برگزار شد، پس از گزارش عملکرد حوزه‌های مختلف توسط معاونان، ضمن قدردانی از تلاش آنها بیان کرد: هنگام تغییر دولت‌ها توقف چند ماهه در مسیر ایجاد تغییر و تحولات، ایجاد می‌شود، اما امروز شاهدیم که تمامی معاونین تلاش و همت خود را برای پیشرفت نظام و کشور در آغاز به کار دولت سیزدهم انجام دادند.

وی با اشاره به مسئولیت مهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا قرار دارد و عملیات ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی جدید نیز در سال آینده آغاز خواهد شد که این رقم با توجه به اقدامات استان‌ها دور از دسترس نیست.

قاسمی با اشاره به اقدامات مهم انجام شده در طرح نهضت ملی مسکن گفت: مباحث مهمی مانند امور بانکی، الحاقات زمین، تغییر کاربری‌های زمین و ایجاد بانک زمین با همراهی سازمان ملی زمین و مسکن حل و فصل شده است.

وی افزود: طبق اطلاعات بانک زمین ۴۰ هزار پرونده در حوزه زمین وجود دارد که ارزش برخی از مبالغ قابل توجه هست.

قاسمی تاکید کرد: همچنین موضوعاتی مثل قانون منع فروش زمین‌ نیز که سال‌ها مانع دستیابی به منابع جدید بود، برطرف شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل اظهار کرد: در سال جاری گام‌های مهمی در این حوزه برداشته شد و پیشرفت‌های خوبی به دست آمد اما مراحل اصلی باقی مانده و در سال ۱۴۰۱ شاهد بُعد عملیاتی و اجرایی طرح‌ها خواهیم بود.

قاسمی در خصوص اقدامات انجام شده برای نوروز ۱۴۰۱ و ایمن‌سازی سفرها اظهار کرد: ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات مهم‌ترین مسئله سفرهای نوروزی است و همه ارگان‌ها به ویژه حوزه راهداری باید برای اجرای آن تلاش کنند.

با متخلفان و گران‌فروشان برخورد جدی می شود

وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت بلیت‌های نوروزی گفت: در برخورد با متخلفان در گرانفروشی و خدمات‌دهی به مسافران نوروزی هیچ رحمی نخواهیم کرد.

قاسمی همچنین با تاکید بر ضرورت پاسخگویی مناسب و روحیه خدمت‌گزاری به مردم اذعان کرد: همه انتظارات مردم در موضوعات اجرایی و عملیاتی نیست بلکه بخشی از انتظارات، شیوه مناسب پاسخگویی و برخورد است، بنابراین نگاه بالا به پایین در نحوه پاسخگویی برخی ایرلاین‌ها باید تغییر کند و همه، مردم را رئیس خود بدانند و پاسخگو باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در حوزه های زیرساخت اشاره کرد و گفت: برای این بخش دو صندوق در بخش حمل و نقل و مسکن ایجاد شده است که می‌تواند پشتوانه‌ای برای وزارت راه و شهرسازی باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مسئولیت‌های وزارت راه و شهرسازی در دو حوزه مسکن و حمل و نقل، سنگین، اما شدنی است، گفت: برای اجرایی کردن طرح‌های بزرگ این دو حوزه به روحیه عملیاتی نیاز داریم و باید بوروکراسی و مراحل اداری زمان‌بر را حذف کنیم.

قاسمی با بیان اینکه ثروت در اختیار وزارت راه و شهرسازی زیاد است، افزود: باید با استفاده از این ثروت در اختیار، با کسب مجوزها و مصوبات لازم قانونی و با مولدسازی، زیرساخت‌های حمل ونقل از جمله آزادراه و بزرگراه را توسعه دهیم.

وی تاکید کرد: پیشرفت تنها ۵۰ درصد کل آزادراه تهران- شمال پس از گذشت ده‌ها سال، نتیجه بسیار نامطلوبی است و تکمیل کل این پروژه و همچنین رفع نقاط  پرحادثه باید تسریع شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت ایجاد تحول اساسی در روال اداری گفت: اجرای تصمیمات امروز تنها به یک اراده و پشتیبان قوی نیاز دارد و باید سیستم اداری وزارت راه و شهرسازی را متحول کنیم.

قاسمی مسکن و حمل‌ و نقل را دو بال اساسی وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود: اقدامات مهم در حوزه مسکن به عنوان پیشران اقتصاد کشور با وجود ۳۶۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی، ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع ودیعه و ۵۰ هزار میلیارد تومان قرض‌الحسنه برای بازآفرینی قطعا شدنی است.

وی از سال ۱۴۱۰ به عنوان سال تحول در حوزه مسکن و حمل و نقل یاد کرد.

پایان/

۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
کد خبر: 17479

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =